בתאריך 18.08.2022 קיבלנו הודעה רשמית מגוגל שהיא משיקה את העדכון המשמעותי ביותר שלה מזה עשור… וזה קורה השבוע! האם האתר שלכם מוכן ..?
גוגל הכריזה על עדכון ענק שעומד להשפיע על המיקומים שלכם בתוצאות החיפוש – "עדכון התוכן השימושי" או בשמו הלועזי Helpful Content Update (HCU).
ניתן לקרוא את הפרסום הרשמי הראשון (18.08.2022) של גוגל בכתובת הבאה:
https://developers.google.com/search/blog/2022/08/helpful-content-update
העדכון יושק בשבוע הקרוב והוא למעשה מטרגט תוכן שנכתב עבור השגת דירוגים במנועי החיפוש במקום לספק אינפורמציה ותוכן שימושיים לאנשים ולקוראים.
כפי שגוגל הגדירו זאת הם מטרגטים: "תוכן שנראה שנוצר בעיקר על מנת להיות מדורג טוב במנועי החיפוש" והוסיפו עוד לגבי העדכון שהוא "יוודא שתוכן לא מקורי ותוכן באיכות ירודה, לא ידורגו גבוה בתוצאות החיפוש".
אז אם אתם כותבים תוכן מתוך מטרה להשיג טראפיק אורגני משמעותי לאתר שלכם, מבלי להתייחס לצורכי הגולש, אתם עומדים לחוש בפגיעה מהעדכון הזה.
מספר עובדות חשובות על אלגוריתם "תוכן שימושי":
- תאריך השקה – בשבוע המתחיל ב- 21.08.2022.
- תקופת ההרצה – גוגל יכריזו באופן רשמי על תחילת הרצת העדכון (וגם על תאריך סיומה) בעמוד הרשמי שלהם, המרכז את רשימת העדכונים המשפיעים על דירוגים בכתובת הבאה:
https://developers.google.com/search/updates/ranking.
- מה "על הכוונת"? – תוכן שנכתב על מנת להשיג טראפיק אורגני במקום לשרת אנשים.
- תוצאות שיושפעו – בשלב הראשון העדכון ישפיע רק על חיפושים בגוגל ולא על ערוצים אחרים כמו Google Discover, אבל סביר להניח שהוא יורחב לערוצים נוספים בהמשך. בנוסף, עיקר ההשפעה שלו תהיה על מונחים באנגלית כאשר שפות אחרות יתווספו בחודשים הקרובים.
- האם אתרים שיפגעו בעדכון נענשים? – מבחינת גוגל לא מדובר בעונש, אבל אין ספק שאתרים שייפגעו מהעדכון יחוו זאת כמו עונש, בעיקר לאור העובדות הבאות:
- אם האתר שלך "סומן" על ידי העדכון, השפעתו תהיה גורפת על כל עמודי האתר.
- אומנם גוגל תבצע עדכונים שוטפים, אבל עבור אתרים שנפגעו, שיפורי תוכן ו/או הסרת תכנים שאינם איכותיים לא יעזרו מיד. במקרים אלה גוגל תבחן את האתר שלך במשך "תקופת מבחן" שתימשך מספר חודשים, על מנת לקבוע שהכתיבה שלך באמת עברה שינוי אמיתי ושניתן להסיר אותך "מהרשימה השחורה".
- כמות תוצאות החיפוש שישתנו – אומנם גוגל לא נתנו מספרים מדויקים, מלבד לומר שהשינויים יהיו "משמעותיים". בנוסף, נמסר שלא מדובר בעדכון ליבה וכי בשלב הזה התחומים שיושפעו הכי הרבה הם: תכנים לימודיים, אומנות ובידור, קניות ותוכן טכני.נראה שהסיבה העיקרית דווקא לתחומים האלה היא העובדה שמדובר בתחומים שבהם נעשה השימוש הרחב ביותר בעבר בהוספת תכנים כאלו (שנכתבים עבור מנועי החיפוש במקום עבור אנשים).אם אתם לא בטוחים למה הכוונה בתוכן לימודי, דני סאליבן מגוגל מפרט מעט בציוץ שלא מדובר בקורסים פורמליים אלא בתכנים של מדריכים אונליין שמלמדים אותך משהו:
מריח כמו … פנדה?
