שמעתם בוודאי על פנדה, פינגווין, על יונק הדבש ואפילו על עדכון יונה, אבל האם אתם יודעים מתי העדכון הבא של גוגל עומד לצאת, וכיצד הוא ישפיע על תוצאות החיפוש? אלה הן שאלות שגוגל אינה חושפת את התשובות עליהן, וכך נותרים אנו, בעלי ומקדמי האתרים, לגלות אותן בעצמנו. כלי מזג האוויר עוזרים לנו למצוא מעט סדר בעולם של אי ודאות, בכך שהם עוקבים אחר התנודתיות של תוצאות החיפוש ומאפשרים לנו לבצע ניחוש מושכל לגבי עדכוני אלגוריתם בעת התרחשותם. במאמר זה ערכנו סקירה של לא פחות מ-9 כלי מזג אוויר שונים, כך שתוכלו לבחור בעצמכם איך תרצו לקבל את התחזית שלכם.
מהו "מזג אוויר" בגוגל?
עובדה ידועה היא שגוגל משנה את אלגוריתם החיפוש שלה לעתים קרובות, ולמעשה מאות עדכונים כאלה חלים מדי שנה בנוסף לאלפי ניסויים מקדימים. ועם זאת, מתי השינויים הבאים עומדים להתרחש ומה תהיה מהותם – אלה הן שאלות שגוגל אינה חושפת את התשובות עליהן, וכך נותרים אנחנו בעלי ומקדמי אתרים לגלות אותן בעצמנו.
כל מי שקשור לניהול אתר אינטרנט מתוקף תפקיד כזה או אחר יודע שהשינויים שגוגל עורכת באלגוריתם שלה משפיעים במידה ניכרת על הדירוג של אתרים שונים בעמודי תוצאות החיפוש, ומכאן גם על מידת הנראות של אותם אתרים, התנועה אליהם, ועל המכירות או הרווחים של העסקים שעומדים מאחוריהם.
מסיבה זו, אנשי שיווק דיגיטלי ומקדמי אתרים מנסים תמיד להיות עם האצבע על הדופק ולאתר שינויים כאלה בהקדם האפשרי, על מנת שיוכלו ליישר קו ולשנות את אסטרטגיית הקידום שלהם בהתאם למה שמתחולל במנוע החיפוש הגדול בעולם (או באחיו הקטנים).
בסופו של דבר, המטרה שלנו היא לשמור ואף לעלות בדירוג האורגני של האתרים שלנו על מנת להגדיל את התנועה לאתר באופן רציף ועקבי, גם אם גוגל משנה עבורנו את חוקי המשחק.
כמענה לצורך במעקב רציף ופשוט אחר התמורות בנוף תוצאות החיפוש של גוגל ושל מנועי החיפוש האחרים, נוצרו מגוון של כלים חינמיים הנעזרים בסטטיסטיקה כדי למדוד את התנועתיות של דירוגי התוצאות, ומציגים את "מזג האוויר" השורר במנועי החיפוש – כלומר מידת ההפכפכות של התוצאות בתקופה נתונה.
כלים אלה עוקבים באופן רציף אחר תוצאות החיפוש בגוגל עבור מגוון של מילות מפתח ואתרים, ועושים שימוש באלגוריתמים משלהם כדי לנתח את התנודות שחלות במיקומים וכך לזהות מגמות רחבות היקף שעשויות להעיד על שינוי מצד גוגל.
עובד או לא עובד?
כלי מזג האוויר של גוגל קיימים כבר כמה שנים, אך ממש לאחרונה התעורר דיון באמינותם או היעדרה – וזאת בעקבות אמירה של אחד מאנשיה הבכירים של ענקית החיפוש, ג'ון מולר. בהנגאאוט של גוגל+ ציין מולר שהוא חש כי כלי מזג האוויר בהם משתמשים מקדמי אתרים "עוקבים אחר הדברים באופן שונה" מכפי שגוגל רואה אותם, והציע את האפשרות שלעתים שינויים מתונים או חסרי השפעה מהותית נקלטים על ידי אותם כלים כמשמעותיים. האמנם זה כך? תלוי בנקודת המבט.
