נכון לאמצע שנת 2015, יותר ממיליון וחצי אפליקציות הצטופפו ב- App store וב- Google Play ונלחמו על המקומות הראשונים בדירוג. ללא ספק, אחד האתגרים הגדולים שעומדים כיום בפני משווקי האפליקציות הוא לעזור לאפליקציה שלהם להתגלות על ידי המשתמשים בתוך הסבך הגדול של המתחרים. איך עושים זאת? כל התשובות במאמר שלפניכם.
לפי דוח של חברת המחקר פורסטר, 63% מהאפליקציות מתגלות על ידי משתמשים דרך חיפוש בחנויות האפליקציות, מה שהופך את החיפוש בתוך החנויות הללו לשיטה הנפוצה ביותר לגילוי ולהורדה של אפליקציות חדשות.
אנקיט ג'אן, ראש אגף חיפוש וגילוי ב-Google Play, הצהיר גם הוא כי "עבור האפליקציה הממוצעת, החיפוש מביא למעשה לחלק הארי של ההתקנות".
כלומר, אם אין לכם אסטרטגיית ASO המיועדת להביא את האפליקציה שלכם למיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש של חנויות האפליקציות, אתם מחמיצים למעשה את נתיב הגילוי הגדול ביותר שקיים עבורה.
אם גם אתם מרגישים שהגיע הזמן להתחיל להשקיע בקידום האפליקציה שלכם בחנויות ולהביא אותה לקדמת הבמה, הגעתם למקום הנכון. במאמר זה הרכבנו רשימה של 11 טיפים פשוטים, שרובם אף יראו לכם מוכרים מתחום הקידום האורגני, ויעזרו לכם לפתח אסטרטגיית ASO מנצחת שתקפיץ את האפליקציה שלכם במעלה הדירוג.
וכמו תמיד כשמדובר בשיווק, נתחיל מהלקוחות עצמם.
- הכירו את המשתמשים שלכם
כצעד ראשון ומרכזי לבניית אסטרטגיית ה-ASO שלכם, עליכם לשאול את עצמכם שאלה פשוטה: עד כמה אתם מכירים את הלקוחות שלכם? כמו תהליכים שיווקיים רבים, גם תהליך האופטימיזציה לחנויות אפליקציות מתחיל בכניסה לנעליו של הלקוח, כאשר בסופו של דבר, המטרה תהיה לשפר את הנראות שלכם בחנויות האפליקציות על ידי התמקדות באותן מילות מפתח שבהן המשתמשים הפוטנציאליים שלכם נעזרים כדי לחפש את מה שאתם מציעים.הדרך הטובה ביותר לזיהוי מילות המפתח הללו היא מחקר צרכנים, שיעזור לכם לגלות מהם מונחי החיפוש שמביאים לקוחות לאפליקציה שלכם, ומהי השפה הטבעית בה הם משתמשים כדי לתאר אותה.
התחילו בלשאול את עצמכם את השאלות הבאות:
באיזו שפה משתמשים הלקוחות שלי בדרך כלל? האם אני פונה לקהל דובר אנגלית או שמא לקהל בינלאומי שמגיע ממדינות שונות?
איך המשתמשים היו מתארים את האפליקציה שלי? באיזו שפה, מילים וביטויים הם היו נעזרים?
מהן הסיבות העיקריות שבשלהן משתמשים מורידים את האפליקציה שלי ועושים בה שימוש?
מרגע שעניתם על שאלות אלה, אתם קרובים בצעד משמעותי אחד לגיבוש האסטרטגיה שלכם. אנו נחזור למסקנות שאספנו כאן בהמשך, אבל קודם לכן יש תחקיר נוסף שעלינו לערוך.
- הכירו את המתחרים
באותו הזמן שאתם מתוודעים למשתמשים הפוטנציאליים שלכם, חשוב לא פחות לבחון אפליקציות מתחרות ולהבין באילו מילות מפתח הן מתמקדות. כך תוכלו לקבוע האם יהיה זה נכון להתמקד באותן המילים, או שמא בקבוצה של ביטויים ספציפיים הייחודיים לערך המוסף אותו מציעה האפליקציה שלכם.