אם קידמתם אתרים לפני עשור אתם בוודאי זוכרים את עדכוני 'פנדה' ו-'פינגווין' ששינו את התוכן ואסטרטגיות הקישורים לנצח בקרב מקדמי האתרים.
התחושה שלי שהתפתחות כלי התוכן הרובוטי והשימוש הנרחב בטכנולוגיות AI ליצירת תכנים, הם שהביאו את גוגל להשיק את העדכון הנוכחי.
כלים כמו Jasper (Jarvis לשעבר), Copymatic ו-Rytr(שהפך לפופולארי גם בישראל) ואפילו כלי SEO מסוימים (דוגמת מחולל המאמרים של Surfer SEO) מציעים היום שימוש ביכולות AI לכתיבת תכנים – רבים מהם אינם איכותיים ולא שמים את המשתמש בראש מעייניהם.
במידה רבה עדכון "התוכן השימושי" נשמע כמו הדור החדש של עדכון פנדה, אבל הוא לא.
אנשי גוגל אומרים שעדכוני פנדה ימשיכו לרוץ במקביל לעדכון החדש, מאחר והם מהווים חלק אינטגרלי של עדכוני הליבה בגוגל.
הדרך הטובה ביותר לא להיפגע היא …
כפי שכבר ציינתי קודם אתרים שנפגעים מהעדכון הזה יחושו באפקט רחב ולא רק בירידת טראפיק נקודתית בעמודים הספציפיים בהם התוכן אינו איכותי מספיק.
זהו עדכון שמשפיע על כל עמודי האתר.
כלומר, אם אלגוריתם HCU, המבוסס על טכנולוגיית לימוד מכונה, מחליט שחלק גדול מהתוכן באתר שלכם אינו מספק או לא עוזר לאנשים, האתר "יסומן" והמשמעות היא שכל הדפים בו ייפגעו.
מכיוון שאלגוריתם "התוכן השימושי" מבוסס טכנולוגיית לימוד מכונה, מנוע החיפוש עצמו ״ישכתב״ וישנה את האלגוריתם בזמן אמת בהתאם לצורך.
ואם חשבתם שאתם יכולים לעבוד על גוגל ולהעביר את התוכן הלא שימושי לסאב דומיין אחר וכך ליהנות מטראפיק, תחשבו שוב. דני סאליבן מרמז לנו, בתגובה לשאלה של אריק אנגה, שהיום גוגל יכולה להתייחס לסאב דומיינים כחלק מהאתר המרכזי:
במקום לנסות "טריקים" שונים, הדרך הטובה ביותר שלא להיפגע מעדכון "התוכן השימושי" היא לשפר מאוד את התכנים באתרים עבור הגולשים או לחילופין להוריד לחלוטין את כל התכנים הפחות טובים, על מנת שהדפים הנותרים באתר (עם תוכן איכותי) לא ייפגעו גם הם.
לשים noindex על דפים לא טובים הוא גם פתרון, למרות שמולר מגדיר זאת כמשהו שיהיה טוב לטווח הקצר כפתרון זמני בלבד:
להבדיל מאתרים באנגלית, שלא יספיקו לבצע תיקונים עד להשקת העדכון בימים הקרובים, אנחנו בישראל יכולים להיערך לשינוי שיגיע גם לגוגל ישראל בתוך מספר שבועות/ חודשים.
בהמשך ארחיב על פעולות נוספות שכדאי לעשות לפני שהעדכון יגיע לתוצאות החיפוש בעברית.
HCU הוא סיגנל דירוג חדש
להבדיל מעדכוני ליבה של גוגל המתעדכנים אחת לחצי שנה בערך, אלגוריתם ה- HCU הוא למעשה סיגנל דירוג חדש שיהיה פעיל כל הזמן מרגע השקתו (דיי דומה לאלגוריתם Page Experience, שהושק לפני מספר חודשים).