האם כלי מזג אוויר באמת מודדים את הסיגנלים הלא נכונים?
בסופו של דבר, מרביתם של כלי מזג האוויר בגוגל מודדים שינויים בדירוג – כלומר, באיזו מידה הדירוגים של מילים ואתרים שונים השתנו במהלך פרק זמן מסוים. דירוגי האתרים הם עיסוק מרכזי בתחום ה-SEO ואחד ממוקדי העניין העיקריים בו, והבנה של הדרך בה הדירוגים נעים והסיבה לתנועות הללו עוזרת למקדמי אתרים להבין ולחזות טוב יותר את ההשפעה של אותן תמורות על האתרים שלהם.
איך אפשר לפרש את השינויים הללו בצורה הלא נכונה?
גוגל בוחנת את השפעתם של השינויים באלגוריתם טרם ההשקה, מתוך כוונה לקחת בחשבון פקטורים של איכות, כולל ההשפעה על גורמים כמו שיעורי הקלקה (CTR) של אתרים שונים.
מה שגוגל מנסה לבחון באמצעות הסיגנלים השונים הוא האם משתמשיה מקבלים תוצאות שתואמות טוב יותר את כוונת החיפוש שלהם, ולכן היא משתמשת במדדים שאמורים להצביע על השיפור (או היעדר השיפור) בתוצאות החיפוש עבור המשתמש. המשמעות של כך היא שגוגל צריכה לקחת בחשבון את התמונה הגדולה על פני תוצאות החיפוש בכללותן.
לנו כמקדמי אתרים יש מטרה שונה – אנחנו מנסים לקרוא את השטח על מנת להבין אם גוגל מחוללת שינוי שצפוי להשפיע על המיקום של האתר שלנו בתוצאות החיפוש, ומכאן על רמת החשיפה שלו ועל התנועה שיקבל. המטרה שלנו כאן היא שונה מזו של גוגל, ולכן הדרך שלנו לקרוא את המצב שונה גם היא.
או במילותיהם של נציגי Algoroo (אחד מכלי מזג האוויר שנסקור בהמשך המאמר), שנאמרו בתגובה לדבריו של מולר: "כלי מזג האוויר אינם מיועדים למעקב אחר סיגנלים. הם עוקבים אחר השפעתם של השינויים שגוגל עושה בסדר ובתצוגה של תוצאות החיפוש שלה".
ויחד עם זאת, חשוב לזכור שהמשימה שאותם כלים לוקחים על עצמם, מדידת השינויים שחלים בדירוגים, אינה פשוטה כפי שהיא אולי נשמעת. אחרי הכל, צמצום של כמות גדולה כל כך של נתונים לכדי מספר אחד (ה"טמפרטורה", כביכול, או הערך במדד התנודתיות) טומנת בחובה באופן בלתי נמנע אובדן של מידע ואת הסכנה להטיות אינפורמציה, ואכן ישנם מקרים בהם כלי מזג האוויר החמיצו שינויי אלגוריתם משמעותיים שנערכו על ידי גוגל.
אז למה בכל זאת להשתמש בהם?
כמקדמי אתרים, אנחנו צריכים לדעת אם דירוג האתר שלנו השתנה בגלל מה שעשינו והועיל או הזיק, או בשל סיבות שהן מעבר לשליטתנו. למרות הכל, הכלים הללו הם בבחינת סיוע נחוץ מאוד למעקב אחר מעלליה של ענקית החיפוש, ועל אף אי דיוקים כאלה ואחרים שהם מנת חלקו של כל מי שעוסק בסטטיסטיקה אין ספק כי יש בהם תועלת רבה.
בארי שוורץ, עורך ראשי באתר Search Engine Roundtable, מציע שילוב של כלי מזג האוויר יחד עם הטיית אוזן לשיח המתקיים בקהילת מקדמי האתרים, על מנת לקבוע אם אכן מתרחש עדכון גדול או לא. לדבריו, כאשר התנודות מורגשות בו זמנית בשני המקורות – רוב הסיכויים שמשהו גדול אכן קורה.
