ההבדל בין פרוייקט מצליח בקידום אתרים לבין פרוייקט שאינו מצליח הוא הכלים בהם משתמשים; במאמר הבא אציג בפניכם את הכלים הטובים ביותר לקידום אתרים בין אם אתם מקצועני קידום או מתחילים בתחום

נכתב על ידי ניר אזולאי
קידום אתר הוא תהליך מורכב, ולא משנה כמה חכמים ומנוסים אנחנו, קשה ואף בלתי אפשרי לעשות קידום אתרים איכותי בלי הכלים המתאימים. בשביל שהקידום יניב פירות ויביא טראפיק לאתר, אנחנו צריכים לעבוד על פי אסטרטגיה ברורה, ולא להסתמך על תחושות הבטן שלנו.
כל שינוי באסטרטגיה שלנו יכול להיות ההבדל בין המקום הראשון בדפי התוצאות של גוגל, לבין המקום העשירי. כדי לבנות אסטרטגיה נכונה שמספקת תוצאות, וגם כדי ליישם אותה, אנחנו צריכים כלים שיכולים לעשות את מה שאנחנו לא. כלים שמנתחים את התנהגות המשתמשים, כלים שאוספים מודיעין על המתחרים, כלים שמצביעים לנו על מילות המפתח שכדאי לנו לקדם.
אסקור 4 כלים לקידום אתרים שיתנו לכם יתרון תחרותי.
הכלים שבמדריך יעזרו לכם להבין איפה אתם עומדים בתוצאות החיפוש בגוגל, ומה אתם צריכים לעשות כדי לשפר את המצב. עם הכלים הנכונים והידע שהם יספקו עבורכם, תוכלו לבצע החלטות מדויקות יותר ולהשקיע אנרגיות ומשאבים בצורה ממוקדת ואפקטיבית, במקום סתם לעבוד לפי מה שרק מרגיש לכם נכון.
Kolyom
להבדיל מהכלים שאסקור בהמשך, כל-יום הוא כלי תוצרת כחול לבן המכוון (כרגע לפחות) לשוק הישראלי בלבד ומכאן היתרון שלו למקדם הישראלי.
בדומה למוז, שהייתה בעברה הרחוק חברת קידום עם לקוחות, גם החברה הישראלית שפיתחה את כל-יום החליטה לזנוח לקוחות קידום ולהתרכז בפיתוח של המערכת, שגרסתה השביעית תשוחרר בתחילת 2022.
יכולות ויתרונות ייחודיים
למרות שהממשק באנגלית מדובר, כפי שציינתי, בחברה ישראלית ולכן קיים שירות לקוחות מקומי בעברית, שזה יכול להיות יתרון אם נתקעתם ואתם רוצים לקבל עזרה.
יתרון נוסף הוא שהמפתחים הם אנשי קידום מקצועיים וככאלו הם יצרו כלי שהוא למעשה "סכין חדה" המתאימה למשימות ספציפיות של קידום במקום מערכת one stop shop שעושה הכל מהכל. הגישה של כל-יום היא לעשות חלק מהמשימות, אבל באיכות הגבוהה ביותר.
בין היכולות ששווה להזכיר:
התראות על שינויי אלגוריתמים בגוגל ישראל (הכלי היחידי שעושה זאת ב- google.co.il) וכיצד הם משפיעים על האתר שלך, מעקב אחר כמות הדפים המאונדקסים וכמות המילים שהאתר עולה עבורן בתוצאות החיפוש (כולל התפלגות מיקומים)
מספר מדדים שיעזרו בקביעה מהירה של איכות האתר המקודם – מדד חשיבות המילים (KI), מדד חוזק הדומיין (DI) והדפים (PI) ומיקום האתר ברשימת האתרים המובילים.
מגמות האתר ב- 30 הימים האחרונים כולל מילים שיצאו מדף ראשון בתוצאות, מילים חדשות בטופ 100 ומונחים שעבורם האתר אינו יציב בתוצאות החיפוש.
התראות על בעיות קניבליזציה של תכנים באתר ומילות חיפוש שמדורגות עבור כתובת URL חדשה בגוגל
התראות על מילים שירדו מעל X מיקומים או עלו מעל Y מיקומים בתוצאות
ביצועי הדפים של האתר ב- 30 ימים האחרונים כולל כמויות מילים, שינויי מיקומים בתוצאות, טראפיק ופוטנציאל נוסף.