מכיוון שכך, מנוע החיפוש יוכל לנטר גם אתרים חדשים שהושקו וגם אתרים קיימים באופן שוטף.
האלגוריתם יבחן באופן אוטומטי (לא מדובר בבדיקה ידנית של בוחן איכות מטעם גוגל) את איכות התוכן באתר שלך ויחליט כיצד עליו לסווג אותו – כאתר עם תוכן שעוזר לאנשים, שראוי לדרג, או אתר עם תוכן שאינו משרת את קהל הגולשים אשר אינו ראוי להיות מדורג בתוצאות החיפוש.
למרות שאנשי גוגל לא מספקים פרטים לגבי מהו האחוז של עמודים האיכותיים שאתם צריכים שיהיו באתר לעומת העמודים הלא איכותיים בו, הם כן הדגישו שבמידה והאתר שלכם יפעיל את הטריגר של אלגוריתם "התוכן השימושי" ויסווג כבעייתי, האתר כולו ייפגע גם אם הוא מכיל הרבה מאוד תוכן איכותי.
נקודה נוספת שכדאי להתחשב בה היא העובדה שאלגוריתם ה- HCU עשוי להשפיע על האתר שלך בעוצמות שונות. ככל שיש כמות גדולה יותר של עמודים לא איכותיים, רמת הפגיעה באתר תחריף.
אז במידה ויש לכם הרבה עמודי תוכן בעייתיים, גם טיפול חלקי יתרום להפחתת עוצמת הפגיעה.
מה עוד אנחנו יודעים על העדכון?
למרות שמדובר בעדכון המטפל ספציפית באיכות תוכן, הוא אינו קשור לעדכוני האלגוריתמים הקודמים, שמנתחים את השפה הטבעית שלנו – MUM ו- BERT.
הסבירות היא שהסיגנל החדש ישפיע על חלק מהאלגוריתמים הקודמים שהושקו וייתכן שנראה בעקבות השקתו עדכוני גרסה לחלקים אחרים באלגוריתם של גוגל. ימים יגידו, אנחנו נמשיך לעקוב ולעדכן.
"תוכן לאנשים-קודם", המלצות גוגל לכתיבת תכנים
כמו בעדכון פנדה הראשון, גם הפעם גוגל מספקת לנו סט שאלות שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו בנוגע לאיכות התוכן באתר שלנו, על מנת שלא להיפגע מהאלגוריתם החדש:
"איך תמנעו מלנקוט בגישת תוכן קידומי/ תוכן SEO המיועד עבור מנוע החיפוש? עם עניתם 'כן' על חלק או כל השאלות בהמשך…, שיקלו מחדש כיצד אתם יוצרים תוכן לאתר".
ואלו הן השאלות שגוגל ממליצה לנו לשאול את עצמנו:
- האם התוכן שלכם מיועד בעיקר בשביל להביא טראפיק מחיפוש, במקום שיהיה מיועד לאנשים?
- האם אתם מייצרים הרבה תכנים בהרבה נושאים בתקווה שחלק מהתכנים יצליחו להתברג בתוצאות החיפוש?
- האם אתם משתמשים באופן ניכר בכלי אוטומציה על מנת לייצר תכנים בתחומים רבים?
- האם אתם מסכמים בעיקר דברים שאחרים אומרים בלי להוסיף הרבה ערך?
- האם אתם כותבים על דברים בעיקר בגלל שהם נראים טרנדיים ולא בגלל שהייתם כותבים עליהם בכל מקרה לקהל שלכם?
- האם התוכן שלכם משאיר קוראים בתחושה שהם צריכים לחפש שוב בשביל למצוא אינפורמציה טובה יותר במקורות אחרים?
- האם אתם כותבים תוכן באורך מסוים מכיוון ששמעתם או קראתם שגוגל מעדיפה כמות מסוימת של מילים?
- האם החלטתם להיכנס לנישה מסוימת מבלי שיש לכם מומחיות אמיתית, רק בגלל שחשבתם שתוכלו להשיג מזה טראפיק?