אז בכדי שגם אתם תוכלו להתחיל לעקוב אחר מצב הרוח של מנועי החיפוש ולאתר את השינויים בחיתוליהם, ריכזנו רשימה של כלי מזג האוויר הבולטים כיום ובדקנו מה הם עושים וכיצד. והרי היא לפניכם:
Algoroo
כמה מילים/אתרים נבדקים: מודד תנודות בדירוג עבור 17,000 מילות מפתח לעומק של 100 תוצאות.
תדירות העדכון: מדי יום
תקופת המעקב: עד חצי שנה לאחור
מנועי חיפוש: גוגל
מדידה: Algoroo מודד תנודות חיוביות וגם שליליות בתוצאות החיפוש עבור מילות מפתח נבחרות, ומתמצת אותן לערכים שנעים בין 0 ל-5 על גבי מדד המכונה "roo". roo גבוה מצביע על תנודתיות רבה בתוצאות החיפוש, ואילו ערך roo נמוך הוא מה שמאפיין ימים רגילים שככל הנראה לא מתרחשים בהם שינויים מצד גוגל.
תצוגה ומאפיינים מיוחדים: הכלי מספק תצוגה נקיה וברורה, המכילה את כל המידע הרלוונטי בעמוד סטטי אחד. גרף עמודות מציג את הפעילות היומית שנמדדה, כאשר צבעי העמודות שנעים בין ירוק, כתום ואדום מורים על רמת הפעילות באותו יום ומקלים מאוד על קבלת התמונה הכללית במהירות.
מעל כמה מהעמודות האדומות מתנוססים שמותיהם של עדכוני גוגל ידועים, ולוח שנה שנמצא בימין המסך אף מכיל קישורים לידיעות על חלק מאותם עדכונים לצורך התעמקות והרחבה.
הגרף מציג נתונים שנאספו במהלך החודשים האחרונים (כחצי שנה), וכולל גם אפשרות להזזת ציר הזמן לשם התמקדות בתקופת הזמן ספציפית.
פיצ'ר נוסף שמציע הכלי הוא הרשמה לקבלת התראות במייל, שיישלחו כאשר נמדדות תנודות משמעותיות בדפי התוצאות (מדד roo צהוב ואדום, או אדום בלבד).
Rank Ranger
כמה מילים/אתרים נבדקים: 10,000 אתרים ומילות מפתח
תדירות העדכון: מדי יום
תקופת המעקב: עד 90 יום
מנועי חיפוש: גוגל
מדידה: Rank Ranger אינם מפרטים באתר כיצד בדיוק הם מחשבים את התנודתיות, אך הם כן מציינים כי בנוסף למעקב אחר התנודות בדירוגים הם עורכים מעקב ותיעוד גם של שינויים מבניים ושל עדכונים במאפיינים של דפי תוצאות החיפוש, על מנת לקבוע האם אלה הם האחראים לשינוי.
תצוגה ומאפיינים מיוחדים: Rank Ranger מציג את הנתונים על גבי ארבעה גרפים נפרדים – תנודות בתוצאות החיפוש בדסקטופ ב-30 הימים האחרונים, תנודות בתוצאות החיפוש במובייל ב-30 הימים האחרונים, וכנ"ל לגבי 90 הימים האחרונים במובייל ובדסקטופ.
גם כאן, מידת התנודתיות מיוצגת על ידי צבעי העמודות המשתנים (כחול, ירוק, אדום, כתום), ועדכוני אלגוריתם ידועים מסומנים באדום בהיר בתאריכים המתאימים.
בולטת לטובה כאן היא האפשרות להדפיס או להוריד למחשב קבצים של הגרפים בכמה פורמטים אפשריים שונים (png, jpeg, pdf, svg).
