בתאריך 29.12.2021 קיבלנו הודעה רשמית על כך שהשקת כליום גרסה 7 נדחית והיא צפויה לצאת רק ב- 2022, אז עד שתוכלו "לשים את ידיכם" על הגרסה החדשה, ריכזנו את כל הפרטים שידועים לנו עד כה. חלק מהדברים הם מפרסומים רשמיים של חברת SEOboots (החברה המפתחת את כליום) ואחרים הם שמועות ודברים שהודלפו ממקורות שונים.
נכתב על ידי אליו מחברת מוקה קריאייטיב
תאריך השקה
הצפי היה שכליום תשיק את גרסה 7 במהלך ספטמבר 2021, בדומה להשקת גרסאות 4 ו-6 (הגרסה הנוכחית) שעלו בחודש זה. בפועל זה לא קרה, וכפי שציינתי ב-29.12 יצאה הודעה רשמית מהחברה שכליום 7 נדחית פעם נוספת; הפעם מסוף דצמבר לרבעון הראשון של 2022.
אומנם בהודעה לא נמסר תאריך השקה מדויק, אבל אם אצטרך לזרוק ניחוש מושכל יש אפשרות שסוף פברואר הוא תאריך היעד – שנתיים בדיוק לאחר השקת הגרסה הראשונה של המוצר בתשלום (כליום 5).
בכל מקרה, כרגע עדיין אין תאריך ידוע וברגע שנדע יותר, נעדכן.
חבילות ומחירים
בדומה להשקות קודמות גם הפעם מערכת כליום תציע חבילות חדשות וחבילות משופרות. החבילות עליהן אנחנו יודעים היום כוללות את Flex, ME+, Ignite, SEO, Ultra ומי שצפויה להיות חבילת הדגל – Edge.
כבר במהלך 2021 הופסקה מכירה של כמעט כל החבילות שהיכרנו (ME, Rank Checker Plus, SEO Lite וממש לאחרונה גם SEO Flex ו- Complete). מכך שכל החבילות שונו בחודשים האחרונים ניתן להבין שעדכון הגרסה הקרוב כנראה יביא איתו שינוי מהותי של מערכת כליום.
בעבר כאשר החברה הפסיקה למכור חבילה מסוימת היא עדיין אפשרה למשתמשים המשלמים עליה להמשיך להשתמש בה, אבל הפעם מתקבלת אצלי התחושה שייתכן שהחבילות הישנות לא ייתמכו יותר:
"בתחילת השנה אנחנו מתכננים להשיק את גרסה 7 של 'כליום' עם החבילות החדשות.
אם כרגע אתם משתמשים בחבילה וותיקה ייתכן שתרצו לשדרג לחבילה חדשה הכוללת יותר פיצ'רים, יותר מידע וכן אולי גם עם מחיר גבוה יותר ממה שאתם משלמים כרגע.מי שישלם על 2022 מראש ישודרג באופן אוטומטי לחבילה הקרובה ביותר לחבילה בה הוא משתמש היום, ללא כל תוספת תשלום."
הדברים למעלה, מתוך מייל רשמי של חברת seoboots, גורמים לי לחשוב שהחבילות הישנות יבוטלו ואנחנו נצטרך לבחור באופציה המתאימה ביותר לצרכים שלנו מבין מבחר החבילות החדשות.
אז איזה חבילות יהיו בכליום 7 ומהם המחירים הצפויים?
גם ב-2022 כליום תמשיך לספק חבילות לשלוש רמות מומחיות של משתמשים. לפחות כרגע, בכל רמה ידוע לנו על שתי חבילות:
Beginner
ברמת "מתחילים", המתאימה למי שמקדם עבור עצמו (או שלא צריך את כל הפיצ'רים), אין שינוי מהותי כאשר אנחנו נשארים עם שתי החבילות שהושקו לפני חודשים ספורים:
• ME+ במחיר 137 ₪ + מע"מ – מציעה אתר בודד ו-350 מילות מפתח עם אפשרות להרחבה ל-10 אתרים
ו- 500 מילות מפתח.