- האם התוכן שלכם מציע תשובה לשאלה שעדיין אין עליה תשובה, דוגמת תאריך של השקת מוצר חדש, סרט, או תוכנית טלוויזיה שאין עליהם אישור?
גוגל הוסיפה גם מספר שאלות שתוכלו לשאול את עצמכם על מנת לוודא שאתם כותבים תכנים שיצליחו בעדכון התוכן החדש. יוצרי תוכן שכותבים תוכן עבור אנשים-קודם (במקום מנוע חיפוש-קודם) יתמקדו קודם ביצירת תוכן מעניין לגולש ורק אח"כ ישלבו אלמנטים של SEO.
אם אתם עונים כן על השאלות בהמשך, אתם כנראה בכיוון הנכון:
- האם יש לכם תוכן מרגש שמיועד לקהל שלכם בעסק או האתר; תוכן שהקורא ימצא אותו שימושי אם הוא הגיע אליכם אליכם?
- האם התוכן שלכם משלב ידע מקצועי אישי וידע מעמיק? (לדוגמא, מומחיות שמגיעה מניסיון אישי של שימוש במוצר או שירות, או ביקור במקום מסוים)
- האם לאתר שלכם יש מטרה אמיתית או מיקוד ספציפי?
- האם אחרי שמישהו קורא את התוכן שלכם, הוא יעזוב בתחושה שהוא למד מספיק על הנושא על מנת להשיג את המטרות שלו?
- האם מי שקורא את התוכן שלכם יעזוב בתחושה שהוא עבר חוויה מספקת?
- האם אתם מיישמים את הקווים המנחים של גוגל בנוגע לעדכוני הליבה ועבור סקירת מוצרים?
מיהם האתרים שצפויים להיפגע מהעדכון החדש?
אני מניח שסוגי האתרים שיושפעו בעיקר מעדכון HCU הם:
- אתרי AI – המבוססים על תוכן שנוצר באמצעות כלי בינה מלאכותית שונים.
- אתרים נישתיים – אלא אם מדובר באתרים מאוד מקצועיים שכתיבת התכנים בהם מתבצעת על ידי מומחים אשר באמת יכולים לספק את צורכי הגולשים בנישה הספציפית.
- אתרים כלליים מידי – כלומר אתרים שמכילים תוכן בתחומים רבים. בין האתרים האלה ניתן למצוא בלוגים כלליים שכותבים על הכול מהכול, אתרי מאמרים, ומנגד ייתכן שנראה גם אתרי חדשות, מקומונים שונים ועוד אתרים גדולים, שחווים ירידת טראפיק מסוימת.
- אתרי אגרגציה – כלומר אתרים שכל מה שהם עושים הוא לקבץ מידע מאתרים אחרים. בין האתרים המשתייכים לסוג הזה ניתן למצוא גם אינדקסים שונים.
- אתרי אפיליאציה – שנפגעו ביולי 2022 גם מעדכון ה- "Product Reviews".
- אתרי קניית קישורים – פרקטיקה שהפכה שוב פופולארית בישראל בעיקר בעקבות מקדמים צעירים, שלא היו פעילים בזמן השקת עדכון פינגווין, אשר הקימו רשת אתרים מהם הם מוכרים קישורים לכל דורש. השאלה המעניינת היא מה יהיה היקף הפגיעה של האתרים שמשתמשים באופן מאסיבי בקניית קישורים מאותם רשתות קישורים לצורכי קידום.
פעולות נוספות שכדאי לעשות לפני שהעדכון יגיע לתוצאות החיפוש בעברית
כמו שכבר אמרתי, בישראל אנחנו יכולים להיערך לשינויים הצפויים (כרגע עדכון HCU יוכל על השפה האנגלית בלבד) ואני בהחלט ממליץ לנצל את הזמן "השאול" שניתן לנו ולעשות זאת.
