Google News הוא אחת ההזדמנויות החבויות של עולם קידום האתרים. אמנם לא קל להיכנס למועדון האקסקלוסיבי הזה, אבל מרגע שעשיתם זאת – הרווחתם בגדול. אז למה כדאי כל כך להביא את האתר שלכם לגוגל ניוז? ואיך בכלל עושים את זה? התשובות לפניכם
ישנם לא מעט אתרים שמעלים תוכן חדשותי מצוין, ועם זאת מעטים בלבד מכירים ומנצלים היטב את כוחו של מנוע החיפוש האנכי של גוגל, Google News, כדי למשוך אליהם שפע של קוראים נוספים. במאמר הבא, נסקור גורמים שכיחים שעשויים למנוע כניסה לגוגל ניוז, וניתן עצות מעשיות שיאפשרו לתוכן שלכם להיכנס למנוע החיפוש בעתיד.
Google News הוא מנוע חיפוש אנכי, שאוסף ומאגד סיפורי חדשות וכותרות מתוך למעלה מ- 50 אלף מקורות מידע ברחבי העולם. התוצאות מוצגות בהתאם להעדפות ותחומי העניין של המשתמש, או בהתאם לסינון התוצאות המבוקש.
ניתן לגשת לגוגל ניוז ישירות מכאן, או שניתן לבחור בקטגוריית ה- News שנמצאת בדף הבית של גוגל, מתחת לתיבת החיפוש הראשית:
וכך נראה מסך דף הבית של גוגל ניוז:
למה כדאי להיכנס ל-Google News?
התשובה המתבקשת היא כמובן האפשרות לחשוף את המותג/תחום המומחיות/השירות של העסק לכמה שיותר גולשים ולמשוך תנועה לאתר. אלא שמהבחינה המעשית, התשובה מורכבת קצת יותר..
סקר שנערך בשנת 2016 על ידי Edelman Trust Barometer, גוף המתמחה בעריכת סקרים לבדיקת אמון הציבור, מעלה כי למעלה מ- 60% מהאנשים נותנים אמון רב יותר ב-Google News על פני האמון שהם מייחסים לאמצעי התקשורת המסורתיים. רמת אמון גבוהה שכזאת, בשילוב החשיפה שמעניק Google News, מייצרת ערך גבוה במיוחד להופעת האתר בתוצאות מנוע החיפוש.
חשוב לזכור שאותה חשיפה של תכנים חדשותיים באתר שלכם יכולה לא רק להביא אליו תנועה נוספת, אלא גם קישורים חדשים: מלבד הגולשים עצמם, גם כותבים באתרים אחרים רואים ב-Google News מקור לסמכות, ובבואם למצוא מקורות וסימוכין לתכנים שלהם יקשרו למאמרים שלכם (זאת בהנחה שהם נוהגים ביושר ובהגינות ולא מנסים לקחת לעצמם את הקרדיט).
איך גם האתר שלכם ייכנס ל-Google News?
כדי שהתוכן שלכם ייכנס ל-Google News וידורג במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש, עליכם לעקוב אחר הנחיות ברורות, כבכל פיצ'ר אחר של גוגל. לפניכם קווים מנחים שיש לפעול לפיהם, כדי להעלות את סיכויי ההצלחה שלכם לקבל את "כרטיס הכניסה" הנחשק.
קווים מנחים כלליים
אופי התוכן: ברור מאליו שהתוכן שאתם מעלים חייב להיות עדכני, רלוונטי ובעל ערך נתפס גבוה עבור הקהל של Google News.
סוגי תוכן שאינם רלוונטיים לקהל המשתמשים הם, בין היתר: עצות וטיפים שימושיים, מודעות לחיפוש עובדים ותוכן הכולל מידע נטו (כגון תחזית מזג האוויר או מידע אודות שערי מניות הנסחרות בבורסה).
מקוריות ובהירות: על התוכן להיות מקורי; תוכן שנוצר על ידיכם, ממקור ראשון. במידה ובאתרכם קיימים תכנים מקוריים לצד תכנים שנאספו ממקורות אחרים, עליכם להפריד בין סוגי התוכן האלה, אחרת לא תוכלו להגיע (או להישאר) ב-Google News. התוכן המועלה חייב להיות כתוב היטב וחף מהסחות דעת מיותרות דוגמת מודעות פרסום, סרטוני וידאו וכדומה.
מומחיות ובניית אמון: תוכן המשקף מומחיות מקצועית ומגמות עכשוויות בענף, הוא תוכן שיש לו סיכוי גבוה יותר להיכלל ב-Google News. המידע צריך להיות בהיר, מבוסס על ניסיון וידע מצטבר בתחום, ולהיות מעוגן בסיגנלים מעוררי אמון, לרבות כתובת פיזית ומספרי טלפון.