מציאת המתחרים של האתר באופן אוטומטי ומעקב שוטף אחריהם
המלצות למילים שיכולות להביא לך טראפיק רלוונטי
בנוגע לקישורים, חברת seoboots המפתחת את הכלי, הפכה להיות הראשונה שזיהתה את החשיבות ההולכת ופוחתת של קישורים נכנסים לאתר כאחד הגורמים לדירוג בגוגל.
בשל כך בהשקת הגרסה הקודמת כל-יום הפך להיות כלי לקידום אתרים שהפוקוס המרכזי שלו הוא תוכן, מילות מפתח (היום קיימים 9 כלי מילות מפתח שונים זמינים במערכת) וטיפול בבעיות שונות הפוגעות באתר.
מצד שני, היום קישורים נכנסים הם עדיין הגורם השלישי בחשיבותו על פי מחקר עדכני של חברת First Page Sage האמריקאית, אשר חוקרת את הגורמים המשפיעים על דירוג אתרים בגוגל כבר 13 שנים ברציפות.
מנתוני המחקר האחרון, שבוצע בתחילת 2022, אלו הם הגורמים המרכזיים לדירוג בתוצאות החיפוש בגוגל:
כפי שניתן לראות מהמחקר קישורים מהווים רק 15% מהעוגה לאחר ירידה נוספת של 2% יחסית לשנה הקודמת (2021). למעבר על כל הממצאים של המחקר תוכלו לגלוש לאתר First Page Sage.
בשלב זה עדיין לא ידועים כל הפיצ'רים והפרטים על הגרסה הבאה המתוכננת של כל-יום, אבל במאמר הבא רוכזו כל השמועות והעובדות הידועות עד כה: כליום 7 סקירה
כמה זה עולה?
כל-יום הוא כלי הפועל לפי מודל SWOT – בודק חוזקות של האתר ומציג הזדמנויות להשגת טראפיק; במקביל הוא מתריע על החולשות של האתר ואיומים מצד המתחרים (קיימים או חדשים).
המערכת מתאימה לכל מקדמי האתרים וגם לבעלי עסקים שרוצים לבצע מעקב בעצמם אחרי מצב ה-SEO של האתר שלהם.
המחירים של כל-יום מתחילים ב- 137 ₪ לחודש ומגיעים ל- 2997 ₪ (כל החבילות החדשות ניתנות להרחבה של מילים/ מספר אתרים בתשלום נוסף). החבילות עם המחירים הנמוכים מתאימות לפרילנסרים, בעלי עסקים ומקדמי SEO אינהאוס עם תקציבים נמוכים. החבילות עם המחירים הגבוהים מתאימים למקדמי אתרים מקצועיים וסוכנויות שרוצות להעמיק את מחקר המתחרים וההזדמנויות עבור האתרים שהם מקדמים.
מבחינת המחירים והתכולות מדובר בכלי הזול ביותר שתמצאו באיכות הזאת, המערכת של כל-יום שווה את ההוצאה בין אם אתם משתמשים בה ככלי המוביל שלכם או ככלי השני שלכם לקידום.
MOZ PRO
למקרה שאתם לא מכירים את MOZ – מדובר באחת מחברות ה- SAAS (תוכנה כשירות) הגדולות בעולם ה-SEO. בנוסף לתוכנה שלה, MOZ גם מפעילה אתר ובלוג מעולה בנושא קידום אורגני, ורוב הסיכויים שכבר נתקלתם במאמר או מחקר שלה לא פעם. מוז היא מקור מעולה לידע, אבל אנחנו לא כאן כדי לדבר על זה, אלא על חבילת הכלים הלא פחות ממדהימה שהיא מציעה עבור מקדמי אתרים.
יכולות ויתרונות ייחודיים
התוכנה של MOZ בעלת יתרונות רבים ומספקת כלים איכותיים, ולדעתי זה גם היתרון שלה. היות ולא מדובר במדריך על הכלי של מוז אלא רק בסקירה, אתמקד בכמה מהיכולות החשובות והחיוניות ביותר של מוז. לשם התחלה, תמצאו כאן כלי למחקר מילות מפתח שיסייע לכם לבנות אסטרטגיה לקידום האתר שלכם. כלי מחקר המילים של מוז הוא נוח ומדויק מאוד ונחשב לאחד מהטובים בתחום.