עם זאת, ראוי לציין כי חלוקת המידע לארבעה גרפים נפרדים מסרבלת את העבודה, שכן היא מצריכה מעבר הלוך ושוב בין כל הארבעה לצורך קבלת התמונה המלאה עבור תקופה מסוימת.
הקישור Updates History מביא אותנו לדף נפרד בו ניתן למצוא גרפים מתקופות קודמות (הוותיק שבהם הוא ממאי 2013) יחד עם מידע נוסף אודות עדכוני גוגל לאורך השנים.
Mozcast
כמה מילים/אתרים נבדקים: 1000 מילות מפתח מתעשיות שונות לעומק של 10 תוצאות חיפוש
תדירות העדכון: כל 24 שעות
תקופת המעקב: עד 90 יום
מנועי חיפוש: גוגל
מדידה: Mozcast מציינים כי 1000 המילים למעקב נבחרו ידנית, וכן כי איסוף הנתונים שלהם נעשה בסביבות אותה השעה מדי יום ומאותו מיקום כדי למנוע הטיות סטטיסטיות כתוצאה משינויים בגורמים אלה. הנתונים שנאספים מושווים לאלה של היום הקודם ומכאן משוקלל המדד היומי.
תצוגה ומאפיינים מיוחדים: Mozcast לוקח את המטאפורה של מזג אוויר עד הסוף ומציג תחזית של ממש בעמוד הבית, כולל שמש, עננים והכל. כצפוי, ככל שהטמפרטורה (בפרנהייט) גבוהה יותר משמע כי התנודתיות בדפי התוצאות רבה יותר. Mozcast הוא המורכב מבין הכלים בסקירה שלנו ומכיל כמה וכמה פיצ'רים ואפשרויות, חלקם הקטן מופיע בעמוד הבית ורובם בעמודי ה- Metrics וה-Features.
לדבריהם, "מספר אחד אינו יכול לספר את הסיפור המלא של דבר מורכב כמו האלגוריתם של גוגל", ולכן הכלי מציע מבחר שלם של גרפים ונתונים שאמורים לסייע לנו להבין כמה שיותר היבטים של פעילות האלגוריתם במהלך התקופה הנתונה.
אם נחזור לרגע לעמוד הבית, כאן נקבל את הנתונים הבסיסיים ששאר הכלים מוסרים גם הם ובצורה דומה – גרף עמודות שבו כל עמודה מייצגת את הטמפרטורה עבור יום מסוים במהלך 30 הימים האחרונים. בניגוד לאתרים אחרים, ואולי מטעמי אסתטיקה, בחרו Mozcast לוותר על החלוקה של הגרף לצבעים (כל העמודות חולקות צבע כחול אחיד) מה שהופך את עיבוד המידע הראשוני למעט פחות אינטואיטיבי. מעבר לגרף נמצא בעמוד הבית את הטמפרטורות שנצפו ב-5 הימים האחרונים ואת זו של היום הנוכחי.
כאמור, למי שרוצה להתעמק בפרטים מזומנת חגיגה של ממש בעמודי ה- Features וה-Metrics של Mozcast, הכוללים גרפים אינטראקטיביים וכן לשוניות (טאבים) נוספות בהן יש עוד מידע והסברים.
האתר מסביר פנים והממשק שלו קל לשימוש, אך ריבוי המידע עשוי להיות מבלבל עבור מי שאינו מתמצא היטב בתחום.
Google Grump
כמה מילים/אתרים נבדקים: Google Grump עוקב אחר 28,000 מילים שנבחרו באקראי, לעומק של 100 תוצאות לכל מילה.
תדירות העדכון: מדי יום
תקופת המעקב: 7 חודשים
מנועי חיפוש: גוגל
מדידה: Google Grump אוספים את הנתונים הנ"ל ומשווים אותם לאלה שנרשמו ביום הקודם. אם אתר מסוים ירד או נע בדירוג, אותה תנועה מנוכה מהמיקום של יום האתמול. המדד הסופי עבור מילת מפתח מסוימת מחושב ע"י מציאת סכום ההבדלים בכללותם, וחלוקה של אותו סכום במספר התוצאות (לרוב 100).
