במאי 2021 גוגל מתכננים להשיק עדכון ליבה חדש – האם האתר שלכם מוכן? במדריך זה תלמדו הכל על עדכוני ליבה וכיצד עליכם לפעול במידה ונפגעתם…
גוגל משיקה אלפי עדכוני אלגוריתם במהלך כל שנה – לדוגמא ב-2019 ידוע על 3620 עדכונים שבוצעו (ב- 2020 נעשתה כמות דומה של שינויים) וגם בתחילת 2021 נראה שקצב העדכונים רק ממשיך לעלות.
חלק מהשינויים הם מינוריים ואולי אפילו לא תשימו לב אליהם וחלק הם שינויים גדולים מאוד אשר "מזעזעים" הרבה תוצאות חיפוש – לדוגמא בפברואר ובמרץ השנה היו 5-6 עדכונים גדולים, כמעט אחד לשבוע.
עדכוני הליבה של גוגל משתייכים לסוג העדכונים שמייצרים הרבה מאוד זעזועים בתוצאות החיפוש ולכן במאמר זה אנסה לתת את מירב הפרטים עליהם.
בהמשך אדבר בין השאר על הנושאים הבאים:
- מה זה עדכון ליבה?
- כיצד הוא עובד?
- כל כמה זמן גוגל משיקים עדכון ליבה?
- איך לשפר את האתר שלך לאחר העדכון?
- אם נפגעת מעדכון ליבה, מה עליך לעשות?
- מהם מאפייניי E.A.T וכיצד הם קשורים?
- חזרה מלאה לטראפיק – האם זה אפשרי? (כולל מקרה בוחן)
מהו עדכון ליבה?
כשגוגל מדווחים על השקת עדכון ליבה המשמעות היא שהם מעדכנים את האלגוריתם האחראי ישירות לדירוג האתרים בתוצאות החיפוש, שבפועל מורכב ממיליוני אלגוריתמים קטנטנים או כפי שכינה אותם גארי איליס מגוגל – "בייבי אלגוריתמים".
המשמעות היא שהרבה מאותם רכיבים קטנים של אלגוריתם הדירוג עוברים שינוי – כלומר מאות או אלפי תיקונים המבוצעים בו זמנית.
בגלל היקף העבודה הכרוך בעדכוני ליבה, חברת גוגל מבצעת רק בין 2-3 עדכונים כאלו בשנה. ב- 2020 הושקו שלושה עדכוני ליבה: בינואר (13), מאי (04) והאחרון ב-03 בדצמבר, בדיוק 7 חודשים אחרי קודמו.
מכיוון שעדכון ליבה משנה כל כך הרבה רכיבים, בדרך כלל אנחנו נהיה עדים לתנודתיות משמעותית בתוצאות החיפוש במשך שבוע עד שבועיים ולאחר מכן התוצאות יתייצבו. כפי שציינתי קודם, גוגל משחררת עדכונים נוספים רבים במהלך השנה. חלקם יכולים להיות משמעותיים ביותר, למרות שלא מדובר בעדכוני ליבה או אפילו בעדכונים שגוגל מאשרת את קיומם באופן רשמי.
בגרף למטה תוכלו לראות את כל תאריכי עדכוני הליבה הידועים מהשנה הקודמת (מסומנים בחיצים כחולים) ושלושה עדכונים נוספים שגוגל לא אישרה את עובדת השקתם לציבור (מסומנים בתכלת); למרות שלא התקבל אישור רשמי מגוגל עבורם, דווקא האפקט של העדכונים "הרגילים" על תוצאות החיפוש והדירוגים היה משמעותי הרבה יותר מזה של עדכוני הליבה:
לפני מספר חודשים כתבתי מדריך על כיצד ניתן לחזור למיקומים לאחר עדכון גוגל. מצד שני, כשמדובר בעדכון ליבה, מעט מאוד אתרים מצליחים לשחזר את המיקומים הקודמים שלהם זמן קצר לאחר השקת העדכון (גם במקרים הבודדים שראיתי הצלחה, היא הייתה חלקית).
אומנם ניתן לשפר את הטראפיק ולהקטין את אפקט הפגיעה, אבל "החלמה" מלאה לרוב תתרחש רק כאשר גוגל ישחררו את עדכון הליבה הבא.
מכיוון שהשפעתם על האתר שלנו צפויה להימשך מספר חודשים, הדבר הראשון שחשוב להבין הוא האם השפעת עדכון הליבה עלינו היא חיובית או שלילית.
איך נדע האם הושפענו לטובה או לרעה מעדכון ליבה? (או כל עדכון אחר של גוגל)
הכלי הנוח ביותר לבדיקת עדכוני גוגל (מכל סוג ולא בהכרח רק עדכוני ליבה) הוא מערכת כליום שבה יש מספר פיצ'רים עמם ניתן למצוא באיזה אופן האתר שלכם הושפע משינויי האלגוריתם של גוגל.
ההמלצה שלי היא לבצע בדיקות גם על אתרי המתחרים, על מנת להבין האם ההשפעה היא דומה על כל האתרים בקטגוריה שלכם או שרק האתר שלכם נפגע/ הרוויח. לאחר גיבוש המסקנות ניתן לאמת את הנתונים עם גוגל אנליטיקס וכלי מנהלי האתרים של גוגל (Google Search Console).
בימים אילו ממש עובדים בחברת SEOBoots, החברה המפתחת את כליום, על Algo Check – כלי ייעודי למחקר השפעות שינויי האלגוריתם של גוגל על אתרים. עדיין אין פרטים רבים על הפיתוח האחרון הזה, שישולב כחלק מהפיצ'רים של מערכת של כליום; כאשר יהיו פרטים נוספים אעדכן.
5 פיצ'רים וכלים לבדיקת השפעת עדכוני גוגל
- כלי ראשון – מדד "חשיבות הדומיין" – DI (Domain Importance) של כליום: במידה והשתנה מדד ה- DI שלכם במקביל לעדכון גוגל זאת בהחלט יכולה להיות אינדיקציה ראשונית לכך שהאתר הושפע – ירידה בציון תציין השפעה שלילית על האתר שלכם ועלייה בציון השפעה חיובית.
מדד זה נע בין 0 ל-10 וככל שהציון של הדומיין שלכם גבוה יותר המשמעות היא שהאתר סמכותי יותר מבחינת מנוע החיפוש.
אם ניקח את האתר השיווקי של כליום בכתובת www.kolyom.co.il כדוגמא, בדצמבר 2020 מדד ה-DI של האתר (לפני עדכון הליבה) היה 2 ואחרי השקת עדכון הליבה של גוגל המדד נשאר 2. כאשר בדקנו את דירוג מילות המפתח עבור האתר מצאנו שינויים קלים בלבד במיקומי האתר בתוצאות החיפוש לאחר העדכון כך שדיי הגיוני שמדד חשיבות הדומיין נותר ללא שינוי במקרה זה.
לעומת אתר כליום, גם האתר של דניאל זריהן שמר את אותו ציון DI לפני ואחרי העדכון של דצמבר, אבל הפעם דווקא במקרה שלו השפעת העדכון על המיקומים והטראפיק הייתה ניכרת.
כפי שניתן להבין משתי הדוגמאות למעלה, שינויים בציון ה- DI בכליום אינם קורים לעיתים קרובות אפילו לא כאשר יש שינויים משמעותיים בטראפיק האורגני של האתר (כמו במקרה של דניאל). אז אם אתם רואים שינוי שכזה במקביל לעדכון גוגל סביר להניח שאפקט שלו על האתר שלכם היה משמעותי במיוחד.
דוגמא נוספת היא האתר של שמוליק דורינבאום שציון ה- DI שלו קפץ מ-3 לפני עדכון דצמבר 2020 ל-5 אחריו. כפי שניתן לראות גם מהגרף בהמשך, נראה שהוא מקבל כ- 40% תוספת לטראפיק האורגני:
- כלי שני – שינוי במגמות של עליות/ ירידות מיקומים על פי כליום:
אם נמשיך עם שלושת הדוגמאות שלנו מלמעלה ניתן לראות בגרף למטה שבעדכון הליבה האחרון לאתר השיווקי של כליום היו יותר ירידות מיקומים מאשר עליות מיקומים. הקו הכתום, המציין ירידות מיקומים, הופך בבירור לדומיננטי יותר ביום העדכון ולאחריו.