• Ignite במחיר 297 ₪ + מע"מ – מציעה 10 אתרים ו-1000 מילות מפתח עם אפשרות להרחבה ל-15 אתרים
ו- 1500 מילות מפתח.
PRO
ברמת "המקצוענים", המתאימה למי שמציעים שירותי קידום ללקוחות, אנחנו נשארים עם חבילת ה- SEO (שתציע כנראה בגרסה הבאה יותר פיצ'רים ועדיין לפני כשבוע מחירה הוזל בערך ב- 11%). לאחרונה הושקה גם חבילה חדשה במחיר קטן בשם FLEX (אל תתבלבלו עם חבילת SEO Flex) בקטגוריה זו:
• Flex במחיר 127 ₪ + מע"מ – חבילה חדשה המציעה 10 אתרים ו-500 מילות מפתח עם אפשרות הרחבה ללא הגבלה של מספר אתרים ומילות מפתח.
מכיוון שמדובר בחבילת PRO במחיר הכי נמוך מכל החבילות, יש להניח (כמשתמע גם מהשם שלה) שמדובר בחבילה מותאמת אישית שבה כל אחד יכול לבחור כמויות, הגדרות סריקה ובאילו פיצ'רים הוא מעוניין להשתמש.
• SEO במחיר 847 ₪ + מע"מ – מציעה 30 אתרים ו-3000 מילות מפתח עם אפשרות להרחבה ל-45 אתרים ו- 4500 מילות מפתח. כפי שציינתי קודם החבילה הזאת הוזלה בכ-11% למרות שהיא תכיל יותר מידע ופיצ'רים מב- 2021 וכפי שלמדנו לאחרונה, היא תכלול גם שעות ליווי של אנליסט SEO (עוד על זה בהמשך).
מכיוון שהמחיר החדש כבר עודכן בפועל באתר כליום נראה שאנחנו לא צפויים לראות עליית מחיר לאחר השקת כליום 7 (לפחות לא בחבילה הזאת).
Enterprise
ברמת החבילות לארגונים גדולים מגיעות עם כליום 7 עוד שתי חבילות חדשות, שאמורות להציג הרבה פיצ'רים חדשים (עוד על זה בהמשך). רמה זאת מתאימה כמובן לסוכנויות שיש להן הרבה לקוחות או צורך במעקב אחרי כמות של אלפי ביטויים בחודש, אבל היא מתאימה גם למי שרוצה להשתמש ביכולות הניתוח המתקדמות של כליום:
• Ultra במחיר 2497 ₪ + מע"מ – שכבר זמינה לרכישה באתר, מציעה 50 אתרים ו-9000 מילות מפתח עם אפשרות להרחבה ל- 150 אתרים ו- 12000 מילות מפתח.
• Edge במחיר 2997 ₪ + מע"מ – שהושקה למספר משתמשי בטא (ואני ביניהם), מציעה 60 אתרים ו-12000 מילות מפתח עם אפשרות הרחבה ללא הגבלה של מספר אתרים ומילות מפתח.
השינוי הכי גדול שנראה במערכת החדשה הוא שילוב Backpack בתוך כליום
הפעם הראשונה בה שמענו על "תרמיל הגב" של כליום היה לפני כ-9 חודשים במרץ 2021 כאשר מאז היו מעט מאוד עדכונים לגבי הפרוייקט "הסודי" הזה. בזמנו, לא היה ברור האם מדובר בכלי שיחליף את כליום, מיתוג מחדש או משהו נוסף שנוכל לצרף לסט הכלים שלנו.
היום, עדיין רב הנסתר על הגלוי, אבל בכל זאת מספר פרטים חדשים נחשפו.