איכות גבוהה זהו כל הסיפור
כידוע, תוכן איכותי נמצא בבסיסה של כל אסטרטגיית קידום אתרים מודרנית. אם אתם לא בטוחים באשר לאיכות התוכן שלכם, המאמר השימושי הזה יעזור לכם להבין היכן אתם עומדים. כעקרון, תרצו לוודא כי התוכן שלכם נותן הרבה יותר מאשר מענה לדרישות הבסיס: עומק, רבגוניות, חוות דעת, מומחיות, ביסוס אמון, סטטיסטיקות. כצעד נוסף, השוו את התכנים שלכם לתכני אתרים העוסקים באותו נושא ומדורגים במקומות גבוהים בגוגל.
בנקודה זו ראוי להדגיש שוב ש-Google News מקבל אך ורק תוכן שאופיו חדשותי. ניסיון להכניס ל-Google News תוכן מכל סוג אחר הוא טקטיקה חלשה שעתידה להיכשל. ברוב המקרים, יהיה התוכן רלוונטי לתעשייה או לענף המקצועי אליהם משתייך העסק, והמסרים יהיו ניטראליים באופיים, כלומר, לא בעלי אופי שיווקי או יחצ"ני. התוכן יכול לכלול ציטוטי מומחים, כל עוד אלה אינם מכירתיים או פרסומיים.
קווים מנחים טכניים
גוגל עושה שימוש באלגוריתם יעודי על מנת לגלות תוכן המתאים להיכלל בגוגל ניוז, ועל מנת "למצוא חן" בעיני אותו אלגוריתם ישנן מספר דרישות טכניות שיש לעמוד בהן. ראשית כל, הכללים הבסיסיים הנוגעים לדירוג בגוגל תקפים גם כאן; מעבר לכך, קיימים גם כללים ספציפיים המתייחסים לגוגל ניוז. להלן החשובים שבהם:
– כתובות ה- URL וקישורי העוגן הם ייחודיים, קבועים ומתארים את התוכן אליו הם קשורים.
– התוכן מוצג אך ורק בפורמט HTML. תוכן המוצג בפורמט PDF או ג'אווה סקריפט הוא לא בר סריקה על ידי העכבישים של גוגל ולכן לא יוצג. תוכן מולטימדיה בדרך כלל לא יוצג, למעט יוטיוב, שבמקרים מסוימים מצליח "לעבור סלקציה".
– כתובת הדומיין שבו מתארח האתר חייבת להיות נגישה לסורק (bot) של מנוע החיפוש.
בקישור הזה תוכלו למצוא את ההנחיות המפורטות של גוגל לעניין יצירת תוכן שמותאם לגוגל ניוז, על נדבכיו השונים.
טיפים ועצות שימושיות
מעבר לעמידה בכללים, קיימות טקטיקות שעשויות להעלות את סיכויי ההצלחה שלכם לעקוף את המתחרים ולהיכנס לגוגל ניוז:
לפני הכל, וודאו שאתם שולטים בהנחיות הבסיס: נקודת ההתחלה היא שליטה בהנחיות הבסיס. תוכן חדשותי צריך להיות מסווג ככזה; יש להקצות לו סאב-פולדר (sub-folder) משלו (כלומר: mydomain.com/news), ולכל סיפור חדשותי יש לתת כתובת URL שתתאר את הנושא עליו מדובר.
תוכן חדש חייב לעלות לאתר במהירות, לכלול מידע עשיר ולהיות נגיש. כמו כן, התוכן צריך להיות בעל ערך, רלוונטי, נתמך בעובדות וניטראלי (ללא נימה מכירתית).
מומלץ לפרסם ידיעות חדשותיות באופן תכוף ועקבי, כל שבוע, או כל יום, למשל, ולא לפרסם 10 מאמרים "במכה" ואז במשך חודש לא להעלות שום ידיעה.
כתבו את התוכן כך שיהיה קל לקרוא אותו, וכך שיהיה לקורא תמריץ לשתף בו אחרים. ככל שהתוכן יעודד יותר מעורבות של הקורא, כך ייחשב איכותי יותר.
צרו מפת אתר ייעודית לחדשות:
באמצעות יצירת מפת אתר ייחודית לתכני החדשות והגשת המפה לגוגל, באפשרותכם להשיג שליטה על האייטמים שעומדים בדרישות גוגל ואף עולים על הסטנדרט הנדרש; כך תוכלו "למשוך" את גוגל אל הידיעות שאתם מעוניינים יותר לחשוף לקהל פוטנציאלי.