מעבר למחקר המילים של MOZ, הם גם מנתחים את האתר שלכם ומספקים לכם מידע לגביו, ובנוסף לכך גם חוקרים את אתרי המתחרים שלכם.
לאחר פתיחת פרויקט בכלי של מוז, הוא יסרוק את האתר שלכם ויחזור אליכם עם נתונים חשובים ותובנות מעניינות, בינהם:
פרופיל הקישורים החיצוניים של האתר שלכם
מיקום האתר שלכם בדפי התוצאות של מילות המפתח אותן אתם מקדמים באתר
רשימה צעדים פרקטיים (אופטימיזציה) שאתם צריכים לעשות בכל עמוד ועמוד באתר שלכם כדי לשפר את דירוג ה- SEO של אותם עמודים
כלי חקר המתחרים של MOZ יבדוק מה האתרים המתחרים שלכם עושים נכון, כדי שתוכלו לעשות את זה טוב יותר ולגבור עליהם בתוצאות החיפוש. למשל, הכלי יראה לכם באילו מילות מפתח המתחרים מדורגים גבוה ובהתאם לכך תוכלו למקד את המאמצים שלכם בביטויים אלו (או דווקא שלא לבחור בהם) ולהשאיר אותם מאחור.
ולמקרה שאתם פריקים של גרפים ו- data visualization, זה הכלי המושלם בשבילכם. תקבלו דו"חות מידע כל כך יפים שהלקוחות שלכם יהיו בטוחים שאתם עושים עבודה הרבה יותר מרשימה ומעניינת ממה שאתם עושים באמת (:
עם זאת, וקצת בשביל לצנן את ההתלהבות – יש גם כלי מחקר מילים חינמיים שיעשו את העבודה, ובעיניי זו לא ה-סיבה לבחור דווקא במוז. אז למה כן לבחור בה? היתרון התחרותי שתקבלו ממוז הוא הזמן היקר, הבלבול וכאבי הראש שתחסכו על דילוג בין מספר תוכנות וכלים שונים.
באנדל הכלים של מוז, בשילוב עם כלי הקידום האורגני של גוגל (סרץ קונסול וגוגל אנליטיקס), זה פחות או יותר כל מה שאתם צריכים כדי לעשות SEO איכותי ומקצועי.
כמה זה עולה?
MOZ היא One-stop-shop לקידום אורגני. היא מאגדת בתוכה הרבה יכולות שונות ובכולן היא דיי טובה. זה מה שגם הופך אותה לבחירה הראשונה של מקצועני קידום אורגני שלא אוהבים לעבוד עם כמה כלים שונים.
המחירים מתחילים מ-99$ בחודש ומגיעים ל- 599$ בחודש, כאשר בחיוב שנתי המחירים הם יורדים ל- 79$ בחודש ו- 479$ בחודש בהתאמה.
נכון, לא זול, אבל אם אתם מקדמים אורגנים שלוקחים את עצמכם ברצינות (ויש לכם לקוחות), התוכנה של מוז שווה כל שקל.
Ahrefs
הכלי של Ahrefs הוא אחד הכלים האהובים על מקדמי SEO, והוא לא סתם נכנס לרשימה שלי, כי הוא גם אחד האהובים גם עלי. למה הוא כל כך פופולרי? בעיניי, בעיקר בגלל שהוא עושה את העבודה היסודית ביותר מבחינת Web Crawling (סריקת האינטרנט) על המתחרים שלכם.
יכולות ויתרונות ייחודיים
הכלי של Ahrefs הוא לא הכלי האידאלי למתחילים והוא פונה בעיקר לקהל מקצועי של אנשי SEO שיודעים מה הם עושים. זה מתבטא בכך שהיתרונות הגדולים שלו הם רמת היסודיות שלו בסריקה של אתרי מתחרים והרשת כולה וגם ברמת העומק אליה הכלי מגיע. אבל זה לא נגמר שם, זה מתבטא גם בממשק של הכלי, שרחוק מלהיות ידידותי למשתמש הממוצע.
זה לא אומר שהוא לא נוח, ממש לא.
הכוונה היא שהממשק שלו יותר דומה לכזה שמתכנתים יסתדרו איתו מאשר לממשק של אפליקציה כיפית שמיועדת לכל אדם שרק יסכים להוריד אותה.