מצד שני, ניתן לראות באמצע החודש שהמגמה מתהפכת כאשר האתר מתחיל ליהנות דווקא מעליות מיקומים (מה שיכול להסביר את הפגיעה הקטנה יחסית בטראפיק האורגני בדצמבר):
באתר של דניאל ניתן לראות שהקו הכתום של ירידות מיקומים הוא הדומיננטי רוב החודש:
לעומת זאת באתר של שמוליק ניתן לראות בבירור שלקו הכחול יש שני "פיקים" מאסיביים של עליות מיקומים (מה שמסביר את התוספת בטראפיק שהאתר שלו קיבל):
- כלי שלישי – התפלגות הדירוגים של ביטויים בתוצאות החיפוש: הכלי הזה של כליום כבר נותן נתונים יותר מדויקים ולא מגמה כללית כפי שמציגים שני הכלים הראשונים שסקרנו למעלה. מומלץ לבחון באמצעותו האם יש ירידה או עלייה בכמות המילים בתוצאות החיפוש.
אם נמשיך עם הדוגמאות מלמעלה, כפי שניתן לראות מהגרף המצורף, האתר השיווקי של כליום איבד בימים הראשונים של העדכון כ-70 מונחים המהווים בערך 19% מהביטויים עבורם הוא היה מדורג בתוצאות החיפוש:
כאשר אנחנו בודקים את השינוי לפי כמות החיפושים החודשית בגוגל של אותם מונחים, נראה שהאתר השיווקי של כליום ירד בימים הראשונים של העדכון בכ- 91% מ- 151,000 ווליום חיפושים חודשי ביום שלפני העדכון ל- 13,000 בלבד מספר ימים לאחר מכן:
באתרים של דניאל ושמוליק – לעומת זאת השינוי במספר הביטויים המדורגים בגוגל (לפחות ברמה הוויזואלית) נראה יותר מתון:
האתר של דניאל זריהן – ירידה מתונה בכמות מונחים בתוצאות החיפוש
האתר של שמוליק דורינבאום – עלייה מתונה בכמות מונחים בתוצאות החיפוששלושת הכלים בהם השתמשנו עד כה מספקים לנו את המגמות וגם נתונים של כמות מילות מפתח/ חיפושים חודשיים לאתרים שבדקנו, אבל הכלי הבא כבר מספק לנו נתון מדויק יותר ועונה על השאלה החשובה מכל: כמה טראפיק אנחנו צפויים להרוויח או להפסיד בעקבות העדכון?
- כלי רביעי – טראפיק אורגני צפוי לסוף החודש: בסופו של דבר מה שמעניין אותנו הוא כמה תוספת טראפיק אורגני יקבל האתר במהלך החודש או אם חלילה האם אנחנו צפויים לראות פחות טראפיק לעומת החודש הקודם.
כאן בדיוק נכנס הכלי הזה של כליום על מנת לתת לנו הערכה מהירה והוא מבדיל בין שני מצבים:
> הצגת הטראפיק הצפוי עבור המונחים שאנחנו עוקבים אחריהם במסגרת הפרוייקט, או
> הצגת הטראפיק הצפוי עבור כל המונחים שהאתר מדורג עבורם בגוגל (גם אם לא הוספתם אותם למעקב בפרוייקט).מכיוון שעשיתי מחקר מילות מפתח טוב והוספתי את כל המונחים החשובים לפרוייקט שלי, הפעם בחרתי לצפות באופציה של מילות הפרוייקט על מנת לקבל אומדן לשינוי הטראפיק הצפוי בסוף החודש.
חשוב לציין כי החודשים הקודמים המוצגים בגרף מייצגים נתונים סופיים ואילו העמודה הימנית ביותר (המייצגת את החודש הנוכחי) מחושבת כל יום מחדש ועשויה להשתנות במהלך החודש. מערכת כליום לוקחת מידי יום את הנתונים ומשקללת את התוצאה בהתחשב בשינויי הדירוג היומיים בגוגל, שינויים בווליום החיפושים למונחים ונתונים נוספים על מנת להעריך כמה גולשים יגיעו לאתר מתנועה אורגנית עד סוף החודש.
המשמעות היא שככל שאנחנו יותר קרובים לתחילת החודש הערכת כליום תהיה פחות מדויקת וככל שנתקרב לסוף החודש הערכת המערכת תהיה יותר מדויקת. אם ניקח כדוגמא את השפעת עדכון הליבה האחרון, שהיה בתחילת דצמבר, על האתר השיווקי של כליום ניתן לראות הבדלים בין התוצאה מספר ימים לאחר העדכון והתוצאה בפועל בסוף החודש (שלושה וחצי שבועות לאחר העדכון).
כ-3 ימים לאחר השקת העדכון זאת הייתה תמונת המצב:
נראה שבדצמבר האתר לא היה צפוי לחוות פגיעה משמעותית בטראפיק האורגני יחסית לחודש נובמבר (עמודת נובמבר ודצמבר זהות, שתיהן מציגות כ- 400 כניסות אורגניות לחודש):
כפי שציינתי קודם, כן ראינו שינויים וירידות מיקומים במונחים מסוימים לאתר כליום לאחר העדכון. מהר מאוד, ככל שהתקדמנו בימים, ניתן היה לזהות את מגמת הירידה הצפויה בטראפיק.רק בסוף החודש יכולנו לראות את היקף הפגיעה המלא בתנועה האורגנית (ירידה של כ- 7.5% לעומת חודש נובמבר):
אם נבצע את אותה הבדיקה גם על האתרים של דניאל ושמוליק, זאת תמונת המצב – האתר של דניאל נחתך בערך בחצי מהטראפיק שהיה לו בנובמבר (מגמה שנבלמה רק במרץ 2021) ואילו האתר של שמוליק מציג עליה משמעותית מדצמבר שנמשכת עד היום:
- כלי חמישי (וגם הכלי השישי 😊) – הכלים של גוגל: כל כלי שנעשה בו שימוש, טוב ככל שיהיה, לא יציג את התמונה האמיתית ולכן אם יש לכם גישה לכלים של גוגל באתר שאתם בודקים, כדאי לקבל תמונה מדויקת יותר באמצעותם.
ניתן לעשות זאת באמצעות שתי הבדיקות הבאות:
- בדיקת השינוי בטראפיק האורגני ע"י גוגל אנליטיקס (GA)
- בדיקת השינוי בכמות החשיפות/ הקליקים ע"י קונסולת החיפוש של גוגל (GSC).
באתרים בהם קיים טראפיק משמעותי הדוחות הללו יכולים להציג שינוי מיידי שנראה בבירור בעין. לעומת זאת באתרים קטנים יותר עם מאות או אלפים בודדים של כניסות בחודש, כמו האתר השיווקי של כליום, לעיתים יהיה יותר קשה לנתח את המגמה בימים שלאחר העדכון כפי שניתן לראות מהגרפים בהמשך:
תנועה אורגנית לפי אנליטיקס – האם הרווחנו או הפסדנו? קשה לראות
חשיפות וקליקים לפי קונסולת החיפוש של גוגל – שוב קשה לזהות מגמה
מספר נקודות חשובות בנוגע לשימוש בכלים של גוגל:
* עובדה, שלא רבים מודעים לה – גם הכלים של גוגל לא מציגים את נתוני הטראפיק המלאים (יש לזה פתרונות, אבל זה חורג הרבה מעבר לנושא של המאמר).
* לאתרים בבעלותכם או אתרים שאתם מקדמים סביר להניח שיש לכם גישה לנתונים, אבל כאשר אתם בוחנים אתרי מתחרים אין לכם גישה לנתונים שלהם. מכיוון שמומלץ לבצע את הבדיקות גם על אתרי המתחרים כדי לקבל את התמונה המלאה, רצוי בכל מקרה להשתמש בכלים נוספים.
* עד כמה שזה נשמע מוזר גוגל אנליטיקס חשוף למתקפות ספאם מצד בוטים המדמים תנועה אורגנית לאתר. אם אתם בודקים טראפיק באנליטיקס חשוב לסנן תנועת בוטים אורגנית, שיכולה להביא אתכם למסקנה שגויה.