בדומה לכך, תצטרכו להחליט האם עדיף לכם להגיע לאחד מ-10 המקומות הראשונים עבור מילים תחרותיות בודדות, או שמא תרצו להגיע למקום הראשון עבור מילים רבות ובעלות נפח חיפוש נמוך יותר.
הנה כמה שאלות מנחות שיעזרו לכם לקבל את ההחלטות הללו:
מהו היתרון התחרותי של האפליקציה שלי?
באילו מילות מפתח מתמקדים המתחרים שלי?
מהי מידת הקושי שצפויה לי בתחרות מול האפליקציות המתחרות עבור אותן מילות מפתח?
ולבסוף, בואו נמקד את השאלה המרכזית: האם כדאי לי להתמקד במילות מפתח מרכזיות ומתבקשות, או אולי במילים משניות בעלות נפח תנועה נמוך יותר, אך כאלו שמייצגות טוב יותר את הייחודיות של המוצר או השירות שלי ומבדלות אותו מהמתחרים?
לאחר שהבנתם טוב יותר את השוק בו אתם פועלים ואת הקהל אליו אותו אתם מנסים למשוך, תוכלו להתחיל ליישם את הממצאים שלכם בבחירת מילות המפתח הנכונות ושילובן במקומות אסטרטגיים.
- בחרו את השם הנכון לאפליקציה שלכם
בחירת השם לאפליקציה שלכם היא לא רק עניין של מיתוג. כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר במאמצי ה-ASO שלכם, חיוני לכלול מילות מפתח רלוונטיות גם בשם האפליקציה, שכן הטקסט הקצר הזה משפיע רבות על תוצאות החיפוש בחנויות האפליקציות.
לפי סקר שערכה חברת השיווק TUNE בשנת 2013, מתוך 25 תוצאות החיפוש הראשונות בחנויות, אפליקציות ששמותיהן כוללים מילות מפתח רלוונטיות קיבלו דירוג הגבוה ב-10.3% בממוצע מאשר כאלו ששמותיהן אינם כוללים אותן.
הנה כמה דברים שכדאי לכם לדעת על שמות אפליקציות בחנויות:
- ב- App Store, שמות אפליקציות יכולים להגיע עד ל-255 תווים. החלק מתוך השם שיוצג למשתמשים יהיה קצר יותר, ועדיין כדאי מאוד לנצל את ההזדמנות ולהשתמש במלוא האורך האפשרי לצורך שילוב של מילות המפתח הנכונות בכותרת. ב-Google Play הסיפור הוא מעט שונה – ניתן לבחור מלכתחילה רק את השם שיוצג למשתמשים, שאורכו לא יעלה על 30 תווים.
- ב-App Store, שמות אפליקציה ארוכים ייקטעו בתוצאות החיפוש, בדרך כלל לאחר התו ה-23 (כולל רווחים). לאחר שהותקנו, שמות האפליקציות שיופיעו בתפריט הניווט של המכשיר או במסך הבית יתקצרו ל-11 תווים בiOS או 14 באנדרואיד.
- כמו ב-SEO כך גם כאן, חשוב שלא להיגרר למצב של דחיסת מילות מפתח: אחרי הכל, השם הוא קודם כל הרושם הראשוני שמשאירה האפליקציה שלכם, שמשפיע רבות על הסיכוי שלכם לשכנע משתמשים להוריד אותה. אל תגרמו להם לדלג עליכם בגלל שם הנראה כמו תערובת חסרת משמעות של מילות מפתח. התחילו משם קצר וקליט כדי לוודא שהאפליקציה שלכם תהיה ניתנת לזיהוי בקלות; בהמשך, תוכלו להוסיף את אותן מילות מפתח שבהן תרצו להתמקד.