יש לשים לב שמפת אתר לא תגרום לתכנים שלכם להיות מדורגים גבוה יותר, אבל היא כן תסייע לתכנים להתגלות על ידי גוגל מהר יותר, ותאפשר לעכבישים לסרוק ספציפית את תכני החדשות שאתם מעלים. כאן תוכלו למצוא הנחיות ליצירת מפה ייעודית לגוגל ניוז.
עשו שימוש בדפי מובייל מואצים (AMP): בתמצית, דפי מובייל מואצים (Accelerated Mobile Pages) הם דפים 'שהופשטו' מכל מה שאינו טקסט נקי ועלול להאט את מהירות הטעינה של הדף. דפים מסוג זה נועדו לשפר את חוויית המשתמש של מי שגולש באמצעות מכשירים ניידים, והם מהווים אמצעי יעיל במיוחד עבור מפרסמי תוכן חדשותי, שכן משתמשים רבים מעוניינים לצרוך את תוכן מסוג זה במהירות מרבית, תוך כדי תנועה ומכל מכשיר נייד.
אל תשכחו להגיש את האתר שלכם לגוגל: אולי תופתעו לגלות כי בעלי אתרים רבים פשוט שוכחים לבצע את הליך ההרשמה לגוגל ניוז..! לפני שאתם מגישים את האתר, וודאו שהתוכן שלכם אינו נסרק ומאונדקס באופן טבעי. אם לא, הליך הרישום יעלה, מן הסתם, את ההסתברות שלכם לקבל את כרטיס הכניסה לגוגל ניוז ולהתפרסם בתוצאות החיפוש בעתיד.
על מנת להירשם, כל שעליכם לעשות הוא למלא את הטופס המופיע כאן, בו תתבקשו לתת אינפורמציה בסיסית כגון כתובת ה- URL של האתר, מיקום הידיעות החדשותיות, אופן איתור פרטי כותב הידיעה וכדומה.
לאחר הרישום, עליכם לבדוק בעקביות האם האתר מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל ניוז. במידה ובקשתכם נדחתה, תוכלו להירשם מחדש לאחר 60 יום לאחר מועד ההרשמה הראשונית. יהיה עליכם לעבור שוב בדקדקנות על כל ההנחיות ולוודא שאתם ממלאים אחר כולן – ולחזור ולבדוק האם האתר שלכם מופיע.
הפנו את גוגל לתוכן נבחר: באפשרותכם להפנות את גוגל ל-5 ידיעות תוכן (לכל היותר) שברצונכם לשים עליהן פוקוס. אלה יכולים להיות תכנים שאתם גאים בהם במיוחד, או ידיעות העוסקות בנושא ספציפי. יתכן גם שתרצו לשים דגש על תוכן שגוגל פספס ושלדעתכם ראוי שיקבל חשיפה.
הוסיפו תגיות מטא מילות מפתח:
הנה דוגמה מתוך פוסט של מרכז התמיכה של גוגל:
כאשר אתם מעלים ידיעה העוסקת באליפות העולם, באפשרותכם להוסיף את הקוד הבא על מנת לאפשר לגוגל להבין טוב יותר את אופי התוכן:
<meta name="news_keywords" content="World Cup, Brazil 2014, Spain vs Netherlands">
ניתן גם להשתמש במילות המפתח על מנת לעשות אבחנה בין מונחים קשורים זה לזה. אם, למשל, מפרסם הידיעה לעיל היה מעוניין להדגיש כי מדובר באליפות העולם בפוטבול, להבדיל מאליפות העולם ברוגבי, הייתה עומדת לרשותו האפשרות הבאה:
<meta name="news_keywords" content="World Cup, Brazil 2014, Spain vs Netherlands, soccer, football">"
ומה הלאה?
אחרי קריאת מאמר זה אתם וודאי מבינים כי גם עבור העסק שלכם, החשיפה בגוגל ניוז היא דרך מצוינת להפיק את המקסימום מהתוכן השוטף שאתם מייצרים. הרי זה אך טבעי שכאשר משקיעים משאבי זמן וכסף ביצירת תוכן איכותי, בשורה התחתונה המטרה היא ליהנות מהחזר מקסימאלי על ההשקעה. עסק שלא מזהה את הפוטנציאל העסקי הטמון בגוגל ניוז ומוותר על החשיפה בו – זהו פספוס של ממש. והאתגר הוא בהחלט בר השגה.
עקבו אחר ההנחיות וההמלצות שמופיעות כאן, ושתפו אותנו: מה למדתם מניסיונכם עד כה?