בפברואר ובמרץ השנה (2021) הושחתו נתוני התנועה של אנליטיקס בהרבה אתרים כפי שניתן לראות בדוגמא הזאת:
מרוב תנועת בוטים לא רואים את התנועה האורגנית כללאם אתם רואים קפיצת טראפיק לא הגיונית ניתן לפלטר את תנועת הבוטים באנליטיקס או לחילופין להשתמש במערכת כליום, שיודעת לסנן תנועת בוטים עבורכם מראש.
כך נראתה בכליום התנועה האורגנית של האתר שאת נתוני האנליטיקס שלו הצגנו בגרף למעלה:
מגמת עלייה קלה בטראפיק האורגני האמיתי מגוגל על פי מערכת כליום
איך נדע מה גוגל שינו באלגוריתם?
כולנו רוצים לדעת מה גוגל שינו על מנת לבצע התאמות באתר שלנו, אבל כפי שכבר ציינתי למעלה, במקרה של עדכוני ליבה זאת משימה בלתי אפשרית. מכיוון שגוגל משנים מאות או אלפי אלגוריתמים קטנים במסגרת עדכוני ליבה, אף פעם אין "אקדח מעשן" אחד שניתן לבודד אלא ארסנל שלם (או כמו ש-NEO מהסרט מטריקס אמר: "guns, lots of guns").
בכל זאת, מה אנחנו צריכים לעשות?
דבר ראשון עלינו לזכור שתוכן היה ונשאר "המלך". בסופו של דבר כל מה שגוגל רוצה זה להביא את התוצאה הטובה ביותר של תוכן למשתמשים שלה. מכיוון שכך אם נקפיד על תוכן איכותי, שעונה על הצורך של הגולשים באתר שלנו, סביר להניח שלא ניפגע מעדכוני גוגל.
במקרה של אתרים עם תוכן איכותי גוגל אפילו תעלים עין גם אם קיימות באתר בעיות אחרות. דוגמא טובה לכך היא המאמר שפרסמתי בזמנו כאן בבלוג על בניית קישורים.
באופן אירוני מעולם לא בניתי עבור המאמר הזה קישורים על מנת לקדם אותו. מדובר בתוכן וותיק שעלה לאתר באפריל 2018 (לפני 3 שנים) והוא אינו מותאם לגלישה במובייל, כפי שניתן לראות מצילום המסך בהמשך:
חוויית גלישה לא טובה בטלפון סלולרי
למרות שמדובר בתוכן ישן ללא קישורים נכנסים ובחוויית גלישה לא טובה במובייל, בעדכון הליבה האחרון המאמר עלה למקום השני בתוצאות החיפוש עבור המונח 'קישורים' – וזאת בזכות איכות התוכן בלבד (שנשאר עד היום אחד המקורות המושקעים ביותר בכל הנוגע ל-קישורים):
אילו דברים מומלץ לבדוק באתר אחרי עדכון ליבה?
כפי שכבר הזכרתי קודם, להבדיל מעדכונים רגילים כאשר אנחנו מתמודדים עם עדכון ליבה בגוגל המשמעות היא שהרבה מאוד דברים שונו באלגוריתם הדירוג והסיבות לירידות מיקומים או עליות מיקומים יכולות להיות שונות ומגוונות.
בעיקר אם נפגעתם מעדכון שכזה אני מצרף בהמשך את השאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם:
- האם האתר מכיל תוכן בעל איכות נמוכה ו/או תוכן דל? (ב-'דל' הכוונה היא לעמודים עם כמות טקסט קטנה במיוחד)
- האם האתר מספק חוויית גלישה לא טובה למשתמש או שיש בו בעיות UX?
- האם האתר מכיל פרסום מוגזם, או כזה שמפריע לגולש לצרוך את התוכן (לדוגמא פרסומות ב- auto play שדוחפות את התוכן למטה) ו/או מכיל פרסום חבוי (פרסום שכל כך דומה לתוכן כך שמשתמש סביר יתקשה להבדיל בינו לבין התוכן האמיתי) על מנת לייצר הקלקות מרובות?
- האם האתר עומד בקריטריונים של EAT? – מומחיות (Expertise), סמכותיות (Authority) ואמינות (Trustworthiness) – עוד על זה בהמשך.
- האם קיימות באתר בעיות SEO טכניות שגורמות לאיכות גלישה ירודה למשתמשים ו/או לבעיות סריקה עבור מנועי החיפוש?
- האם האתר משווק שותפים (affiliate marketing) בעלי איכות ירודה?
- האם יש צורך לבצע התאמות או ריענון לתוכן באתר על מנת לשפר את הרלוונטיות שלו לדירוג?
בנוסף לשאלות מלמעלה, במידה וספגתם ירידות מיקומים בעקבות עדכון בגוגל חשוב לבצע ניתוח של המונחים/ עמודים בהם הפגיעה הייתה משמעותית. נסו להיות אובייקטיבים וענו על השאלה הבאה:
האם האתר שלכם היה ראוי מלכתחילה להיות מדורג עבור המונחים שירדו במיקומים?
אם התשובה היא לא אז באמת מה לעשות בעניין זה, אבל אם התשובה שלכם היא שראוי שהתוכן שלכם יופיע בתוצאות החיפוש עבור המונחים בהם נפגעתם, תדאגו לשפר אותו ולעשות בו שינויים שיחזירו את המיקומים שאבדו.
לפעמים זה יהיה כרוך בשיפור קל של מספר פסקאות, במקרים אחרים מדובר בהוספת חלקים חדשים לתוכן ובמקרה הכי "גרוע" שהתוכן הפך למיושן ולא רלוונטי זה אומר להסיר את התוכן ולכתוב מאמר חדש לחלוטין בנושא.
דוגמא טובה לכך הוא המאמר שכתבתי כאן בבלוג על 'קידום אתרים'. הוא עלה לראשונה תחת הכותרת "קידום אתרים מחוץ לקופסה" ב- 2018 ושנתיים אחר כך עשיתי לו "מייקאובר" בעקבות השינויים בתחום וגם בשל תגובות שקיבלתי על המאמר המקורי.
אני חייב לציין שהגרסה השנייה של המאמר – " קידום אתרים שעובד ב-2020: מה עליי לעשות על מנת להגיע לתוצאות מהר ובזול?" – לא הרגישה לי טוב בערך דקה אחרי שפרסמתי את המאמר.
אני לא יודע לשים על זה את האצבע, אבל מיד עם הפרסום שלו רציתי לחזור לגרסה הקודמת או להמשיך לעבוד עליו. איכשהו החיים קרו ולא יצא לי להמשיך ולשפר את המאמר והתוצאה הייתה דווקא ירידת מיקומים מעמוד 2 של תוצאות החיפוש לעמודים 4-5 (וזאת למרות שעברתי מ-3200 מילים ל-7600 – יותר מכפול) ובסופו של דבר לאחרונה אל מחוץ ל-100 המיקומים הראשונים בגוגל:
אני לא יודע אם להקשיב לאינטואיציה שלכם היא עצה מקובלת בתעשיית ה-seo, אבל כלל אצבע טוב הוא לא להתעלם במידה ואתם מרגישים שמשהו לא "יושב טוב" או נעשה במטרה "לרדוף אחרי גוגל" במקום לחשוב על מתן ערך לגולש.
מספר המלצות נוספות לשיפור איכות האתר שלכם
החשיבות של להישאר בתחום שלך
בלא מעט מקרים אני נתקל באתרים סמכותיים שרוצים לנצל את "המעמד שלהם בגוגל" ולהשיג עוד טראפיק (או לחילופין לייצר עוד רווח) ע"י הוספת מאמרים רבים מקטגוריות הנמצאות בשוליים של המומחיות שלהם או כמו שניתן לראות בדוגמא שבהמשך – מאמר שאינו שייך לשוליים ואפילו לא לתחום המשיק לעיסוק המרכזי של האתר.