תצוגה ומאפיינים מיוחדים: מדד Google Grump של AccuRanker מביא גישה יצירתית לתחום כלי מזג האוויר, ומוסיף מעל לגרף העמודות הסטנדרטי גם דמות של נמר מצויר, שמצב הרוח המשתנה שלו מייצג את מידת התנודתיות של גוגל ביום נתון. מצב הרוח של הנמר (ושל גוגל) נע בין 4 מצבים:
רגוע (Chilled) – אין התרחשויות יוצאות מן הכלל,
זהיר (Cautious) – נצפית מגמת עליה בתנודתיות שעשויה להעיד על שינוי משמעותי קרב ב"מצב הרוח",
זועף (Grumpy) – נצפות יותר תנודות בדירוגים מהרגיל, יתכן כי יצא עדכון בזמן הקרוב,
זועם (Furious) – הדירוגים בדפי התוצאות משתוללים וסביר להניח שמתרחש עדכון.
בנוסף לתמונה של מצב הרוח היומי של הנמר, ניתן למצוא בימין המסך את מצבי הרוח שלו בשלושת הימים האחרונים, וריחוף מעל כל אחת מהעמודות בגרף עצמו תעלה תמונה של הנמר ומידת הזעף שלו נכון לאותו יום.
גרף העמודות עצמו הוא בצבע אחיד, ומתחתיו ישנו סרגל המאפשר להתמקד בקלות בתקופה הרצויה מבין 7 החודשים האחרונים.
פיצ'ר מועיל שמציע Google Grump הוא האפשרות לעבור בקלות בין תצוגה של מדינות שונות וכן של מכשירים שונים: ניתן לצפות בנתונים אודות מזג האוויר הגלובלי, וגם בנתונים על מזג האוויר בארה"ב, בריטניה, אוסטרליה, הולנד, דנמרק, גרמניה וצרפת. בנוסף, ניתן לבחור גם בין תצוגה של דסקטופ, מובייל או כל המכשירים יחד.
Volatility Index של SERPs.com
כמה מילים/אתרים נבדקים: מעל 1000 אתרים
תדירות העדכון: מדי יום
תקופת המעקב: עד 90 יום
מנועי חיפוש: גוגל ויאהו
מדידה: האתר אינו מוסר מידע בנושא.
תצוגה ומאפיינים מיוחדים: Volatility Index הוא אחד הכלים הוותיקים שבנמצא, והיחיד ברשימה שמספק נתונים אודות מנוע החיפוש Yahoo. ב- SERPs.com תוכלו למצוא את המידע הבסיסי ביותר, הפעם לא בגרף עמודות אלא בגרף קווי שמציג את התנודתיות הממוצעת לתקופה ואת השינויים היומיים ביחס אליה.
ללא הסברים, איורים או נמרים – יש כאן תצוגה תכליתית מאוד של הנתונים, בצירוף קריאה להרחיב את הפונקציונליות של הכלי עם מידע הנוגע לאתר ספציפי, בתשלום כמובן.
SERPmetrics
כמה מילים/אתרים נבדקים: 100,000 מילים לעומק של 100 תוצאות
תדירות העדכון: מדי יום
תקופת המעקב: 30 יום
מנועי חיפוש: גוגל ובינג ארה"ב
מדידה: האתר אינו מוסר מידע בנושא.
תצוגה ומאפיינים מיוחדים: כלי ותיק נוסף ודומה למדי ל- Volatility Index,SERPmetrics מביא נתונים אודות תנודות תוצאות החיפוש של גוגל ושל בינג בתחומי ארה"ב. גם כאן הגרף הוא קווי ולא גרף עמודות, כאשר ניתן לבחור האם להציג את הנתונים עבור 100 התוצאות הראשונות או את אלה של העמוד הראשון בלבד.
מעל הגרף החודשי נמצאים שני תרשימי עוגה המציגים את אחוז התנודות היומי ביחס לנתון החציוני לאותו חודש.