במייל שנשלח בסוף אוגוסט 2021 נאמרו לגבי בקפאק הדברים הבאים:
"התוכנה צפויה להימכר כמוצר עצמאי בתחילת השנה הבאה, אבל עוד לפני שזה קורה היא תשולב כחלק אינטגרלי בחבילת Kolyom Edge ותאפשר לכם לעשות קסטומיזציה מלאה לממשק של 'כליום'.
Backpack תנטר כל נתון שתרצו ותעדכן אתכם בכל שינוי שמצריך התייחסות מצדכם.
אני עדיין לא יכול לשתף בכל מה שהתוכנה הזו יכולה לעשות, אבל בגדול היא תהיה "העוזרת האישית" שתמיד חלמתם למצוא; זאת שעושה את כל העבודה השחורה של הקידום ומאפשרת לכם להתמקד בדברים החשובים באמת כמו הגדלת העסק (או לשמר את הקיים בפחות שעות עבודה)."
אז מדובר בכלי שאמור לפעול בנפרד מכליום בעתיד, אבל הוא ישולב בחבילת Edge עם השקת כליום 7.
האמירה המעניינת במייל זה היא שבקפאק תוכל לנטר נתונים חשובים ולתת למשתמש התראות עליהם. עדיין לא ברור איזה סוג של נתונים או התראות; במידה וזה קשור ל- "workspaces" , שאני כבר רואה בחבילת הבטא בה אני משתמש, אז הנתונים שבקפאק תנטר הם של מילות מפתח, עמודים ומתחרים:
כפי שניתן לראות בצילום המסך של יצירת "אזור עבודה מותאם אישית" למעלה, העמודות של מילות מפתח כוללות את כל הנתונים מטבלת הדירוגים וגם שדות מותאמים אישית.
אני מעריך שעם הטמעת בקפאק נוכל להגדיר התראות חכמות מסוג "כל המילים שיכולות להביא לנו יותר מ- X גולשים נוספים לאתר" או התראות על מילים חשובות שירדו במיקומים וכיוצא בזה.
דווקא אופציית ההתראות על מתחרים היא מעניינת במיוחד מבחינתי, אבל לפחות כרגע יצירת אזור עבודה מסוג מתחרים נעולה בפני כך שאני לא יכול בשלב הזה לומר אילו סוגי התראות ניתן יהיה להצמיד לאזור העבודה הזה.
בנובמבר האחרון, במסגרת מבצע "Black Friday", נמכרה בכליום חבילה במהדורה מוגבלת בשם כליום בלאק. כפי שניתן לראות מצילום המסך בהמשך (נשלח אלי על ידי קולגה שרכש את החבילה הזאת), בקפאק הוא אזור שלם שניתן להגיע אליו מהתפריט השמאלי והוא מכיל פונקציונליות רחבה:
בטאבים של בקפאק ניתן לנווט בין אזורי עבודה, אפיליאייט, דוחות, יעדים וגם מחשבון תקציב וגישה לכליום Flix. סביר שגם הדשבורדים והאוטומציות, שהוזכרו במייל החברה מאוגוסט, יתווספו בהמשך לאזור זה.
הדרכות ותוכנית שותפים?
בדשבורד של חבילת כליום בלאק ניתן לראות שני חלקים שלא מופיעים בדשבורד הנוכחי, אשר יכולים להעיד אולי על הכיוונים של כליום ב-2022 – כליום פליקס ותוכנית השותפים:
על כליום פליקס נכתב:
"קבלו גישה להדרכות כליום, שיווק וקידום אתרים – הכל במקום אחד!"
אזור זה יכיל כנראה הדרכות שונות (השם מרמז על פורמט וידאו) ולפחות כרגע ניתן לראות בו 5 סרטוני וידאו שניתנו כבונוס במסגרת חבילת Black Friday האחרון:
לגבי תוכנית השותפים (אפיליאייט) עדיין אין פרטים מדויקים, אבל נראה שבשנה הקרובה מתוכננת דחיפה לקידום התוכנה באמצעות שותפים ואני מניח שלרשותם תעמיד החברה מספר כלים שיווקיים וממשק ניהול.