הפרקטיקה הזאת תמיד הייתה בעיני רעה והיא עשויה במקרה הטוב לפגוע רק בטראפיק של החלק שאינו רלוונטי לתחום העיסוק המרכזי של האתר ובמקרה הגרוע יותר בטראפיק של כל אתר.
כמי שקידם את אתר יד2 במשך שנים ארוכות צר לי לראות את החברה נופלת בדיוק למקומות האלה עם כתבות של כ- 500 מילים הכוללות שני "קישורי SEO" בתחומים שאינם רלוונטיים כלל למומחיות של האתר.
לדוגמא הכתבה הבאה על חברת קידום אתרים בירושלים תחת מדור קניות:
מבלי להיכנס אפילו לאיכות התוכן של המאמר ברור לחלוטין שמדובר בכתבה פרסומית שמישהו שילם עליה על מנת לקבל קישורים מאתר מיד2.
בואו נבחן כיצד גוגל הגיבה למגזין יד2 בעדכון הליבה האחרון מתאריך ה- 04.12.20.
מיד לאחר העדכון ניתן לראות עליה חדה בכמות המילים שירדו במיקומים (הקו הכתום בגרף), מילים שאבדו לחלוטין ולא מדורגות יותר ב- 100 התוצאות הראשונות (הקו התכלת) או מילים שאיבדו מיקומים שהיו להן בדף הראשון של התוצאות (הקו האפור). מנגד ניתן לראות ירידה חדה במונחים שעולים בתוצאות (הקו הכחול בגרף):
ומה לגבי כמות המילים עבורן מדורג המגזין?
ירידה של כ- 35% בכמות המילים המדורגות בתוצאות החיפוש:
ובהתאמה גם ירידה של כ- 44% בכמות החיפושים:
זוהי דוגמא מובהקת שגוגל אינה מתפשרת יותר על איכות התוצאות ומוכנה לפגוע במותגים חזקים כמו יד2 על מנת להביא את התוצאות הטובות ביותר עבור המשתמשים שלה.
זוכרים את EAT שהזכרתי קודם? מקרה מגזין יד2 הוא דוגמא קלאסית לחלק של E: מומחיות (Expertise). אין ספק שיד2 הוא מותג אמין וסמכותי במשק הישראלי, אבל המומחיות שלו לא קשורה בשום אופן לתחום של קידום אתרים ולכן אין לו שום סיבה לפרסם מאמר בתחום הזה.
מכיוון שהכתבה הזאת היא למעשה פרסומת, המודל העסקי הביא את יד2 לפרסם כתבות נוספות על שירותים ומוצרים שונים מהדפסה על חולצות, ארנקים לגבר, תאורה לבית ועוד. כמסתכל מן הצד אני יכול לומר שככל שירבו הכתבות הנ"ל במגזין, החברה המפעילה את אתר יד2 עשויה ליפול גם לבעיה עם ה- T של EAT: אמינות (Trustworthiness).
אתר הממליץ על אחרים תמורת כסף אינו נותן המלצה אמיתית והדבר עשוי להתפרש מבחינת גוגל גם כבעיית אמינות (וגרוע יותר זה עשוי להתפרש לא טוב בעיני הגולשים של האתר). המשמעות תהיה מן הסתם פגיעה נוספת בטראפיק האורגני של המגזין גם בעדכוני הליבה העתידיים שגוגל תשחרר (בהנחה שיד2 תיצמד למודל העסקי ותעדיף אותו על פני טובת המשתמשים שלה).
נשאלת השאלה האם המגזין של יד2 פוגע גם בטראפיק הכללי של האתר המרכזי? אני מניח שבתקופה הנוכחית של מגפת הקורונה אתרי יד שנייה רואים עליה יפה בטראפיק מכיוון שהרבה צרכנים מחפשים פתרונות זולים יותר למוצרים.
מצד שני, בחיפוש שבצעתי בגוגל למונחים גנריים בתחום הנדל"ן והרכב (שני הלוחות הכי חזקים של יד2) אני רואה שאתר יד2 כבר לא מופיע במקומות הראשונים כבעבר. נקודה למחשבה.
המלצה: אל תכניסו שיקולים זרים של כסף או רדיפה אחרי האלגוריתם של גוגל. במקום חפשו לתת ערך לגולש המגיע לאתר שלכם בתחום המומחיות שלכם.
אינדוקס של דפים איכותיים בלבד
חשוב שכל עמוד שאנחנו מאנדקסים יכיל תוכן איכותי.
הסיבה לכך היא שגוגל מעריכה את האיכות הכוללת של האתר כאשר היא לוקחת בחשבון את כל הדפים המאונדקסים שלו. לכן יש להסיר מאינדוקס בגוגל עמודים בעלי איכות תוכן ירודה ו/או תוכן דל – חשוב להדגיש שתוכן לא איכותי אינו מתייחס בהכרח לאורך הטקסט אלא דווקא לערך שהוא נותן לגולש.
אם אתרגם את מילותיו של ג'ון מולר מגוגל בנושא, זה מה שהוא אמר:
"כאשר האלגוריתם שלנו בוחנים את האתר, אם יש מקבץ של דפים בעלי איכות נמוכה מאונדקסים, זה בהחלט משפיע על האופן שבו אנחנו מעריכים את האתר".
בואו ניקח כדוגמא את האתר www.bayerlaw.co.il של עורך הדין הפלילי גיל באיער הפועל מ-2012.
כאשר גיל פנה אלי לפני מספר חודשים, חיפוש בגוגל עם site: עבור הדומיין שלו החזיר 400 דפים מאונדקסים (מספר שאח"כ אף גדל לכ-600 דפים):
מצד שני, במערכת כליום אנחנו יכולנו לראות שרק 104 דפים מהאתר (26% מהדפים שגוגל זיהה) מדורגים עבור ביטויים איפשהו בתוצאות החיפוש:
בדיקה מעמיקה יותר בכליום גילתה של- 2 דפים בלבד (פחות מ-2% מהדפים שעולים בתוצאות החיפוש) באתר היה ציון חשיבות דף (PI – Page Importance) של 1:
מדד PI (page importance) בדומה למדד ה- DI, שדיברו עליו קודם, נותן הערכה לאיכותו של כל דף באתר; הציון גם במקרה הזה נע בין 0 ל-10 כאשר 10 הוא הציון הגבוה ביותר.
בואו ניקח דוגמא נוספת את אתר www.goodfood.co.il שעלה באפריל 2020 בנישה של בריאות וכמשתמע משמו עוסק ב- אוכל טוב.
בדיקה של site: לדומיין מצאה בזמנו 90 דפים מאונדקסים:
כליום גילתה שרק 20 דפים מהאתר (כ-22% מהדפים) עולים בתוצאות החיפוש:
עד כאן, אם נשווה בין שני האתרים, מדובר באחוזים דומים 26% (באתר של גיל באיער) לעומת 22% מדפי האתר 'גוד פוד' עלו בתוצאות החיפוש בגוגל. כאשר בחנו את מספר הדפים האיכותיים של אתר 'גוד פוד' על פי כליום, ניתן היה למצוא חמישה (המהווים 25% מסה"כ הדפים שעולים בתוצאות החיפוש):
שני דפים קיבלו ציון PI=2 ושלושה דפים קיבלו את הציון PI=1.
השוואת הטראפיק של שני האתרים בכל כלי קידום אתרים שעשינו עמו בדיקה נתנה תוצאה זהה – אתר 'גוד פוד' מנצח מבחינת טראפיק אורגני שהוא מקבל. חשוב לציין שעדיין לא ממש נעשתה עבודת קישורים לאתר בתחום האוכל (אם כי יש מעט היסטוריים) ובכל מקרה כמות הקישורים של אתר עורך הדין באיער גדולה יותר.
אם אתם כמוני נוטים לקחת בעירבון מוגבל אמירות של אנשי גוגל, הפעם במבחן התוצאה נראה שאכן לאתר עם כמות הגדולה יותר של תוכן איכותי יש יתרון.
ואם אתם עדיין לא משוכנעים אז אולי הבא יעזור:
לכל אחד מהאתרים מלמעלה נתנו המלצה אחרת – לגיל העורך דין המלצנו להסיר דפים בעלי איכות תוכן נמוכה מהאתר שלו ולאחד דפים המכילים תוכן דומה לדף אחד המרכז את כל המידע מאותם דפים. הנחנו את גיל שלא לכתוב תוכן חדש ו/או להוסיף קישורים לאתר שלו, והתוצאה?