Advanced Web Ranking
כמה מילים/אתרים נבדקים: 10,000 מילים ו-50,000 אתרים מתעשיות שונות לעומק של 10, 20 או 50 תוצאות
תדירות העדכון: מדי יום
תקופת המעקב: עד שנה
מנועי חיפוש: גוגל ובינג
מדידה: Advanced Web Ranking לא חושפים הרבה מידע לגבי האלגוריתם הייחודי שלהם, ובנוסף לכמות המילים והאתרים הרשומה לעיל מציינים רק כי התנודתיות מחושבת באופן יומיומי וביחס ליום הקודם.
תצוגה ומאפיינים מיוחדים: AWR מאפשר בדיקה של התנודתיות במדינות שונות (נכון להיום: ארה"ב, ארה"ב לוקאלי, ארה"ב מובייל, בריטניה, גרמניה).
כאן מדובר שוב בגרף עמודות, וגם פה ישנה חלוקה לצבעים (צהוב, ירוק ואדום) המייצגים את מידת התנודתיות היומית ומקלים על קליטת המידע הראשונית.
AWR מאפשר מעבר בין תצוגה של הנתונים עבור חודש אחד, 3 חודשים, חצי שנה ושנה אחת, וכאמור ניתן לבחור את המדינה שלגביה יוצגו הנתונים. בחירה נוספת היא בין הנתונים הכוללים (Overall) – גרף שמראה את השינויים בתנודתיות הכללית, ובין גרפים המציגים את הנתונים לגבי 10, 20 או 50 התוצאות הראשונות. מעל לגרף העמודות ישנו גרף קווי המייצג את אחוז הנראות של האתרים הנמדדים, כאשר ניתן להוסיף ולהסיר כל אחד מהנתונים מהתצוגה.
SERPWoo
כמה מילים/אתרים: לא ידוע עבור כמה מילים מתבצע המעקב, מצוין רק שהוא נעשה לעומק של 10 תוצאות
תדירות העדכון: מדי יום
תקופת המעקב: עד 3 חודשים
מנועי חיפוש: גוגל
מדידה: SERPWoo מודד את תנודתיות תוצאות החיפוש ב-28 מדינות ברחבי העולם (ישראל ביניהן) בנוסף לתנודתיות הגלובלית, פיצ'ר שיכול להיות מועיל כדי להבין אם עדכון גוגל מתפשט במדינות העולם בהדרגה, כמו במקרה של עדכון Pigeon שהושק תחילה בארה"ב ומשם התפשט הלאה למדינות אחרות.
תצוגה ומאפיינים מיוחדים: שימוש בכלי מזג האוויר של SERPWoo מצריך הרשמה חינמית קצרה בעזרת כתובת דוא"ל וסיסמה.
לאחר אישור ההרשמה, העמוד רב הפעילות הזה https://www.serpwoo.com/members/stats/, יציג בפניכם נתונים שונים הקשורים למזג האוויר של גוגל. בין השאר תמצאו שם את גרף העמודות המוכר בעל החלוקה לצבעים, שמייצג את התנודתיות היומית והגלובלית, ותרשימים שמראים את אחוזי התנודתיות הממוצעים עבור כמה תקופות (היום, אתמול, ממוצע שבועי, חודשי ודו-חודשי).
גלילה ארוכה מטה תחשוף גרפי עמודות נוספים שכל אחד מהם מציג את התנודתיות במדינה שונה, כאשר ראוי לציין כי הכיתוב NOT ENOUGH DATA מופיע מעל חלק מהמדינות, וכי הגרף המייצג את ישראל, למשל, מכיל נתונים למשך חודש לאחור בלבד. ועדיין, יש כאן מידע מספק על כמה וכמה מדינות. עוד ניתן למצוא בעמוד טבלאות מנצחים/מפסידים במדד אלקסה של אותו יום, ואת האתרים המובילים בדירוג של היום.