חבילות כליום בחינם
בחבילת הבטא בה אני משתמש היום, ניתנת לי האפשרות לחלק 25 חבילות בדיקת מיקומים בגוגל, ללא עלות, ללקוחות הנבחרים של מוקה קריאייטיב. על מנת לאפשר את האופציה הייתי צריך לבחור בשם אפיליאייט וליצור קופון שאותו סיפקתי לחלק מהלקוחות שלנו. כאשר לקוחותינו השתמשו בקופון, נפתחה בפניהם האפשרות להירשם לחבילת כליום Z בחינם וללא הגבלת זמן.
בראש השנה האחרון כליום חילקה בעצמה מספר מצומצם של חבילות Z חינמיות למשתמשיה ולמיטב ידיעתי זאת הייתה הפעם היחידה והאחרונה. כרגע לא ניתן להשיג את חבילת כליום Z בשום דרך אחרת למעט דרך משתמשים אחרים, שהחבילה שלהם מאפשרת זאת.
מדובר בהטבה שלפחות הלקוחות שלי אהבו לקבל ומתוך החשבון שלי בכליום אני יכול לנהל את רשימת המוטבים שיהיו זכאים להטבה זאת:
אני לא יודע האם האפשרות לחלק חבילות חינמיות תהיה פתוחה לכל משתמשי כליום, אבל יש להניח שלפחות בתוכנית השותפים, זה יהיה אחד הכלים המשמש אותם.
עוד אופציה מעניינת, שעלתה לאחרונה, היא היכולת לחלוק חבילה עם משתמשים נוספים תוך כדי שמירה על הפרטיות של כל אחד מהצדדים (פרוייקטים, מידע אישי, פרטי אשראי וכדו'). אפשרות זאת לא פעילה בכל חבילה, אבל אם תיכנסו לנתוני החשבון שלכם תוכלו לראות האם חלוקת החבילה עם משתמשים נוספים זמינה עבורכם.
חפשו את התיבה הזאת:
ייתכן שגם חלוקת החבילה תשמש ככלי שיווקי עבור מי שיבחרו להצטרף לתוכנית השותפים. גם אם לא, אין ספק שמדובר בחשיבה מחוץ לקופסה המאפשרת למשתמשי כליום לחסוך בהוצאות החודשיות.
גם הפרוייקטים עוברים שדרוג נוסף ב-2022
כפי שכבר ניתן לראות מטבלת המיקומים של מילות המפתח בפרוייקט, כליום אוספת היום הרבה יותר מידע על מילות המפתח. רק לאחרונה נוספו נתוני התחרותיות, עלות לקליק בפרסום ממומן, טרנד חיפושים, תוצאות אפס ובגרסה 7 המגמה כנראה תמשיך עם נתונים נוספים ופונקציונאליות חדשה.
אבל כליום לא עוצרת שם והיא תציע אינפורמציה נוספת גם על תוכן, נתוני האתר והתחרות כפי שנחשף מהטאבים החדשים של הפרוייקט, שעלו לפני מספר ימים למערכת.
שימו לב שקיימת התאמה מלאה בין 'אזורי העבודה' של בקפאק לטאבים החדשים של הפרוייקט – מילים, דפים ומתחרים:
Ranking & Keywords Data
Pages & Content Data
Site & Competitors Data
יכול להיות שעד להשקת גרסה 7 אנחנו נקבל בכל אחד מהטאבים מידע נוסף, אבל כבר בשלב הזה ניתן לראות מספר כיוונים מעניינים, בואו נפרט מהם הנתונים שמציג כל טאב:
Ranking & Keywords Data
בטאב מילות מפתח ומיקומים של הפרוייקט נוספה תיבת המילים שהאתר שלנו מדורג עמן גבוה (גם אם לא הוספנו אותן לפרוייקט). ביחד עם האינפורמציה המוצגת בתיבת 'המילים שכדאי לך לשקול להוסיף לפרוייקט', אנחנו מקבלים רשימה עם עשרות מילים ששווה לנו לקדם, שאולי לא חשבנו עליהן.