פחות דפים מאונדקסים בגוגל ומערכת כליום היום (כ-4 חודשים אחרי התחלת העבודה) מציגה 231 דפים מתוך אתר www.bayerlaw.co.il העולים בתוצאות החיפוש – 8 מתוכם (כ-3.5%) עם ציון PI הנע בין 1 ל-2:
את הילה מאתר www.goodfood.co.il הנחנו הפוך – להמשיך להוסיף תכנים חדשים איכותיים לאתר. והתוצאה?
יותר דפים מאונדקסים בגוגל ומערכת כליום היום (כ-4 חודשים לאחר מכן) מציגה 37 דפים מתוך האתר www.goodfood.co.il העולים בתוצאות החיפוש – 9 מתוכם (כ-24%) עם ציון PI הנע בין 1 ל-4:
אם נסכם, גיל צמצם דפים והגדיל פי 1.75 את יחס הדפים האיכותיים באתר שלו (מ- 2% ל- 3.5%) והילה הגדילה את מספר הדפים באתר שלה ופחות או יותר שמרה על יחס הדפים האיכותיים (מ- 25% ל-24%).
מבחינת תנועה אורגנית האתר של גיל הוסיף מעל 20% לטראפיק שלו ואילו הילה הכפילה את הטראפיק שלה כמעט פי 5 (גידול של 492%) באותה תקופה. בהתחשב בעובדה שהתוצאות האלו התקבלו בזמן חג הפסח, חגיגות ניצחון מגפת הקורונה וכמובן בחירות בישראל (הסבב ה-4) נתוני הטראפיק האלה אף מרשימים יותר.
שוב במבחן התוצאה נראה שאכן אתר המגדיל את מספר דפי התוכן האיכותי שלו או משפר את היחס בין הדפים האיכותיים לעומת הדפים שאינם איכותיים צפוי לגידול משמעותי בטראפיק האורגני.
המלצה: הוסיפו תכנים איכותיים והסירו דפים בעלי איכות נמוכה מהאתר שלכם ואל תשכחו לשפר באופן מתמיד את התכנים שאתם משאירים באתר.
תקנו כל בעיה שאתם יכולים
לגישתי יש לבדוק את האתר שאנחנו מקדמים בכל הרבדים – מיתוג, מקצועיות, תוכן, קישורים, בעיות טכניות, שימושיות, היררכיה, עיצוב והרשימה עוד ארוכה – ולתקן כל מה שמצריך שיפור.
אולי מה שאמרתי למעלה יהיה מובן מאליו לבעלים של האתר, אבל הרבה חברות seo שפגשתי נותנות למקדמים שעובדים בהן להיות אחראים לקידום של עשרות אתרי לקוחות (במספר מקרים ראיתי עובדים שאחראים אפילו על יותר מ-100 לקוחות במקביל).
בואו ניקח כדוגמא עובד שאחראי "רק" על 25 לקוחות בחברה בה הוא מועסק.
המשמעות היא שלאותו מקדם אתרים יש 1.6 שעות עבודה שבועיות לכל לקוח הנמצא תחת אחריותו; כלומר פחות מ-7 שעות ברוטו בחודש. אם ננקה 30% מזמן העבודה של עובד ממוצע עבור דברים שאינם קשורים ישירות לעבודת הקידום על הלקוחות, אנחנו מדברים בפועל על כ-5 שעות נטו בחודש ללקוח – בשביל לעשות עבודה טובה בכל הרבדים שציינתי קודם, זה לא מספיק!
במצב כזה ההתייחסות ללקוחות תהיה כפס נע והדרך של המקדם להתמודד היא ברורה – לעשות את המינימום הנדרש או לעשות את הפעולות הקלות בלבד כדי לחסוך בזמן.
בד"כ זה יתמצה בדברים הטקטיים:
- להוסיף מספר קישורים שקל להשיג (קניית קישורים, קישורים מפורומים/ אינדקסים/ סושיאל וכד'),
- לעשות אופטימיזציית on-page לכותרות ותגיות המטא בדפים החשובים,
- להוסיף אחת ל-XX שבועות מאמר קצר לאתר הלקוח.
אם תחשבו על זה שלושת הפעולות שציינתי למעלה לא ישפרו את האיכות/ שירות/ מוצר של האתר המקודם כדי שיהיה ראוי לעלות בתוצאות, אלא הן יותר ניסיון לרצות את גוגל ולעשות מניפולציה על האלגוריתם שלו לצורך השגת מיקומים.
זה אולי יכול לעבוד לפרק זמן מסוים או בנישות לא תחרותיות, אבל לא לאורך זמן.
המלצה: במקום להתייחס למספר פעולות טקטיות מהירות על מנת לקדם אתר, נסו להתרכז בשיפור מתמיד של הכול מהכול. גם אם זה לוקח הרבה יותר זמן, התוצאות שתקבלו שוות את זה.
התמקדו באסטרטגיה של שיפור לטווח הארוך
הרבה אתרים שנפגעים בעקבות עדכוני גוגל פונים אלי לקבלת עזרה בשביל להחזיר את הטראפיק שאיבדו. אני יכול לומר שרוב בעלי האתרים שפנו (או מקדמי האתרים שלהם) בדרך כלל נקטו באחד משני האופנים הבאים:
- מחכים שיחלוף זעם ואולי הטראפיק יחזור מבלי שהם יצטרכו לעשות משהו.
- מנסים לבצע תיקונים ובוחנים את האפקט לאחר שבועיים עד שלושה. במידה והם לא רואים שינוי בטראפיק הם מחזירים את המצב לקדמותו ומנסים לבצע תיקונים אחרים ולבחון אותם לאחר מספר שבועות וחוזר חלילה.
בשתי הדרכים האלו קיימים סיכונים.
לא לעשות כלום ולקוות שגוגל יחזירו את הגלגל אחורה אינה עובדת בעדכוני ליבה. אומנם יכול להיות שגוגל יעשו roll back לחלקים מסוימים של עדכון שהביא לתוצאות פחות טובות מבחינתם, אבל בסה"כ הם תמיד ישאפו להתקדם ולתקן את הבעיה שאותו אלגוריתם היה אמור לפתור מלכתחילה.
עוד חשוב לדעת שבעידן הנוכחי המנוע של גוגל הוא זה שמשנה את משקל הפרמטרים שייקבעו את הדירוגים. שלא כבעבר בו המתכנתים של החברה היו מקודדים את האלגוריתם הבא, היום גוגל מסתמך על לימוד מכונה שלוקחת פיקוד.
המשמעות היא שהמשקלים של פרמטרים רבים נקבעים בקצב הרבה יותר מהיר של המנוע עצמו כאשר הוא לומד כל הזמן מהתוצאות בלייב וממשיך לדייק את המינונים של כל פרמטר.
ברוב המקרים שאני ראיתי אתר שבחר "לחכות" נפגע שוב בעדכון הליבה העוקב וגם בכמה עדכונים נוספים בין עדכוני הליבה.
אם נסתכל על האתר askpavel של חברת אנגורה מדיה בשנה האחרונה, ניתן לראות שבעדכון הליבה של מאי 2020 האתר נפגע בטראפיק האורגני (ירידה של מעל 60%) וגם בעדכון הליבה של דצמבר באותה שנה הוא נפגע בכ- 25% נוספים בטראפיק האורגני שנותר:
אני לא יודע מהן הפעולות שהחברה ביצעה מכיוון שהם לא פנו אלי בעניין זה, אבל אני כן יכול לומר שעל פניו לא נראה שמי שהיה אחראי על קידום האתר שינה משהו באופן שבו הוא התנהל.
ממש לפני מספר שבועות לעומת זאת החברה החליטה לשנות את כל האתר ועברה לעיצוב חדש הכולל חלוקה יותר נוחה לגולש, עבודת קישורים ואפילו ברמת המיתוג ליטוש קטן ללוגו.