- חשוב לזכור להשתמש רק במילים ידידותיות ל-URL בשם האפליקציה, ובמיוחד ב-App Store. תווים מיוחדים וסמלים יפגעו במאמצי ה-ASO שלכם ויגרמו ל- iTunes להעדיף את מספר הזהות של האפליקציה שלכם על פני השם שלה לצורך החיפוש.
4. בחרו את הקטגוריה הרלוונטית ביותר לאפליקציה שלכם
בחירת הקטגוריה הנכונה לאפליקציה שלכם היא בעלת חשיבות עליונה, וכדאי להקדיש מחשבה לנושא לפני שמגיעים להחלטה. בבואכם לבחור את הקטגוריה, נסו לחשוב על כוונת המחפש, ובחרו בקטגוריה המותאמת לה במיוחד.
בסופו של דבר, אם מאמצי האופטימיזציה שלכם ישתלמו ויעזרו להביא את האפליקציה שלכם לראש תוצאות החיפוש עבור קטגוריה מסוימת, תרצו מן הסתם שזו תהיה קטגוריה שתמשוך משתמשים איכותיים -כאלה שיהיו בעלי נכונות רבה להוריד את האפליקציה שלכם, ימצאו בה ערך מיידי ויהפכו להיות משתמשים חודשיים אקטיביים (MAU).
5. מקסמו את מילות המפתח שלכם
הרבה מהאסטרטגיות שמופיעות כאן נכונות באופן גורף עבור ה- App Storeוגם עבור Google Play, ועם זאת מילות מפתח הוא תחום אחד בו לשתי החנויות יש גישות שונות מאוד:
App Store
ב- App Store ישנו שדה מילות מפתח (תגיות) בן 100 תווים, והחנות משתמשת בשם האפליקציה ובאותם ביטויים שכללתם ב-100 התווים הללו כדי לקבוע עבור אילו מחרוזות חיפוש האפליקציה שלכם תופיע. לכן, חשוב להשתמש בכל 100 התווים המוקצים לכם, ולערוך מחקר מילות מפתח יסודי (ר' סעיף 1 ו-2) כדי לנצל את המקום בצורה הטובה ביותר ולקבל כמה שיותר תנועה אורגנית של משתמשים.
Google Play
Google Play נוקטים בגישה מעט שונה מזו של ה- ,App Store גישה הקרובה יותר ל-SEO מודרני. גוגל מוותרת על תגיות, ופשוט סורקת את תיאור האפליקציה שלכם על מנת לחלץ ממנו את מילות המפתח הרלוונטיות. במקרה הזה, אתם מקבלים בעצם 4000 תווים כדי לתאר את האפליקציה שלכם בשפה טבעית הפונה אל המשתמש.
גם הפעם, אל תתפתו לנסות לדחוס כמה שיותר מילים אל תוך הטקסט הזה על חשבון המסר שאתם רוצים להעביר – במקום זאת נסו לפזר ביטויים רלוונטיים במקומות הגיוניים כך שהטקסט ישמור על זרימה טבעית ועל רמת שיווקיות גבוהה.
מחקר של חברת שיווק האפליקציות Sensor Tower מראה כי המספר האופטימלי של חזרות על מילת מפתח בעמוד מוצר ב- App Storeעומד על חמש – זו הנקודה שבה ניתן למקסם את הסבירות לקבלת דירוג גבוה עבור אותה מילת מפתח. אזכורים נוספים של אותה המילה נמצאו כחסרי השפעה מבחינת ASO, ולעתים אף כדוחים לקוחות (כאשר התיאור חוזר על עצמו בצורה בולטת).
המסקנה מכאן היא שכל אלמנט בעמוד האפליקציה שלכם שפונה למשתמשים פוטנציאליים צריך להיות מעוצב לא עבור האלגוריתם, אלא עבור הקוראים. אם תיאור האפליקציה שלכם הוא בליל של מילות מפתח נטולות הקשר, הדירוג הגבוה שתקבלו יאבד כל משמעות מאחר ובשורה התחתונה המשתמשים לא ישתכנעו להוריד את האפליקציה שלכם גם לאחר שיגלו אותה.
כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר, כתבו קודם כל עבור המשתמשים, ואחר כך עשו שינויי עריכה קטנים כדי להוסיף את מילות המפתח. זכרו כי אלגוריתמים לוקחים בחשבון בין השאר גם את כמות ההורדות של האפליקציה בעת קביעת הדירוג.
6. כתבו תיאור שמוכר!
נניח שהצלחתם כבר לשכנע את חנות האפליקציות שהאפליקציה שלכם רלוונטית עבור קבוצה מסוימת של מילות מפתח – עכשיו הגיע הזמן לשכנע את המשתמשים שמגיעים אליה שהיא אכן עונה לצרכים שלהם.
כאמור, למעט שילוב אסטרטגי של כמה מילות מפתח, תיאור האפליקציה שלכם צריך להיות מוכוון כלפי הלקוחות שלכם, ולא כלפי האינדקס של מנוע החיפוש. עליכם לראות את התיאור שלכם כקריאה לפעולה עבור לקוחות פוטנציאליים: תארו מה האפליקציה שלכם עושה בשפה פשוטה ותמציתית, ואז פרטו ברשימה קצרה את היתרונות הייחודיים שהיא מציעה.
זכרו כי בהתחשב במספר הגדל של האפליקציות בשוק, רוב המשתמשים מתלבטים בין כמה וכמה אפליקציות אפשריות בזמן שהם קוראים את התיאור שלכם. הקלו עליהם לבחור בכם בכך שתעבירו להם מהר ובבהירות מה האפליקציה שלכם עושה ומה הערך המוסף שהיא מעניקה להם.
בכתיבת התיאור, השקיעו את מירב האנרגיה בשלושת השורות הראשונות שלו, כדי ללכוד את תשומת לבו של הקורא מיד. כך תגדילו את הסיכוי שהוא יבחר להמשיך ולקרוא את שאר התיאור וישתכנע להוריד את האפליקציה.
וזכרו – תיאור האפליקציה שלכם, יחד עם שאר עמוד המוצר, הוא אינו סטטי אלא חי ומשתנה כל הזמן. עם כל עדכון חדש שאתם מוציאים לאפליקציה, עדכנו גם את התיאור. בכל פעם שאתם מגישים עדכון לחנות האפליקציות, קחו רגע וחשבו על השינויים הדרושים בעמוד המוצר שלכם וצילומי המסך שידגימו היטב את המאפיינים החדשים שיצרתם.
7. עצבו אייקון ייחודי שמושך את העין
כשהמשתמשים הפוטנציאליים שלכם סורקים את הרשימה האינסופית של האפליקציות הזמינות עבורם, הדבר הראשון שבולט לעיניהם הוא האייקון של כל אחת מהאפליקציות. אל תזלזלו בריבוע הקטן הזה – רתמו לטובתכם את כוחו של הדימוי והגדילו את הסיכויים שלכם לקבל כניסות נוספות!
- כשאתם ניגשים לעיצוב האייקון לאפליקציה שלכם, חשוב לזכור שגם כאן ה- App Store ו- Google Play נוקטות בגישות ובדרכי פעולה שונות. לכל אחת מהחנויות יש סטנדרטים אחידים של גודל אידיאלי, גאומטריה וסכמות צבעים, המעוצבים כדי להתאים למערכת ההפעלה כולה.
-
באייקונים ל-iOS, הדבר החשוב ביותר לשים אליו לב הוא שהגודל צריך להיות לא פחות מ- 1024×1024 פיקסלים, המימדים הנדרשים על ידי ה- .App Storeמכאן, מערכת ההפעלה של אפל תגדיל ותקטין את האייקון שלכם לפי הצורך עבור כל אחת מהתצוגות של האייקון בשימושיו השונים. לכן, חשוב שהאייקון שלכם יעוצב בצורה שתתאים ליחס של 1024X1024, ובפשטות שתאפשר לו להיראות טוב גם כשהוא מוקטן משמעותית. תוכלו להיעזר במדריך הזה כדי להבין טוב יותר את ההנחיות והאפשרויות שישנן בעיצוב אייקונים ל-iOS 9.