החלק היותר מעניין מבחינתי הוא 'Project Keywords Recent Trends' שהתווסף מעל לטבלת המיקומים, המציג את כמות מילות המפתח בפרוייקט שהגולשים מחפשים יותר מבעבר, את כמות המילים שהגולשים מחפשים פחות מבעבר וגם אפשרות ליצור יעד להגדלת השווי הכספי של הטראפיק האורגני מהמילים שאנחנו מקדמים.
השווי הכספי של המילים אותן אנחנו מקדמים יכול להוריד מעט מהעמימות שקיימת בנוגע לשאלה שלא מעט לקוחות שואלים את עצמם – האם משתלם לי להוציא כסף על קידום אתרים אורגני וכמה?
כך לדוגמא נראה שווי הטראפיק של אתר מוקה מה- 10/12/21:
כפי שניתן לראות בגרף למעלה, בשלושה שבועות הצלחנו להעלות את השווי של הטראפיק האורגני בקמפיין של אתר מוקה מ-136$ לאזור ה- 850$. כלומר היום הטראפיק האורגני המתקבל ממילות המפתח שאנחנו מקדמים שווה להוצאה של 850$ בחודש (כ- 2650 ₪) בקמפיין ממומן.
העובדה שניתן להציג ללקוח את הערך כספי של עבודת הקידום שלך יכולה להקל באופן משמעותי בהצדקת הריטיינר החודשי שאתה גובה ממנו.
Pages & Content Data
הוא טאב חדש לחלוטין הנותן מידע לגבי עמודים באתר.
ניתן לעקוב כאן אחרי עמודים ספציפיים ולראות האם הם משתפרים בטראפיק שלהם לאורך זמן או מאבדים טראפיק. הפיצ'ר הזה יאפשר לדייק את עבודת הקידום בכך שנוכל לראות (ולשתף את הלקוח) לא רק שיפור בטראפיק לאתר אלא גם ספציפית שיפור התנועה בדפים שעליהם אנחנו עובדים.
נתון מעניין נוסף הוא – Pages Ranking Ratio – המציג את היחס בין הדפים המדורגים בתוצאות גוגל לבין העמודים המאונדקסים בגוגל.
בואו ניקח שוב את האתר השיווקי של חברת הקידום שלי – מוקה קריאייטיב כדוגמא:
לפני מספר שבועות כאשר חיפשתי בגוגל site:mocca.co.il, התקבלה התוצאה 123 דפים (העמודים המאונדקסים בגוגל). מצד שני, כליום איתרה רק 58 עמודים שעלו בתוצאות החיפוש עבור מילות מפתח כלשהן.
היחס בין שני המספרים אמר שרק 47.15% מהעמודים באתר שלי היו יכולים להביא לו טראפיק אורגני. ככל שהאחוזים נמוכים יותר המשמעות היא שהאתר המקודם נמצא במצב פחות טוב ודורש השקעה גדולה יותר באופטימיזציית התוכן והדפים. נתון זה גרם לנו לעשות שיפורים באתר של מוקה והיום חיפוש בגוגל מציג רק 76 דפים לעומת 61 בכליום:
כלומר היחס השתפר מ- 47.15% למעל 80%.
האם השינוי שיפר משהו? כפי שניתן לראות בהמשך, בהחלט כן!
יותר דפים עולים בתוצאות גוגל:
יותר מילים מדורגות בדפי התוצאות הראשונים בגוגל:
ובפועל יותר טראפיק לאתר שלנו שממשיך לעלות ולהתקדם.