אז לא, הם לא חזרו לטראפיק שהיה להם בנובמבר האחרון (ובוודאי שלא לטראפיק של אפריל בשנה שעברה), אבל נראה שגוגל אוהבת את השינוי והם צפויים לסיים את החודש בהרבה יותר טראפיק מארבעת החודשים האחרונים:
בהתחשב בעובדה שגוגל אוהבת את השינוי שאנגורה ביצעה סביר שעדכון הליבה הקרוב יקפיץ את הטראפיק של האתר, אבל מחיר ההמתנה היה גבוה – לפחות חצי שנה של דשדוש שהיה יכול להימנע אם החברה הייתה פועלת להחלפת האתר עוד במאי 2020 מיד לאחר הפגיעה הראשונית.
אז למה לא לנסות תיקונים לאחר עדכון, לבחון את התוצאות המתקבלות לאחר מספר שבועות ולהחזיר את המצב לקדמותו במידה והם לא עובדים?
הסיבה לכך היא פשוטה – "החלמה מלאה" מפגיעת אתר בעדכון ליבה יכולה להתקיים כמעט תמיד רק בעדכון הליבה העוקב. בשל כך החלת שינויים באתר ודגימת התוצאה לאחר מספר שבועות לא תהיה יעילה.
בהחלט יכול להיות שאתם עושים את השינויים הנכונים, אבל אם לא תשמרו אותם בגלל שהם לא הביאו תוצאות מיידיות אתם למעשה פוגעים באפשרות של האתר לחזור לטראפיק ומיקומים כאשר יושק עדכון ליבה חדש.
בהקשר זה חשוב לציין שגוגל לא מתייחסים לשינויים שנעשו באתרים בסמיכות להשקת עדכון ליבה. המשמעות היא שאם עשיתם שינויים בשבועיים לפני השקת העדכון אל תמהרו לבטל אותם אפילו אם חוויתם ירידת טראפיק.
כלל האצבע שמומלץ להקפיד עליו הוא להיות אמיתיים עם עצמכם ולשאול תמיד "האם השינויים שאני עושה הם עבור הקהל שלי או עבורי?".
על מנת להימנע מליפול בנקודות העיוורות שלכם (לכולנו יש כאלו 😊) ולהצדיק את השינויים הלא נכונים, תוכלו לפנות לקהל שלכם – הגולשים באתר, לקוחות החברה או קהילה ולשאול אותם מה אוהבים יותר ומה מפריע להם. אתם תתפלאו כמה דברים הקהל שלכם יכול ללמד אתכם.
המלצה: אל תמתינו שגוגל יחזירו דברים אחורה – זכרו שהיום האלגוריתם כותב את עצמו באמצעות לימוד מכונה. אם נפגעתם מעדכון ליבה, הפשילו שרוולים והתחילו מיד לתקן את כל מה שנותן חוויה לא טובה לקהל שלכם. אם אתם לא בטוחים מה לא בסדר באתר שלכם בקשו פידבק מהגולשים שלכם.
מעט אופטימיות וגם מקרה בוחן מעניין
כפי שכבר ציינתי למעלה – לרוב לא ניתן להחלים מעדכון ליבה עד שגוגל משחררת עדכון ליבה נוסף. מצד שני, לעיתים גוגל תפריד חלקים מעדכון הליבה האחרון ותעבוד עליהם כעדכוני אלגוריתמים רגילים.
המשמעות היא שחלק מסוים, שנכלל בעדכון הליבה, יעבור מקצה שיפורים וישוחרר בנפרד. אז אם אתם רואים שינויים נוספים סמוך למועד עדכון הליבה, יכול להיות שמדובר בעצם באחד מה- "בייבי אלגוריתם" שעודכן לאחר שהוא פוצל מהאלגוריתם המקורי.
מקרה בוחן של חזרה לטראפיק
הגרף למעלה מציג תוצאה של לקוח כליום שאני מלווה, אשר לא חיכה לראות לאן "נושבת הרוח" והתחיל בשיפור האתר שלו כ-5 ימים לאחר שגוגל שיחררו את עדכון דצמבר 2020. השינויים שבצענו באתר היו מאסיביים וכבר במהלך חודש מרץ 2021 חזרנו כמעט באופן מלא לטראפיק שהיה לאתר בנובמבר 2020 (החודש לפני העדכון).
כפי שניתן לראות למעלה מהנתונים של חצי חודש, במהלך אפריל 21 אנחנו אפילו צפויים לעקוף את הטראפיק של נובמבר וזאת עוד לפני שגוגל השיקו את עדכון הליבה החדש (המתוכנן לצאת בחודש הבא – מאי 21).
בגרף למטה ניתן לראות יותר בבירור שהשבועיים הראשונים של אפריל מציגים מעל 10% שיפור בכמות המשתמשים יחסית לשבועיים בנובמבר 20 שקדמו לצאת העדכון:
לסיכום
אומנם עברנו על הרבה דברים במסגרת המאמר הזה ומדובר בלא מעט לעכל, אבל אני מקווה שהצלחתי לתרום לכם במשהו בשביל להתמודד עם עדכוני הליבה העתידיים בגוגל 😊
תודה על המאמר המעולה! מצאתי הרבה חומר למחשבה ולפעולה ומפשילה שרוולים : )
Купить Гашиш в Киеве? САЙТ – KOKS.TOP Купить Гашиш Киев? САЙТ – KOKS.TOP
ДОСТАВКА ТОВАРА В РУКИ – https://koks.top/
ЗАКАЗЫ ОНЛАЙН ЧЕРЕЗ ТЕЛЕГРАММ – https://koks.top/
ЗАКЛАДКИ ОНЛАЙН НА САЙТЕ – https://koks.top/
ССЫЛКА ДЛЯ СВЯЗИ С ОПЕРАТОРОМ – https://koks.top/
КУПИТЬ ГАШИШ ОНЛАЙН С ДОСТАВКОЙ – https://koks.top/
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Теги поисковых слов для запроса "Купить Гашиш в Киеве"
Сколько Стоит Гашиш в Киеве в розницу? Кто обычно покупает Гашиш в Киеве? Как изготавливают Гашиш который можно купить в Киеве?
Сколько лет уже продают качественный Гашиш в Киеве закладками? Как можно купить Гашиш в Киеве с доставкой в руки?
Надежность покупок Гашиш в Киеве с максимальной скоростью доставки товара в руки? Какой минимальный заказ покупки Гашиша в Киеве при заказе онлайн?
Самый быстрый способ Купить Гашиш в Киеве без посредников? Купить Гашиш в киеве на прямую без третьих лиц? Сколько нужно грамм для употребления Гашиш в Киеве?
Мой друг знает где быстро Купить Гашиш в Киеве в ночное время суток без номера телефона курьера, всё полностью онлайн и анонимно!
Если есть желание покупать Гашиш в Киеве по самой демократичной и низкой цене по сравнению с качеством то Вам несомненно нужно посетить сайт на котором продают Гашиш в Киеве?
Гашиш в Киеве после которого нет головных болей, ломоты в суставе и ломки как после уличных наркотиков? Бесплатная доставка Гашиш в Киеве по средах каждого месяца!
Мелкие и крупные покупки Гашиша в Киеве, Оптом Гашиша в Киеве? В розницу Гашиш в Киеве? Всё это без проблем может обеспечить всего один сайт в кратчайшие сроки!
Челоек – Паук вместо паутины плетёт Гашиш нить, которую иногда можно перепутать с Гашиш в Киеве по самой доступной цене на этом узкопрофильном рынке!
Каждая собака в Киеве знает где купить Гашиш на розвес так сказать, разфасованный товар до милиграмма с точностью швейцарских часов Киевских Гашишных весов?
Моя молодая подруга мне подсказала где в Киеве Купить Гашиш такого качества, что потом весь остальной Гашиш тв Киеве можно будет просто выкинуть в мусорку без сомнения?
Наш Гашиш в Киеве- просто перчик? Про такой Гашиш в Киеве даже соченили уже репчик? Какие молодцы люди, которые понимают в качестве и основных ингредиентах приготовления такого Гашиша в Киеве?
Меня на улице спросили – Где же мы Можем Купить Гашиш в Киеве? И я с гордостью ответил – Гашиш в Киеве вы всегда можете преобрести онлайн на официальном доверенном сайте который продает Гашиш в Киеве.