-
עיצוב אייקון לאנדרואיד הוא דומה למדי, כאשר ההבדל העיקרי הוא ש-Google Play מבקשים אייקון בגודל של 512X גוגל ממליצה להשתמש בעת עיצוב האייקון במדריך המפורט הזה, שמכסה את כל ההיבטים של העיצוב עד לפרטים הקטנים ביותר.
לא משנה עבור איזו מערכת הפעלה אתם מעצבים את האייקון שלכם, האתגר האמיתי שעומד בפניכם הוא ליצור אייקון שמתבלט על פני הקהל הרב של האפליקציות שמציפות את החנויות.
באותו זמן, אייקונים גם צריכים להיות ברורים מספיק כדי להעביר באופן מיידי את מה שהאפליקציה שלכם עושה, אפילו בגרסה המוקטנת שלהם בתפריט האפליקציות. לכן, חשוב שלא לעצב אייקון מורכב יתר על המידה, המכיל מילים או לוגואים מסובכים הדורשים תשומת לב יתרה מצד המשתמשים. וגם כאן, חשוב לערוך תחקיר מתחרים כדי להבטיח שהאייקון שלכם הוא שונה מספיק כדי שלא יבלבלו אותו עם זה של המתחרים.
כניסוי, היכנסו לחנות המועדפת עליכם ודפדפו באפליקציות המדורגות גבוה בקטגוריה שלכם. רוב הסיכויים הם שתראו בעיקר צבעים בוהקים, צורות ייחודיות ודימויים פשוטים. אייקונים מעטים עושים שימוש במילים, וחלקם ישלבו מסגרת או הצללה כדי להתבלט על פני כל רקע שהוא. בסרטון המעניין הזה מדגים המעצב הדני מייקל פלרופ את העקרונות שמנחים אותו בעיצוב אייקונים, תחום המומחיות שלו.
8. השתמשו נכון בצילומי מסך וקטעי וידאו
בדומה לאייקונים, צילומי מסך וקטעי וידאו בדף התיאור שלכם עשויים שלא להשפיע ישירות על דירוג האפליקציה שלכם בחנות, אבל הם בהחלט יביאו לכם הורדות נוספות. צילומי המסך מפיחים חיים בטקסט התיאורי שלכם, ומאפשרים ללקוחות פוטנציאליים לדמות לעצמם את השימוש באפליקציה עוד לפני שהם מורידים אותה.
- בעת שניתן להעלות עד 5 צילומי מסך ב-iOS ו-8 באנדרואיד, רק 2-3 הצילומים הראשונים יופיעו בגלריה עם טעינת העמוד. ודאו כי צילומי המסך האלה מעבירים בצורה הטובה ביותר את היתרונות של האפליקציה שלכם, ושהם חזקים מספיק כדי לשכנע את המשתמש להחליק הצידה ולצפות בשאר התמונות.
- חנויות האפליקציות אמנם מעדיפות דימויים שמייצגים את חוויית המשתמש באפליקציה שלכם, אבל תוכלו בעיקרון להעלות כל סוג של גרפיקה בשדה צילומי המסך. לרוב, מפרסמים משלבים בין עיצוב גרפי לבין צילומי המסך שלהם, על מנת לכלול בתמונה טקסט שמתאר אלמנטים מרכזיים או פיצ'רים חדשים באפליקציה. לדוגמה, Candy Crush Saga מוסיפים שכבת גרפיקה לצילומי המסך שלהם כדי לקדם את העדכון החדש שלהם.
איך שלא תבחרו להשתמש בהם, צילומי המסך מהווים עבורכם הזדמנות להציג את היתרונות הגדולים ביותר של האפליקציה שלכם, העדכונים האחרונים והמעניינים שלה והדפים שבהם אתם צופים כי המשתמשים שלכם יבלו את מרבית זמנם.