בתחתית הטאב 'מידע על עמודים ותוכן' נוכל למצוא אינפורמציה על העמודים עם הביצועים האורגניים הטובים ביותר (גם למילות הפרוייקט וגם לכל המילים שהאתר מדורג עבורן בגוגל) ובנוסף יש כאן גם טבלה של כל מילות המפתח עם בעיות קניבליזציה (כלומר מדורגות בכל פעם עם עמוד אחר בתוצאות החיפוש).
Site & Competitors Data
בטאב האתר והמתחרים החידושים היחידים כרגע הם האפשרות להוסיף 'אזורי עבודה' שיוצגו בו וגם הגרף, שהזכרתי קודם, המציג את הערך הכספי של המילים אותם אנחנו מקדמים לאורך זמן.
שעות עם אנליסט SEO
לפני כשנה הצטרפנו לתוכנית הקואצ'ינג העסקית של כליום. במסגרת התוכנית ניתנה לנו גישה לחבילה מיוחדת (כליום X), הכוללת כלים בלעדיים שלא נמכרים בשוטף, אבל הדבר המשמעותי יותר הייתה התמיכה שכללה גם מפגשים שבועיים עם נציג מטעם החברה.
בפגישות אלו למדנו כיצד להשתמש באופן המיטבי בכל הכלים שכליום מציעה להשגת תוצאות אורגניות טובות יותר עבור לקוחותינו. בנוסף, למרות הידע שהחזקנו בעולמות הדיגיטל, למדנו גם לא מעט על ניתוח הנתונים וכיצד ניתן לנצל זאת עבור קמפיין קידום אתרים.
בהמשך מצורף גרף התנועה של אחד מהלקוחות, שעליו עבדנו עם אנליסט ה- SEO של כליום במפגשים:
כפי שניתן לראות הלקוח חווה פגיעה משמעותית בטראפיק שלו בעקבות הקורונה (עסק שלפני פרוץ המגפה העביר סדנאות והרצאות פרונטליות). במרץ 2020 התחלנו לעבוד על אתר הלקוח בליווי של אנליסט ה-SEO וכל כמה חודשים ראינו קפיצה ברמת הטראפיק האורגני באתר.
בעשרים חודשים הטראפיק באתר זה גדל ב- 550%, הוא עקף את הטראפיק שהיה באתר לפני פגיעת הקורונה ועדיין ממשיך לטפס.
ולמה אני מספר לכם את כל זה?
כי באחד המיילים האחרונים מ- seoboots נמסר שהחל מינואר, ללא קשר להעלאת הגרסה החדשה, כליום מציעה מפגשים חודשיים עם אנליסט כחלק ממחיר חבילות ה- Pro וה- Enterprise שלה.
אומנם לא מדובר בשעות ללא הגבלה כפי שאנחנו קיבלנו במסגרת תוכנית הקואצ'ינג העסקי, אבל גם אם תוכלו לעבוד על הפרוייקטים שלכם כמה שעות בחודש ביחד אנליסט SEO של כליום אתם צפויים לראות שינוי משמעותי בתוצאות של קמפיין הקידום שלכם.
האם כליום 7 תאפשר לשלוח סוף סוף דוחות אוטומטיים?
אחד הדברים שחסרים בגרסת כליום הנוכחית היא האפשרות לשלוח דוחות שוטפים – שבועיים או חודשיים – ללקוחות. כפי שציינתי בתחילת המאמר, אחת הלשוניות של בקפאק היא "My Reports" וייתכן שזה המקום שבו נוכל לעשות בדיוק את זה.
כרגע עדיין אין מידע אם בקפאק תכיל גם את הפונקציונאליות הזאת, שבהחלט יכולה לחסוך בזמן אם יש לכם הרבה לקוחות בחברה – במידה וכן השילוב של כל הדאטה שקיים בכליום עם דוחות שוטפים ללקוחות בהחלט יהיה "קילר פיצ'ר".