Какими способностями обладают люди, которые употребляют Гашиш в Киеве без сна даже трое суток, спросите вы? А я отвечу – спустя даже три дня человек употребивший Гашиш в Киеве чувствует прилив сил и бодрость!
Мне в замаскированной посылке привезли Гашиш в Киеве очень хорошего качества товар для оборота, было много но я не ожидал что будет больше чем нужно?
Общие Теги для Гугл бот – Купить Шишки в Киеве, Купить экстази в Киеве , Купить гашиш в Киеве, Купить мефедрон в Киеве, Купить экстази в Киеве, Купить МДМА в Киеве,
Купить лсд в Киеве, Купить Амфетамин в Киеве, Купить скорость альфа ПВП в Киеве, Купить гидропонику в Киеве, Купить метамфетамин в Киеве, Купить эйфоретики в Киеве,
Купить закладки в Киеве, Купить ШИШКИ закладкой в Киеве , Купить Стимуляторы в Киеве, Купить Галлюцыногены в Киеве. Тег окончен
Где Купить Екстази? САЙТ – KOKS24.CC Как Купить Екстази? САЙТ – KOKS24.CC
КАК КУПИТЬ ЕКСТАЗИ НА САЙТЕ – https://koks24.cc/
КАК ЗАКАЗАТЬ ЧЕРЕЗ ТЕЛЕГРАММ – https://koks24.cc/
ГДЕ ДОСТАВКА ЕКСТАЗИ В РУКИ – https://koks24.cc/
ГДЕ ЗАКЛАДКА ЕКСТАЗИ ОНЛАЙН – https://koks24.cc/
ТУТ ССЫЛКА В ТЕЛЕГРАММ – https://koks24.cc/
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Теги поисковых слов для запроса "Где Купить Екстази В Москве и Питере"
Где Купить Екстази в Москве и Питере?
Как Купить закладку Екстази в Москве и Питере?
Цена на Екстази в Москве и Питере?
Купить Екстази с Доставкой в руки в Москве и Питере?
Сколько Стоит Екстази в Москве и Питере?
Почему так просто Купить Екстази закладкой в Москвеи Питере?
Гарантия на Екстази в Москвеи Питере?
Купить Екстази с Гарантией?
Круглосуточные магазины Екстази в Москве и Питере?
Оптовые и Розничные продажи Екстази в Москве и Питере?
Купить Екстази в Москве и Питере через Телеграмм?
Лучший Екстази Купить в Москве и Питере?
Купить Екстази в Москве и Питере по скидке и хорошей цене?
Купить Екстази в Москве и Питере через свой телефон или ноутбук можно легко?
Сколько где Екстази стоит цена?
Как купить Екстази в Москве и Питере если нет очень много денег и нужно угостить девушку?
С кем можно разделить грамм Екстази в Москве и Питере?
Не плохой или хороший Екстази можно Купить в Москве и Питере на своей улице закладкой?
Екстази Купить Где Москва и Питер ?
Основные теги – Купить Екстази в Москве, Купить Екстази в Новосибирске, Купить Екстази в Санкт-Петербурге, Купить Екстази в Екатеринбурге, Купить Екстази в Казани,
Купить Екстази в Нижнем Новгороде, Купить Екстази в Красноярске, Купить Екстази в Челябинске, Купить Екстази в Уфе, Купить Екстази в Самаре,
Купить Екстази в Ростове на Дону, Купить Екстази в Краснодаре, Купить Екстази в Омске, Купить Екстази в Воронеже, Купить Екстази в Перьми, Купить Екстази в Волгограде.
Дополнительные теги – Купить Шишки в Москве, Купить экстази в Москве , Купить гашиш в Москве, Купить мефедрон в Москве, Купить экстази в Москве, Купить МДМА в Москве,
Купить лсд в Москве, Купить Екстази в Москве, Купить скорость альфа ПВП в Москве, Купить гидропонику в Москве, Купить метЕкстази в Москве, Купить эйфоретики в Москве,
Купить закладки в Москве, Купить ШИШКИ закладкой в Москве , Купить Стимуляторы в Москве, Купить Галлюцыногены в Москве, Купить Наркотики закладкой в Москве. Тег окончен
Купить Метамфетамин в Киеве? САЙТ – KOKS.TOP Купить Метамфетамин Киев? САЙТ – KOKS.TOP
ДОСТАВКА ТОВАРА В РУКИ – https://koks.top/
ЗАКАЗЫ ОНЛАЙН ЧЕРЕЗ ТЕЛЕГРАММ – https://koks.top/
ЗАКЛАДКИ ОНЛАЙН НА САЙТЕ – https://koks.top/
ССЫЛКА ДЛЯ СВЯЗИ С ОПЕРАТОРОМ – https://koks.top/
КУПИТЬ МЕТАМФЕТАМИН ОНЛАЙН С ДОСТАВКОЙ – https://koks.top/
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Теги поисковых слов для запроса "Купить Метамфетамин в Киеве"
Сколько Стоит Метамфетамин в Киеве в розницу? Кто обычно покупает Метамфетамин в Киеве? Как изготавливают Метамфетамин который можно купить в Киеве?
Сколько лет уже продают качественный Метамфетамин в Киеве закладками? Как можно купить Метамфетамин в Киеве с доставкой в руки?
Надежность покупок Метамфетамин в Киеве с максимальной скоростью доставки товара в руки? Какой минимальный заказ покупки Метамфетамин в Киеве при заказе онлайн?
Самый быстрый способ Купить Метамфетамин в Киеве без посредников? Купить Метамфетамин в киеве на прямую без третьих лиц? Сколько нужно грамм для употребления Метамфетамин в Киеве?
Мой друг знает где быстро Купить Метамфетамин в Киеве в ночное время суток без номера телефона курьера, всё полностью онлайн и анонимно!
Если есть желание покупать Метамфетамин в Киеве по самой демократичной и низкой цене по сравнению с качеством то Вам несомненно нужно посетить сайт на котором продают Метамфетамин в Киеве?
Метамфетамин в Киеве после которого нет головных болей, ломоты в суставе и ломки как после уличных наркотиков? Бесплатная доставка Метамфетамин в Киеве по средах каждого месяца!
Мелкие и крупные покупки Метамфетамин в Киеве, Оптом Метамфетамин в Киеве? В розницу Метамфетамин в Киеве? Всё это без проблем может обеспечить всего один сайт в кратчайшие сроки!
Челоек – Паук вместо паутины плетёт Метамфетамин нить, которую иногда можно перепутать с Метамфетамин в Киеве по самой доступной цене на этом узкопрофильном рынке!
Каждая собака в Киеве знает где купить Метамфетамин на розвес так сказать, разфасованный товар до милиграмма с точностью швейцарских часов Киевских Метамфетаминовых весов?
Моя молодая подруга мне подсказала где в Киеве Купить Метамфетамин такого качества, что потом весь остальной Метамфетамин тв Киеве можно будет просто выкинуть в мусорку без сомнения?
Наш Метамфетамин в Киеве- просто перчик? Про такой Метамфетамин в Киеве даже соченили уже репчик? Какие молодцы люди, которые понимают в качестве и основных ингредиентах приготовления такого Метамфетамин в Киеве?
Меня на улице спросили – Где же мы Можем Купить Метамфетамин в Киеве? И я с гордостью ответил – Метамфетамин в Киеве вы всегда можете преобрести онлайн на официальном доверенном сайте который продает Метамфетамин в Киеве.
Какими способностями обладают люди, которые употребляют Метамфетамин в Киеве без сна даже трое суток, спросите вы? А я отвечу – спустя даже три дня человек употребивший Метамфетамин в Киеве чувствует прилив сил и бодрость!
Мне в замаскированной посылке привезли Метамфетамин в Киеве очень хорошего качества товар для оборота, было много но я не ожидал что будет больше чем нужно?