לכן, ותרו על עמודי ספלאש יפים והראו למשתמשים מה מחכה להם בשימוש היומיומי באפליקציה, והשתמשו במבחני A/B על מנת לקבוע אילו צילומי מסך מביאים את מספר ההורדות הגבוה ביותר.
9. השקיעו בהתאמה לוקאלית של עמוד המוצר שלכם
בפניה לשוק בינלאומי, גישת ה"וואן סייז" לא עושה את העבודה. במדינות שאינן דוברות אנגלית, 72% מהמשתמשים מעידים כי הסיכוי שיבחרו לקנות מוצר מסוים הוא גבוה יותר אם התיאור הוא בשפת האם שלהם, אפילו אם הם דוברי אנגלית שוטפת.
אם קהל היעד שלכם הוא גלובלי ומתפרש מעבר לדוברי העברית והאנגלית, שקלו להתאים את המותג שלכם ואת השפה שלו לצרכים ולרצונות של כל קהל מקומי בנפרד. ברמה הבסיסית ביותר, תרגמו את עמוד המוצר שלכם בחנויות האפליקציות – היעזרו בשירותים שיתרגמו את שם האפליקציה שלכם, מילות המפתח שלה, התיאורים וצילומי המסך לשפותיהם של פלחי השוק אליהם אתם פונים.
ה- iTunes App Store כמו גם Google Play מאפשרות לכם לעשות לוקליזציה של העמוד שלכם, במטרה להקל על משתמשים במדינות שונות למצוא אתכם ולהבין ולהתחבר למוצר שלכם. כאשר מילות המפתח, שם ותיאור האפליקציה שלכם יעברו לוקליזציה, תראו את כמות ההורדות גדלה משמעותית – עד 767%!
קחו לדוגמה את Supercell , החברה שמאחורי המשחק המצליח Clash of Clans, שתרגמו את תיאור האפליקציה ואת צילומי המסך שלהם כדי למשוך את הקהל הסיני, וזכו שם להצלחה מרשימה:
10. הוציאו עדכונים חדשים בתדירות גבוהה
משתמשי מובייל כמו גם חנויות האפליקציות מחפשים אפליקציות שמשתפרות כל העת, עם עדכונים תכופים המבוססים על משוב המשתמשים. אפליקציות שמעודכנות בתדירות גבוהה נתפסות על ידי החנויות כממוקדות-לקוח ובעלת ערך מוסף גבוה.
מהי התדירות האופטימלית לעדכון האפליקציה?
מחקר של Moz מעלה כי 500 האפליקציות המובילות בחנויות מוציאות עדכון בתדירות ממוצעת של 30-40 ימים. מחקר של חברת BI Intelligence מצא כי עדכוני אפליקציה תכופים קשורים לעתים קרובות לדירוגים גבוהים יותר מצד המשתמשים. עוד גילה המחקר את הנתונים המעניינים הבאים:
- במהלך 2013-14, אף אפליקציה לא זכתה לדירוג מעל-הממוצע עם פחות מ-9 עדכונים בשנה.
- אמזון, וולמארט וגייקו עדכנו את האפליקציות שלהם בין 20 ל-25 פעמים במהלך השנה, וזכו לדירוגים הגבוהים ביותר מבין האפליקציות שנבדקו ולכמות רבה יותר של דירוגי משתמשים, שכפי שנראה מיד – מהווים גם הם פקטור לדירוג בחנויות האפליקציות.
11. עודדו את המשתמשים שלכם לתת דירוגים וביקורות
טיפ אחרון וחשוב במיוחד: עבור חנויות האפליקציות, זרם קבוע של ביקורות חיוביות הוא האישור המשמעותי ביותר לאיכותה של האפליקציה שלכם, ואחד מהגורמים המשפיעים ביותר על הדירוג שלה. במחקר שנערך ע"י Moz, התגלה כי ישנו קשר הדוק בין דירוגי משתמשים (לא רק הציון הממוצע אלא גם מספר הדירוגים) והמיקום בתוצאות החיפוש בחנות האפליקציות – יותר מאשר כל גורם אחר שנבדק במחקר. באופן גורף, אפליקציות בעלות נפח גדול של ביקורות חיוביות שולטות בראש הרשימות.