כרגע קיימים בשוק מספר פתרונות אחרים לדוחות ללקוחות:
1. זפו (zefo) הישראלית מציעה את האופציה לדוחות ממותגים, אבל ככלי דיווח היא לא ממש מאפשרת לייצר תובנות או מספקת כלים טובים לעבודת seo. בנוסף, כאשר ניסיתי את זפו גיליתי שאחוזים גדולים של תוצריה תלויים בהתממשקות לכלים של גוגל (אנליטיקס וסרץ' קונסול) ובלעדיהם התוכנה כמעט לא יודעת להציג לי מידע על האתר.
אם דוח סטנדרטי של מספר נתונים מאנליטיקס + מיקומים ללקוח קיים הוא מה שאתם מחפשים זפו יכולה לעזור לכם, אבל אל תצפו ממנה להרבה מעבר.
2. Rank Ranger – גם תוכנה ישראלית אשר פונה דווקא לשוק הבינלאומי נותנת פתרון ברמה של בניית דשבורד מותאם אישית ללקוחות. כך תוכלו במקום לשלוח דוח כל תחילת חודש פשוט לאפשר ללקוח להיכנס מתי שהוא רוצה למערכת ולראות את הנתונים שלו.
ראנק ריינג'ר הוא כלי שכן מכיל נתונים בדומה לכליום, אבל כמו semrush או ahrefs השוק הישראלי פחות מעניין אותו ולכן כמות המידע שהוא מציג פחותה ממה שיודעת כליום לתת.
בזמנו דובר על כך שדשבורדים ואוטומציות ייכנסו כחלק מגרסה 7 של כליום ואם זה אכן יקרה המערכת תהפוך להיות כלי כמעט מושלם למקדמים הישראלים.
מה היינו רוצים לראות בכליום 7?
אז כמו שציינתי קודם כליום 7 תהיה כלי כמעט מושלם למקדם הישראלי מבחינת כמות המידע שהיא יכולה לספק על כל אתר בארץ (וזאת בלי להתממשק לכלים של גוגל) ודאטה בייס של מעל 7.5 מיליון ביטויים בעברית. היא מושלמת לניתוחים אנליטיים והסקת מסקנות, היא מתעדכנת ברמה יומית והכלים שלה ל- SEO הם ברמה אחרת מעל כל הכלים בשוק הישראלי.
אז מה חסר בשביל שהיא תהיה מושלמת? זאת הרשימה של הדברים שאני הייתי רוצה לראות בגרסה 7:
1. קישורים – כליום החליטה להתרכז בעיקר במידע על מילות מפתח ותוכן וזנחה כמעט לחלוטין את כל נושא הקישורים (שהוא עדיין הגורם השלישי בחשיבותו לדירוג בגוגל). בגרסה 6 היא אפילו הגדילה עשות וכנראה הייתה הכלי הראשון בעולם שהסיר את המידע על קישורים נכנסים.
אני בהחלט מבין את הגישה – ערכם של קישורים יורד משנה לשנה ככל שגוגל משתכלל ביכולות ה- AI שלו, אבל עדיין הייתי שמח אם כליום הייתה מאפשרת לי לבדוק קישורי מתחרים ולבצע מעקב שוטף עבור קישורים שהוספתי לאתרים שאני מקדם.
2. דוחות – אותם הזכרתי קודם ושווה להזכיר שוב במידה שאני טועה וגרסה 7 של המערכת לא תכלול אותם. למיטב הבנתי אנחנו כן צפויים לראות פתרון לצורך הזה בגרסה הקרובה.
3. התממשקות לכלים של גוגל – האמת היא שבכל פעם אני מופתע כאשר אני רואה כמה מידע יש לכליום על אתרים בישראל. עוד יותר מדהימה בעיני היא העובדה שכליום יודעת את כל הנתונים הנ"ל מבלי להתממשק לכלים של גוגל – אנליטיקס וסרץ' קונסול.