כל יום
כמה מילים/אתרים נבדקים: מעל 100,000 מילים, ביניהן ביטויים פופולריים וגם ביטויי זנב ארוך, העוזרים לדייק את המדידה ולאבחן התרחשות של שינויים קטנים – אפילו כשמדובר בתעשיות ושווקים גדולים ומרובי נישות.
תדירות העדכון: מדי יום
תקופת המעקב: עד חצי שנה
מנועי חיפוש: גוגל ישראל
מדידה: כנציג המקומי של כלי מזג האוויר, כל יום בודק את מצב העניינים בגוגל ישראל, יתרון משמעותי עבור אלה מאיתנו שמקדמים את האתרים שלנו בארץ. בדומה ל-Mozcast, כל יום מציג את הנתונים בצורת תחזית מזג אוויר, אך הפעם במעלות צלזיוס ולא פרנהייט.
חישוב התנודתיות של כל יום לוקח בחשבון את העליות והירידות בדירוג באופן יחסי לתנודות היום הקודם, וכן משקלל ביטויים שנכנסו ויצאו מתוצאות החיפוש, מה שתורם עוד לרמת הדיוק של הכלי.
תצוגה ומאפיינים מיוחדים: גרף העמודות האינטראקטיבי של כל יום משלב בין כמה נתונים מעניינים בצורה נוחה ולא מסורבלת, בכך שהוא מאפשר הוספה והסרה של כל אחד מהנתונים מהתצוגה וחוסך את הצורך לנדוד במורד ובמעלה העמוד כדי לקבל את המידע המבוקש.
הגרף מחולק לארבעה צבעים, המייצגים ארבעה נתונים שונים המרכיבים את הטמפרטורה היומית – עליות בדירוג, ירידות בדירוג, מונחים חדשים שנכנסו לתוצאות החיפוש ותנודתיות יומית. כלומר, מעבר לנתון של מזג האוויר עצמו יש כאן פירוט לגבי כמה מהגורמים המרכזיים המשפיעים על החישוב הסופי.
לבחירתכם, אם כך, 9 כלים למעקב אחר מזג האוויר בגוגל, שיקלו עליכם לשמור על עירנות ביחס למתחולל בשטח. ולנוחיותכם, סיכמנו את הממצאים שלנו בטבלה הבאה:
שם הכלי | מספר מילים/אתרים | תדירות העדכון | תקופת המעקב | מנועי חיפוש | מדידה | תצוגה | מאפיינים מיוחדים |
Algoroo | 17,000 מילים לעומק של 100 תוצאות. | מדי יום | חצי שנה | גוגל | מודד תנודות חיוביות ושליליות לקביעת ערך במדד "roo" | גרף עמודות בעל חלוקה לצבעים, כולל סימונים של עדכונים קודמים וציר זמן אינטראקטיבי | לוח שנה של עדכוני גוגל בעבר ואפשרות לקבלת התראות במייל |
Rank Ranger
| 10,000 אתרים ומילות מפתח | מדי יום | 90 יום | גוגל | עורכים מעקב גם אחר שינויים מבניים ועדכוני מאפיינים בדפי תוצאות שעשויים להשפיע על הדירוגים | 4 גרפי עמודות נפרדים – מובייל ודסקטופ ל-30 ול-90 הימים האחרונים | אפשרות להדפסה או הורדה של הגרפים עמוד Updates History כולל גרפים קודמים – עד 2013 |
Mozcast
| 1000 מילים שנבחרו באופן ידני לעומק של 10 תוצאות חיפוש
| מדי יום | 90 יום | גוגל | איסוף הנתונים נעשה בסביבות אותה השעה מדי יום ומאותו מיקום כדי למנוע הטיות סטטיסטיות הנתונים שנאספים מושווים לאלה של היום הקודם ומכאן משוקלל המדד היומי. | עמוד הבית: תצוגת "תחזית מזג אוויר" עם מעלות פרנהייט, גרף עמודות בצבע אחיד. עמודים נוספים: גרפים אינטראקטיביים וטאבים לקבלת מידע נוסף והסברים. | עמודי Metrics ו-Features שכוללים נתונים רבים נוספים ל"טמפרטורה" הנמדדת |
Google Grump