מצורפות מספר המלצות שלי:
1) להישאר בתחום המומחיות שלך
כיתבו על נושאים שקשורים לעסק שלכם, בהם אתם מתמחים ואשר בהם אתם יכולים לשרת את קהל הלקוחות שלכם.
לדוגמא, כאשר אני מחפש היום בגוגל את המונח "צמיגי רכב מומלצים" עולות התוצאות הבאות:
התוצאה הראשונה של עסק אמיתי בתחום עולה רק במקום הרביעי אחרי אתרים כמו מידרג, wisebuy ואתר זאפ – כולם אתרים שאין להם מומחיות בתחום של צמיגים או רכב.
הערכה שלי היא שאנחנו נראה אתרים גדולים כמו מידרג, זאפ ואתרי לידים אחרים דוגמתם מפנים את המקומות הראשונים לאתרים אשר מתמחים בתחומים הספציפיים, ולא סתם משלבים מאמר על מנת להשיג טראפיק, שאינו באמת קשור אליהם.
2) תנו תשובה למשתמש שלכם
נשמע פשוט, נכון?
אז זהו שלא בדיוק, על מנת לעשות זאת אתם צריכים מומחיות, מחקר וזמן – מדובר בהשקעה לא מבוטלת. עליכם לספק מידע מקצועי וייחודי עם תשובות לשאלות שעשויות לעלות במוחו של הקורא.
דמיינו לרגע שאת המאמר הזה היה כותב כלי AI דוגמת Rytr בלחיצת כפתור במקומי.
אולי הפסקאות היו נראות טוב, אבל אין ספק ש-Rytr לא היו יודע להתייחס לנושאים שהצגתי בפניך במאמר הזה מתוך ידע שצברתי ביותר מ-20 שנה בתחום (התחלתי איי שם בשנות ה- 90').
אז מה תוכלו לעשות על מנת לספק את התשובות לגולש:
הבינו את הלקוחות שלכם
דברו עם לקוחות, למדו את הבעיות שלהם, מהם הדברים שגורמים להם לחפש פתרונות, ומהי המעורבות שלהם עם המותג שלכם:
- לדבר עם לקוחות גוזל לא מעט זמן, אבל זה שווה את זה
- בדקו אילו שאלות נוספות עולות בבוקסת "אנשים שאלו גם" של גוגל.
כך תוכלו לתת מענה גם לשאלות הנוספות שיהיו ללקוחות שלכם. - שלבו את המידע שמצאתם בשני הסעיפים למעלה באסטרטגיית התוכן שלכם באתר.
דברו עם מומחים
המומחים יכולים להיות מתוך העסק שלכם – אנשי המכירות, אנשי שירות הלקוחות שלכם או מומחים חיצוניים.
תשאלו את המומחים שאלות ואת דעתם בנושאים הרלוונטיים ותמללו את השיחות עמם.
לאחר מכן הפכו את תמלול השיחה לתוכן אצלכם באתר.
השתמשו במקורות קיימים בעסק
האם יש לכם וובינר שהעברתם למחלקה פנימית בעסק? או אולי לקבוצת לקוחות שפתרתם להם בעיה מסוימת? הפיכת נכסים קיימים בפורמטים שונים למאמרים באתר, יכולה להיות אסטרטגיית תוכן מעולה להתקדם.
3) אל תנסו לפצח את האלגוריתם של גוגל
זה לא יעזור לכם לכתוב תוכן יותר מקצועי ואיכותי.
במקום לנסות לרדוף אחר האלגוריתם של גוגל, נסו לרדוף אחרי הלקוחות שלכם.
בסופו של דבר זה לוותר על המתווך (גוגל) ולהתמקד באנשים.
נסו לקבל פידבק מלקוחות ובררו מה חסר להם בתוכן שלכם.
איך להחלים מפגיעת אלגוריתם "התוכן השימושי"?