היתרונות העיקריים הם ש-Ahrefs יודע לחפור עמוק מאוד. הבוטים של הכלי סורקים את הרשת במטרה לבנות את פרופיל הקישורים החיצוניים של האתר שלכם. אותם בוטים יעשו עבודה לא פחות ממדהימה גם בחקר אתרי המתחרים שלכם ובסריקת האתר שלכם. יש שאומרים שהבוטים של Ahrefs הם ברמה של הבוטים של גוגל – הם מספקים המון המון נתונים, וזה גם מה שיכול להרתיע מקדמים מתחילים.
מה שכן חשוב להגיד הוא שלמרות שגם כאן תקבלו המון פיצ'רים ויכולות שונות, הכלי הזה שונה משל מוז שמספקים לנו (כמעט) הכל וברמת איכות דיי טובה. הכלים המעולים של Ahrefs הם ממש ממש מעולים, אבל איתם מגיעים גם כלים פחות טובים.
חסרים לי פיצ'רים כמו הצעות מועילות לאופטימיזציות ברחבי האתר ופלטפורמה נוחה לניהול רציף של מילות המפתח אותן מקדמים. למקדמים אורגנים מקצועיים ומתקדמים זה אולי פחות קריטי, אבל למתחילים שרוצים כניסה חלקה זה יכול להוות חיסרון.
כמה זה עולה?
כלי קידום אתרים למתקדמים שרוצים לחפור עמוק ולדעת יותר, כאלו שיודעים לתרגם Data להצלחה. גם הכלי הזה רחוק מלהיות זול, אבל כמו שכבר הבנתם, התמורה אדירה.
התמחור כאן נע בין 99$ למשתמש יחיד ועד 5 פרויקטים (אתרים) לבין 999$ לחודש לסוכנות עם 5 משתמשים ו-100 פרויקטים.
בחיוב שנתי, המחירים יורדים ל-82$ ו- 832$ בהתאמה.
SEMRUSH
מי שמגיע לסמראש, בדרך כלל עושה את זה בשביל יכולות מחקר הטרנדים ומילות המפתח המעולות של הכלי. בפועל, מדובר באופציה נוספת מעולה למי שמחפש סט כלים מושלם עבור מקדם אתרים.
יכולות ויתרונות ייחודיים
נתחיל מהיתרון המרכזי שיש ל- semrush על פני כלים מתחרים – מחקר מילות מפתח מעמיק שיעזור לכם לבנות אסטרטגיית קידום אפקטיבית. בכלי של סמראש, תכניסו את כתובת האתר שלכם (או של המתחרה שלכם) והכלי כבר יעשה את העבודה בשבילכם. הדבר המדהים הוא שסמראש תזהה אוטומטית מילות מפתח דומיננטיות בעלות מספר חיפושים גבוה שרלוונטיות לאתר שלכם.
מעבר לזה, הכלי שלה יספק לכם המון מידע חיוני על אותן מילות המפתח, למשל:
מה המיקום של האתר שלכם (או המתחרה שלכם) בדפי התוצאות של אותן מילות מפתח.
מה היא כמות התנועה שמילים אלו מביאות לאתר שלכם.
מה הוא יחס הכניסות לאתר שלכם מחיפושים של אותן מילות מפתח לעומת כמות הכניסות שאתרים מתחרים מקבלים.
כמה קשה לקדם את מילות המפתח האלו (נמדד על פי מדד מיוחד של semrush).
כמובן שאת כל הפרטים האלו תוכלו לקבל גם על כל מילת מפתח ספציפית שתרצו. אבל למרות שמקדמי אתרים רבים בוחרים מסמראש בגלל מחקר המילים שלו, יש לו עוד הרבה יכולות מעולות.
הכלי יראה לכם את האתרים המתחרים המובילים שלכם על בסיס מילות המפתח שאתם מקדמים. הוא גם יסרוק את האתר שלכם ויציג לכם תקלות שאתם צריכים לפתור, דירוגי On-Site SEO של עמודים באתר שלכם ועוד הרבה נתונים אחרים.
גם בקישורים חיצוניים סמראש עושה עבודה סבירה לחלוטין. הכלי יבנה עבורכם פרופיל שיכלול את הקישורים החיצוניים שמפנים גולשים לאתר שלכם ברחבי הרשת. חשוב לציין שבהקשר הזה, הם עושים את זה פחות טוב מ-Ahrefs (אולי אפילו הרבה פחות טוב) וסורקים את הרשת בצורה פחות עמוקה ומדויקת מהניסיון שלי.