| 28,000 מילים שנבחרו באקראי, לעומק של 100 תוצאות לכל מילה. | מדי יום | 7 חודשים | גוגל | נתונים נאספים ומושווים לאלה שנרשמו ביום הקודם. המדד מחושב על ידי מציאת סכום ההבדלים בכללותם עבור מילת מפתח מסוימת, וחלוקה של אותו סכום במספר התוצאות. | דמות הנמר ההפכפך מייצגת את מצב הרוח היומי של גוגל, יחד עם גרף עמודות בעל סרגל אינטראקטיבי. | אוספים נתונים אודות מספר מדינות: בארה"ב, בריטניה, אוסטרליה, הולנד, דנמרק, גרמניה וצרפת. ניתן לצפות בנתונים עבור דסקטופ, מובייל או שניהם יחד. |
Volatility Index של SERPs.com | מעל 1000 אתרים | מדי יום | 90 יום | גוגל ויאהו | אין מידע בנושא | תצוגה תכליתית ופשוטה באמצעות גרף קווי |
|
SERPmetrics
| 100,000 מילים לעומק של 100 תוצאות | מדי יום | 30 יום | גוגל ובינג בתוך ארה"ב | אין מידע בנושא | גרף קווי, אפשרות לבחור האם להציג את הנתונים עבור 100 התוצאות הראשונות או את אלה של העמוד הראשון בלבד. מעל הגרף החודשי נמצאים שני תרשימי עוגה המציגים את אחוז התנודות היומי ביחס לנתון החציוני לאותו חודש. |
|
Advanced Web Ranking
| 10,000 מילים ו-50,000 אתרים לעומק של 10, 20 או 50 תוצאות | מדי יום | שנה | גוגל ובינג | התנודתיות מחושבת ביחס ליום הקודם | גרף עמודות אינטראקטיבי וצבעוני שמאפשר לעבור בין כמה סוגי תצוגה שונים. | מאפשר בדיקה של התנודתיות במדינות שונות (נכון להיום: ארה"ב, ארה"ב לוקאלי, ארה"ב מובייל, בריטניה, גרמניה). |
SERPWoo
| לא ידוע כמה מילים, לעומק של 10 מקומות | מדי יום | 3 חודשים | גוגל | מודד את התנודתיות ב-28 מדינות ומאפשר ביצוע מעקב אחר התפשטות עדכוני אלגוריתם ברחבי העולם | גרפי עמודות צבעוניים מייצגים כל אחת מהמדינות ותרשימי עוגה מראים את אחוזי התנודתיות הממוצעים לפי תקופה | מצריך הרשמה (בחינם). |
כל יום | מעל 100,000 מילים, כולל ביטויי זנב ארוך | מדי יום | חצי שנה | גוגל | לוקחים בחשבון את העליות והירידות בדירוג באופן יחסי לתנודות היום הקודם, ומשקללים ביטויים שנכנסו ויצאו מתוצאות החיפוש. | תצוגה אינטראקטיבית המאפשרת הצגה והסתרה של נתונים בגרף. תצוגת "תחזית מזג אוויר" במעלות צלזיוס. | כלי ישראלי שעורך מעקב אחר גוגל ישראל |
Если же использовать спортивные комплексы для детей планируется без участия взрослых, то можно рассмотреть менее «классические» варианты. Тем более что в состав могут входить и горки, и рукоходы, и гамаки, и качели, и наклонные сетки или поверхности для лазания, и гимнастические кольца, и боксерские сетки.Купить на складе:есть.
Антивандальные спортивные тренажеры для улицы
Описание уличные тренажеры купить у нас на сайте
Делаем безопасные уличные спортивные площадки
Спортивный комплекс детский Непоседа | Детский уголок Кроша | комплекс Непоседа-Чемпион | Детский уголок neposeda | Шведские стенки для дома.Крепление платформы шведской стенки производится при помощи металлических хомутов.