ואם כבר נפגעתם מעדכון "התוכן השימושי", אני ממליץ להתמקד בפעולות הבאות:
- לזהות את התכנים שנוצרו בעיקר לצורך השגת דירוגים וטראפיק אורגני ולטפל בהם באחת מהדרכים הבאות:
- הוספת no index
- הסרה של התוכן מהאתר
- או, שיפור מהותי של התוכן
- לוודא שאתם מפרסמים תכנים שמציגים את המומחיות שלכם ואם יש לכם יתרון מקצועי ייחודי בנישה שלכם, רצוי ליצור תכנים המציגים זאת.
- שכתוב תכנים באתר בהתאם לעקרונות E.A.T, המלצות גוגל לכתיבת ביקורות מוצרים והקווים המנחים של גוגל לתוכן המשמש אתכם לאפיליאציה. השכתוב יכול להכיל בין השאר גם:
- הצגת ידע מקצועי אישי שלכם
- את המיצוב שלכם כאוטוריטה בשוק ובקרב הקולגות שלכם
- מציאת דרכים לכתוב תוכן המספק ערך אמיתי לגולש
- להתמקד ב-להבין מהו הצורך של הגולש ולספק לו תוכן שיאפשר לו להשיג את מטרתו
- למדל תכנים של מתחרים, שמדורגים גבוה, לצורך קבלת השראה לתוכן "שעושה את העבודה"
איך לזהות עמודים שעשויים להיות בעייתיים באתר?
שתי דרכים קלות ומהירות לזהות תכנים בעייתיים באמצעות תוכנת 'כליום'.
- בדקו את יחס הדפים המדורגים בתוצאות החיפוש לעומת הדפים המופיעים באינדקס של גוגל.
אם האחוזים נמוכים, צפויה לכם עבודת שיפור: לדוגמא כאשר שלפנו את נתוני אתר "מרקטינג" נראה שרק כ- 41% מעמודי האתר מדורגים בתוצאות החיפוש של גוגל – מצב שדורש התייחסות:
מומלץ לבדוק קודם אילו דפים מאונדקסים בגוגל, אבל לא מדורגים כלל בתוצאות החיפוש ע"פ 'כליום' – במקרה שלנו מדובר ב- 228 דפים. סביר להניח ששם תמצאו דפים רבים שדורשים שיפור משמעותי.לאחר מכן, עברו לסעיף 2: - מצאו בטבלת 'כליום' את העמודים שלא מקבלים ציון PI (Page Importance) וטפלו גם בהם, מצורפת רשימה חלקית שמצאנו באתר "מרקטינג":
תוכנת 'כליום' מאפשרת לבצע בדיקות רבות נוספות ולמדוד את ביצועי העמודים באתר, אבל זה חורג מהנושא שלנו ולכן לא אעמיק בזה מעבר לדברים שהזכרתי למעלה.
עדכון תוכן מועיל – השקט שאחרי…
עברו כ- 10 ימים מאז שגוגל החלה "לגלגל" את עדכון התוכן המועיל שלה לתוצאות החיפוש.
תעשיית הקידום העולמית ציפתה לעדכון משמעותי שיעשה משהו.
בינתיים נראה שהעדכון אינו כזה ויש מי שקוראים לו "נפל", אבל עדיין נותרו מספר ימים לפני שגוגל תסיים את שילובו המלא בתוצאות החיפוש.
כרגע העדכון לא עשה כלום (למרות שיש מעט אנשים שמדווחים על פגיעה); לטעמי מדובר "בשקט שלפני הסערה" ועדכון התוכן המועיל יעשה תפנית באחת מהדרכים הבאות:
- כמו שכבר ציינתי, גוגל עדיין לא הודיעה רשמית על סיום העדכון ולכן יכול להיות שאנחנו עוד נראה שינויים נוספים בימים הקרובים.
- שמעתי מספר קולגות צוחקים על כך שכנראה כולם כותבים תוכן מועיל. ברור שאיכות התכנים באחוז לא מבוטל מהאתרים אינו הכי שימושי או מועיל לגולש, אבל יכול שבשלב הזה גוגל מתמקדת באתרים בעלי תוכן ספאמי במיוחד או באתרים חדשים שעולים לאוויר עם תוכן רדוד.