מצד אחד הזמינות של המידע על המתחרים (שבאתרים שלהם אין לי גישה לכלים של גוגל) לא יסולא בפז: מילות מפתח, מגמות התנועה, דפים חזקים, טרנדים בחיפוש ועוד. מצד שני, אם אני צריך את המספרים המדויקים של הלקוחות שלי אף כלי, גם לא כליום, לא יכול לספק את המידע הזה מבלי להתממשק לכלים של גוגל.
כדוגמא לקחתי לקוח של מוקה; אפשר לראות מהשוואת התנועה באנליטיקס (הגרף העליון בהמשך) להערכת הטראפיק של כליום (הגרף התחתון) שמגמת התנועה האורגנית בכליום היא מדויקת, אבל עדיין המערכת "רואה" רק כ- 38% מהטראפיק המתקבל באתר (הנתונים של חודש דצמבר האחרון):
הבעיה הזאת היא לא ייחודית לכליום והיא חוזרת בכל הכלים לקידום אתרים שבדקתי.
רק לצורך השוואה עבור האתר מהדוגמא למעלה, מצורפים הנתונים מכל הכלים:
- כליום – טראפיק מוערך 533 ו- 1075 מילות מפתח מדורגות (ועוד 13395 המלצות של מילים נוספות)
- ahrefs – טראפיק מוערך 602 ו- 466 מילות מפתח מדורגות
- Rank Ranger – טראפיק מוערך 180 ו- 123 מילות מפתח מדורגות
- SEMRush – טראפיק מוערך 326 ו- 89 מילות מפתח מדורגות
- SimilarWeb – לא מצאה נתונים בכלל (לא מילים ולא הערכת טראפיק)
כפי שניתן לראות כליום עוקפת את כל הכלים האחרים במידע על כמות המילים המדורגות בגוגל ומבחינת הערכת טראפיק החודשי ahrefs רואה 43%, כליום 38%, SEMRush רואה 24% ו- Rank Ranger רואה רק 13% מהטראפיק החודשי בפועל.
בחלק מהמקרים שבדקתי כליום אומנם הצליחה לתת הערכות טראפיק מדויקות יותר, אבל גם במידה והיא מפספסת רק 20% מהתנועה של אתר אין ספק שחיבור הכלים של גוגל נדרש לצורך קבלת התמונה המלאה.
4. הדרכות – רק במסגרת תוכנית הקואצ'ינג העסקית הבנתי כמה אפשרויות ופיצ'רים חבויים קיימים במערכת כליום. אחד הדברים שמאז ומעולם היו חסרים הם הדרכות מסודרות לכל הפיצ'רים ואני מקווה שבכליום Flix ישולבו גם הדרכות לשימוש במערכת.
מסקנות ושורה תחתונה
אחד היתרונות הגדולים של המערכת הוא גם החיסרון שלה – היא כוללת המון מידע והיא מתוחכמת וזה לא מתאים לכולם.
מצד שני, אני יכול לומר שאני לפחות הסתדרתי איתה מצוין עוד לפני שעברתי את ההדרכות של החברה. ולמרות כל התחכום שלה, בהשוואה לחלק מהכלים המתחרים, לטעמי היא הרבה יותר אינטואיטיבית.
כליום היא מערכת מושלמת למחקר מילים, מחקר תוכן, מחקר ומעקב אחר מתחרים ומספקת לא מעט כלים, שעוזרים להשיג טראפיק אורגני.
אני משתמש בה גם ככלי מכירה ללקוחות פוטנציאליים על ידי הצגת הנתונים של הלקוח בפגישת המכירה (בזמן שעדיין אין לי גישה לGA) וגם מציג השוואה למתחרים שלו.
השורה התחתונה: אני חושב שהסלוגן "כל יום להשיג יותר" מבטא זאת בצורה הכי ברורה – כליום תדחוף אותך להישגים, קידום מבוסס תוצאות ושיפור מתמיד – מומלץ בחום!