לא רק האיכות אלא גם כמות הדירוגים היא גורם בעל השפעה בפני עצמו, ולמעשה המחקר מצא כי נפח דירוגי המשתמשים גבר בחשיבותו ברוב המקרים על אופי הדירוג בעת קביעת המיקום של האפליקציה בתוצאות החיפוש.
ההיגיון הפועל כאן מאחורי הקלעים הוא שהאפליקציות בעלות כמות הדירוגים הגדולות ביותר הן למעשה אלו שהצליחו לשמור על מעורבות המשתמשים שלהן (engagement), וגם להביא אותם לתת משוב שיעזור להם לעצב את המוצר שלהם מחדש בעדכונים עתידיים.
לציון שמקבלת האפליקציה שלכם יש השפעה חשובה נוספת – על המשתמשים עצמם. בסקר רחב היקף שערכה חברת Apptentive, 15% מהמשתתפים בלבד ציינו כי ישקלו להוריד אפליקציה שמדורגת בשני כוכבים בלבד, בעוד ש-96% היו שוקלים להוריד אפליקציה בעלת דירוג של ארבעה כוכבים. כשמדובר אפליקציות המדורגות בשלושה כוכבים, 50% הצהירו כי היו שוקלים להתקינה.
אם האפליקציה שלכם מדורגת בשלושה כוכבים ומטה, לא משנה כמה מאמץ השקעתם באייקון, בצילומי המסך ובתיאורים – הפסדתם מראש 50% מההורדות הפוטנציאליות מתוך המשתמשים שנחשפו לאפליקציה שלכם בחנות.
איך תביאו יותר משתמשים לדרג את האפליקציה שלכם?
- השתמשו ב-Plugin שיאפשר למשתמשים לדרג את האפליקציה שלכם מבלי שיצטרכו לצאת ממנה. חסכו למשתמשים שלכם את הפעולה של עזיבת האפליקציה והכניסה לחנות האפליקציות, והפכו את משימת הדירוג לקלה וזמינה במיוחד עבורם.
- תזמנו את ההזמנה לדירוג בצורה חכמה. בעוד שחשיבותן של הודעות שמזכירות למשתמשים לדרג את האפליקציה אינה מוטלת בספק, חשוב מאוד לתזמן את ההודעות הללו בהתאם לחוויית המשתמש.
אפליקציות רבות שוגות בכך שהן מבקשות ביקורת מהמשתמשים מיד עם ההפעלה הראשונית, ובכך הן למעשה מפריעות לרצף השימוש הרגיל של המשתמש ודווקא מפחיתות את הסיכוי לקבלת הדירוג.
הזמן המתאים לבקש מהמשתמש לדרג את האפליקציה הוא לאחר שהשלים משימה כלשהי באפליקציה, ואין קטיעה של רצף הפעולות שלו.
לסיכום
עכשיו שהתוודעתם לכמה מהגורמים המרכזיים שמשפיעים על הדירוג שלכם בחנויות האפליקציות, ויישמתם כמה מהטיפים שלמעלה כדי לשפר אותו – אתם בהחלט בדרך הנכונה לאסטרטגיית ASO מצליחה. עם זאת חשוב לזכור כי אופטימיזציה לחנויות אפליקציות היא תהליך מתמשך, וגם לאחר שהגעתם למיקום גבוה בתוצאות החיפוש עליכם להמשיך לעקוב אחר הדירוגים שלכם עבור מילות המפתח הנבחרות באופן רציף כדי לערוך שינויים והתאמות באסטרטגיה שלכם לאורך הדרך. אמת, יש כאן לא מעט עבודה – אבל החשיפה שתקבלו וההורדות שיבואו בעקבותיה יצדיקו את ההשקעה בגדול.