- העדכון מתחיל בקטן וככל שיעבור הזמן הרכיב, המסווג אתרים, "ילמד" באמצעות לימוד המכונה ואנחנו נראה עוד ועוד אתרים שיושפעו ממנו.
אני נוטה להאמין שהאופציה השלישית מלמעלה היא הדרך שבה העדכון הזה עומד להתפתח ומקדמי אתרים עומדים לקבל הרבה "כאבי ראש" בעתיד, כאשר חלק מהאתרים שהם מקדמים יחוו פתאום ירידת טראפיק, שלא ניתן יהיה לשייך אותה לאף עדכון ידוע של גוגל.
הסלקטור קובע, וולקאם למועדון ה- SERPS
ענקית החיפוש עשתה הרבה רעש לפני שהיא שיחררה את העדכון הנוכחי בדומה להצהרותיה על עדכוני עבר, שלא ממש המריאו – לדוגמה עדכון Core Vitals, עדכון ה- https או עדכון האתרים הידידותיים למובייל, שכונה מוביילגדון (שילוב המילים מובייל וארמגדון).
עדכונים שממריאים או לא, גוגל מצליחה תמיד להשיג את היעדים שלה ולשנות הרגלים של בעלי אתרים.
לדוגמא עדכון המעבר ל- https שהזכרתי – בתחילת דרכו לא רק שלא הועיל הוא אפילו הזיק – אתרים שמיהרו לאמץ את השינוי חוו ירידות מיקומים וטראפיק לאתרים שלהם (ע"פ מחקר שנעשה בכליום).
מצד שני, היום https הפך להיות הסטנדרט של התעשייה, כפי שניתן לראות בגרף למטה:
לקח לגוגל זמן, אבל בסופו של דבר היא השיגה את מטרתה. אם תחשבו על זה, רוב בעלי האתרים היום מדברים גם על להפוך את האתר שלהם למהיר וידידותי לגלישה במובייל – שוב הצלחה של גוגל בשינוי הפרדיגמות הקיימות.
עדכון פינגווין הוא העדות הטובה ביותר ליכולת של גוגל להשפיע על בעלי אתרים ולשנות את פני תעשיית קידום האתרים. בגרף למטה ניתן לראות בבירור כיצד עדכון פינגווין יצר מעבר לשיווק מונחה תוכן מקידום באמצעות בניית קישורים:
אני עדיין חושב שעדכון הנוכחי עומד להיות ענק ובעוד מספר חודשים/ שנים הסלקטור של HCU יחרוץ גורלות של לא מעט אתרים.
גוגל משחררת את הסוס הטרויאני מהאורווה
עדכוני פנדה או פינגווין, עודכנו אחת למספר חודשים, ותמיד היה לנו מספיק מידע לדעת ממה האתר שלנו הושפע – לרוב גוגל דיברו בפומבי על העדכונים האלו וגם במידה ולא, היו מספיק ידיעות מהשטח (מידע שהתקבל מבעלי אתרים).
ההבדל המשמעותי בין HCU ועדכוני פנדה ופינגווין הוא שעדכון התוכן המועיל עובד כל הזמן, ללא הפסקה.
המשמעות היא שלא יהיה תאריך ידוע שבו גוגל שחררה עדכון ולכן אנחנו כבעלי אתרים לא נדע מה פגע בנו. בנוסף, הפגיעה תהיה סלקטיבית, מה שיתרום אף יותר לחוסר הוודאות.
ואם כל זה מספיק, השאלה המעניינת יותר היא עד כמה חכם יהיה רכיב הסלקציה של ה- HCU – האם הוא יוכל לקבוע שתוכן שהיה שימושי בעבר אינו שימושי יותר בהווה? אם כן, האם אנחנו נאלץ להסיר תכנים או לעסוק בריענון התכנים שלנו באופן שוטף? ימים יגידו.
לא משנה באיזה אופן יתפתחו הדברים, נראה שהפעם גוגל משחררים "חיה אחרת", כזאת שנכנסת לאתרים שלנו ועשויה להביא למפלתנו – סוס טרויאני, כבר אמרתי?