מעבר לזה, יש גם עוד כמה דברים מאוד נחמדים שהכלי של סמראש עושה. אני מתכוון בעיקר לפיצ'רים שסמראש הכניסה ויהיו יעילים מאוד עבור מקדמי אתרים שאחראים על כל אסטרטגיית המיתוג והפרסום של מותג או עסק מסוים.
מה למשל? סמראש יעקבו אחרי אזכורים שלכם ברחבי הרשתות החברתיות והרשת, יאפשרו לכם לפרסם פוסטים בסושיאל דרך הכלי שלהם וגם למצוא שותפויות לקישורים חיצוניים.
כמה זה עולה?
בדומה למוז, גם SEMrush עובדים באותה השיטה ומספקים באנדל כלי קידום אתרים. מדובר בכלי מאוד נוח וחוסך המון זמן למי שלובש כמה כובעים ולא מתעסק רק ב-SEO, או למי שמקדם את האתר של העסק שלו בעצמו. סמראש מתאים לכל מקדמי האתרים, ובמיוחד עבור אלו שמקדמים אתרים בהם חשוב מאוד לדעת באילו מילות מפתח להתמקד כמו חנויות אינטרנטיות.
המחירים של סמראש מתחילים ב-99$ לחודש (בחיוב חודשי, בחיוב שנתי המחיר הוא 83$).
החבילה עם המחיר הנמוך ביותר מתאימה לפרילנסרים, סטארט-אפים ומקדמי SEO אינהאוס עם תקציבים נמוכים. אבל משום מה, באתר של סמראש לא תמצאו תמחור לחבילות המתקדמות יותר.
בשביל לקבל הצעת מחיר עבור החבילות הרחבות יותר של סמראש תצטרכו ליצור איתם קשר.
אז…באיזה כלי אתם צריכים לבחור?
הבעיה איתה אנחנו מתמודדים בעולם ה- SEO (ואם לומר את האמת, גם בתחומים אחרים) היא לא חוסר בכלים. הבעיה היא דווקא הקושי של מקדמי SEO להתמקד בכלים איכותיים ויעילים שמתאימים להם ולצרכים שלהם.
קיימים היום לא מעט כלים לקידום אורגני שעובדים בסגנון All-in-One, כלים מתקדמים ומושקעים. ועדיין – אפשר לראות המון מקדמים צעירים שעובדים עם כלים מורכבים שהם לא מבינים. אפשר גם למצוא מקדמים רבים שעובדים עם כל כך הרבה כלים שונים עד שנראה שהם עובדים בשביל הכלים, ולא להפך.
מהעבר השני, אפשר גם לראות מקדמים ותיקים שמתעקשים לעבוד עם אותם הכלים שהם מכירים, מסרבים להתקדם לכלים יעילים יותר – ונשארים מאחור.
לכל אחד מהכלים כאן יש את הייחודיות והיתרונות שלו.
מוז כולל את כל מה שאתם צריכים ומתאים למתחילים ומתקדמים כאחד, Ahrefs מספקים את פרופיל הקישורים הכי טוב בשוק, semrush יאפשרו לכם לקחת את מחקר מילות המפתח שלכם צעד קדימה וכל-יום מציעה מספר כלים שאין באף מערכת אחרת וגם תיתן לכם כלים נוספים די טובים ומענה מלא למקדמים בגוגל ישראל.
בשביל שלא תיפלו במלכודת הראשונה, וגם לא במלכודת השנייה – אני ממליץ לכם לנסות ולראות למה אתם מתחברים. אני מאמין שלאחר תקופה ראשונית של חודש-חודשיים, תתחברו לכלי מסוים יותר מאחר.
בסופו של דבר, ארבעת הכלים עליהם דיברנו הם כלים איכותיים, רציניים ומקצועיים מאוד, מהטופ שקיים בתחום. אבל אתם לא רק מחפשים את הכלי הכי חזק שחופר הכי עמוק ויודע הכי הרבה, אתם גם מחפשים כלי שתרצו לעבוד איתו, פרקטי ומדויק. קחו לעצמכם זמן להתנסות ולחוות בעצמכם, נסו להבין איזה כלי אתם הכי אוהבים ואיזה כלי הופך את העבודה שלכם לנוחה וקלה יותר.
אחרי שתבחרו לכם את הכלי שאתם אוהבים, תוכלו להתחיל ללמוד אותו ולהפוך למאסטרים – ומשם הדרך לראש דפי התוצאות (וללקוחות מרוצים) קצרה.
בהצלחה!