Общие Теги для Гугл бот – Купить Шишки в Киеве, Купить экстази в Киеве , Купить гашиш в Киеве, Купить мефедрон в Киеве, Купить экстази в Киеве, Купить МДМА в Киеве,
Купить лсд в Киеве, Купить Амфетамин в Киеве, Купить скорость альфа ПВП в Киеве, Купить гидропонику в Киеве, Купить метамфетамин в Киеве, Купить эйфоретики в Киеве,
Купить закладки в Киеве, Купить ШИШКИ закладкой в Киеве , Купить Стимуляторы в Киеве, Купить Галлюцыногены в Киеве. Тег окончен
Где Купить Амфетамин? САЙТ – KOKS24.CC Как Купить Амфетамин? САЙТ – KOKS24.CC
КАК КУПИТЬ АМФЕТАМИН НА САЙТЕ – https://koks24.cc/
КАК ЗАКАЗАТЬ ЧЕРЕЗ ТЕЛЕГРАММ – https://koks24.cc/
ГДЕ ДОСТАВКА АМФЕТАМИНА В РУКИ – https://koks24.cc/
ГДЕ ЗАКЛАДКА АМФЕТАМИНА ОНЛАЙН – https://koks24.cc/
ТУТ ССЫЛКА В ТЕЛЕГРАММ – https://koks24.cc/
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Теги поисковых слов для запроса "Где Купить Амфетамин В Москве и Питере"
Где Купить Амфетамин в Москве и Питере?
Как Купить закладку Амфетамин в Москве и Питере?
Цена на Амфетамин в Москве и Питере?
Купить Амфетамин с Доставкой в руки в Москве и Питере?
Сколько Стоит Амфетамин в Москве и Питере?
Почему так просто Купить Амфетамин закладкой в Москвеи Питере?
Гарантия на Амфетамин в Москвеи Питере?
Купить Амфетамин с Гарантией?
Круглосуточные магазины Амфетамин в Москве и Питере?
Оптовые и Розничные продажи Амфетамин в Москве и Питере?
Купить Амфетамин в Москве и Питере через Телеграмм?
Лучший Амфетамин Купить в Москве и Питере?
Купить Амфетамин в Москве и Питере по скидке и хорошей цене?
Купить Амфетамин в Москве и Питере через свой телефон или ноутбук можно легко?
Сколько где Амфетамин стоит цена?
Как купить Амфетамин в Москве и Питере если нет очень много денег и нужно угостить девушку?
С кем можно разделить грамм Амфетамин в Москве и Питере?
Не плохой или хороший Амфетамин можно Купить в Москве и Питере на своей улице закладкой?
Амфетамин Купить Где Москва и Питер ?
Основные теги – Купить Амфетамин в Москве, Купить Амфетамин в Новосибирске, Купить Амфетамин в Санкт-Петербурге, Купить Амфетамин в Екатеринбурге, Купить Амфетамин в Казани,
Купить Амфетамин в Нижнем Новгороде, Купить Амфетамин в Красноярске, Купить Амфетамин в Челябинске, Купить Амфетамин в Уфе, Купить Амфетамин в Самаре,
Купить Амфетамин в Ростове на Дону, Купить Амфетамин в Краснодаре, Купить Амфетамин в Омске, Купить Амфетамин в Воронеже, Купить Амфетамин в Перьми, Купить Амфетамин в Волгограде.
Дополнительные теги – Купить Шишки в Москве, Купить экстази в Москве , Купить гашиш в Москве, Купить мефедрон в Москве, Купить экстази в Москве, Купить МДМА в Москве,
Купить лсд в Москве, Купить Амфетамин в Москве, Купить скорость альфа ПВП в Москве, Купить гидропонику в Москве, Купить метамфетамин в Москве, Купить эйфоретики в Москве,
Купить закладки в Москве, Купить ШИШКИ закладкой в Москве , Купить Стимуляторы в Москве, Купить Галлюцыногены в Москве, Купить Наркотики закладкой в Москве. Тег окончен
Hi there,
My name is Mike from Monkey Digital,
Allow me to present to you a lifetime revenue opportunity of 35%
That's right, you can earn 35% of every order made by your affiliate for life.
Simply register with us, generate your affiliate links, and incorporate them on your website, and you are done. It takes only 5 minutes to set up everything, and the payouts are sent each month.
Click here to enroll with us today:
https://www.monkeydigital.org/affiliate-dashboard/
Think about it,
Every website owner requires the use of search engine optimization (SEO) for their website. This endeavor holds significant potential for both parties involved.
Thanks and regards
Mike Birch
Monkey Digital
Кэт Казино кэт казино регистрация постоянно радует своих пользователей новыми бонусами и акциями, делая игровой процесс еще более захватывающим и выгодным. От с приветственных бонусов для новичков и заканчивая регулярными акциями для постоянных игроков, казино стремится создать для каждого посетителя максимально комфортные условия для игры.
.
Howdy
This is Mike Flatcher
Let me show you our latest research results from our constant SEO feedbacks that we have from our plans:
https://www.strictlydigital.net/product/semrush-backlinks/
The new Semrush Backlinks, which will make your marketing.co.il SEO trend have an immediate push.
The method is actually very simple, we are building links from domains that have a high number of keywords ranking for them.
Forget about the SEO metrics or any other factors that so many tools try to teach you that is good. The most valuable link is the one that comes from a website that has a healthy trend and lots of ranking keywords.
We thought about that, so we have built this plan for you
Check in detail here:
https://www.strictlydigital.net/product/semrush-backlinks/
Cheap and effective
Try it anytime soon
Regards
Mike Flatcher
mi**@st*************.net
[url=https://valtrexarb.online/]generic valtrex canada[/url]
[url=https://tadalafilgf.com/]can i buy cialis without a prescription[/url]
[url=https://happyfamilystorerx.online/]online pharmacy no prescription[/url]
[url=https://vermoxin.online/]vermox tablets where to buy[/url]
[url=https://diflucanr.com/]where to buy diflucan 1[/url]
[url=http://amoxil.company/]amoxicillin 250 mg[/url]
[url=https://odiflucan.com/]discount diflucan[/url]
Erectile dysfunction treatments available online from TruePills.
Discreet, next day delivery and lowest price guarantee.
Viagra is a well-known, branded and common erectile dysfunction (ED) treatment for men.
It's available through our Online TruePills service.
Trial ED Pack consists of the following ED drugs:
Viagra Active Ingredient: Sildenafil 100mg 5 pills
Cialis 20mg 5 pills
Levitra 20mg 5 pills
https://true-pill.top/
Lomet
Padet
Apo-nifed
Stbanil
Fluzone
Iset
Nu-indo
Carbymal
Isotret hexal
Laxeerdragees
Draminate
Tamoxis
Fenicol
Gastribien
Oloxin
Vertab
Zetir
Mirtaril
Weijiexin
Alopron
Adin
Vunexin
Altezym
Amlogal
Doxibiotic
Diltiastad
Topraz
Virulax heumann
Davercin
Ibilex
Tolterodina
Clindagel
Pelanin
Puretam
Unisom
Gericarb
Onemeday
Claritine
Ansilan
Solexa
[url=http://acyclovirmc.online/]zovirax 800 mg price[/url]
[url=http://nolvadexin.online/]can you order nolvadex online[/url]
[url=https://sildenafilps.online/]viagra buy usa[/url]
[url=http://doxycyclineo.com/]doxycycline price usa[/url]
[url=http://ciproo.online/]buy cipro cheap[/url]
[url=https://declomid.online/]how to buy clomid in australia[/url]
[url=https://ibaclofen.com/]baclofen over the counter[/url]
[url=http://drdoxycycline.online/]doxycycline tab india[/url]
[url=http://albuterolp.com/]albuterol for sale canada[/url]
[url=http://modafinilmip.online/]provigil generic price[/url]
[url=https://avermox.online/]vermox tablets[/url]
[url=http://ciproffl.online/]cipro over the counter mexico[/url]
[url=https://glucophage.online/]buy metformin online india[/url]
[url=https://avermox.online/]vermox pharmacy usa[/url]
[url=http://lyricawithoutprescription.com/]lyrica generic usa[/url]
[url=http://baclofenx.online/]baclofen 10 mg cost[/url]
[url=https://declomid.online/]clomid for sale online uk[/url]
[url=http://clomidsale.com/]cost of generic clomid[/url]
[url=http://xlyrica.com/]how much is lyrica in canada[/url]