
מה זה קידום אתרים אורגני ב-2019?
בשנים האחרונות קיימת מגמה של שינוי באופן בו קידום אתרים עובד.
כבר לא מדובר בשינויים מינוריים אלא בשינוי יסודי באופן שבו גוגל מדרג אתרים.
המשמעות היא שכל מיני "אמיתות" בנוגע לקידום אתרים אינן רלוונטיות יותר ורק מי ששינה את אופן עבודתו כך שיתאים לקידום האתרים החדש מצליח להגיע לראש התוצאות.
בהמשך המאמר אני אעבור אתכם על טסטים שאני בצעתי ודוגמאות מפרוייקטים שונים (כולל נתוני אמת מתוך אנליטיקס), אציג בפניכם מחקר מעניין וביחד ננסה לפצח את הנוסחה לקידום אתרים ב-2019.
אז בואו נתחיל …
תוכן הוא המלך (אבל האם הוא מספיק?)
אני מניח שכל מקדם אתרים נתקל במומחים מקומיים או עולמיים הממליצים על אסטרטגיית תוכן להשגת מיקומים בגוגל וחלקנו אף כתבנו בעצמנו מאמרים בהם אנו מייעצים לקוראים שלנו להוסיף תכנים באופן קבוע לאתר שלהם.
כאשר הקמנו את בלוג מרקטינג החלטתי לעשות ניסוי ולבחון האם פרסום של תוכן איכותי באופן קבוע באתר לאורך זמן יביא למיקומים טובים בגוגל ויזרים אליו אלפי גולשים. בתקופה שבין מרץ 2016 ועד ינואר 2017 פרסמנו בין שניים לארבעה מאמרים של 1500 מילים (או יותר) כל חודש כאשר הדגש היה על איכות הכתיבה והתוכן.
והתוצאה? רחוקה מלהיות משביעת רצון כפי שניתן לראות בגרף מתוך גוגל אנליטיקס:
לאחר כ- 9 חודשים ו- 38 מאמרים (או אם תרצו 77,790 מילים) הגענו בסוף השנה ל-220 גולשים אורגניים בדצמבר. בשלב הזה החלטתי לגנוז את הרעיון והפסקנו לכתוב באתר למשך שנה שלמה.
האם הטראפיק ירד? ההיפך הוא הנכון:
דווקא בתקופה הזאת, שבה לא הוספנו מילה אחת לאתר, קיבלנו יותר גולשים כאשר בחודשים החזקים הגענו לכמעט 400 גולשים בחודש (שיפור של 67.7% מהפיק של דצמבר 2016), אבל עדיין לא מדובר בהצלחה מבחינתי לאור ההשקעה הראשונית העצומה בתכנים.
אנחנו יכולים לראות בבירור שתוכן לבד לא מספיק על מנת לייצר טראפיק משמעותי לאתר. בהמשך נראה מהם הדברים שכן "עושים את העבודה", אבל לפני שנדבר על הדברים שמייצרים תוצאות חשוב להבין מה עשתה תעשיית הקידום עד היום ומהן 4 הטעויות שהורגות את מאמצי ה- SEO שלכם.
עולם קידום האתרים הישן
יש מקרים בהם "הדרכים הישנות הן הטובות ביותר", אבל דווקא בקידום אורגני מי שמסרב לוותר על השיטות שהיו מקובלות לפני מספר שנים עשוי למצוא את עצמו ללא עבודה.
מנתוני המחקר שבצעו BrightLocal בסוף 2017 עולה ש-27% ממקדמי האתרים שקלו לעזוב את עולם ה-SEO בעקבות העדכונים האלגוריתמיים של גוגל ו-1% ממקדמי האתרים עזבו את המקצוע במהלך השנה:
עוד עולה מנתוני המחקר ש-31% מהעוסקים בקידום אתרים איבדו לקוחות בעקבות עדכוני גוגל בשנה החולפת מה שיכול להסביר את הנתון הבא – 51% ממקדמי האתרים חווים סטרס או חוסר אונים (לא יודעים מה לעשות) אל מול השינויים של ענקית החיפוש:
לפני 7 שנים היה כאן טוב
אני לא יודע כמה מכם עבדו בקידום אתרים בעידן שקדם לעדכוני האלגוריתמים הגדולים של גוגל (לפני 2011), אבל אין ספק שהחיים שלנו אז היו הרבה יותר קלים. בתקופה ההיא ניתן היה לשחק קצת עם טייטלים ולהפגיז בקישורים נכנסים מכל הבא ליד וזהו. ואז הגיעו העדכונים שטיפלו באיכות התוכן, טבעיות הקישורים ואינדוקס סמנטי וגישת המקדמים השתנתה לקידום מבוסס תוכן:
- שמים את הפוקוס על פרסום תוכן באופן שוטף
- לא שמים מספיק דגש על פרסום והפצה של התוכן אותו מוסיפים לאתר
- נוקטים בשיווק "מבוסס אמונה" – מפרסמים משהו ומקווים שהוא יביא תוצאות
עד לא מזמן הגישה הזאת עבדה מצוין – גוגל תגמל אתרים שפרסמו תכנים בתדירות גבוהה וגם הקוראים העריכו אתרים שמשקיעים בתוכן חדש כל יום או כל שבוע (בעיקר אם התוכן היה מעולה). עם השנים כמות האתרים שהשקיעו בתוכן איכותי גדלה באופן משמעותי וכך נוצר למעשה מצב שבו תוכן מעולה ככל שיהיה הפך "למשקפיים" כלומר לעוד מוצר צריכה בסיסי.
כאשר בעמוד התוצאות הראשון יש מקום רק ל-10 אתרים עליהם מתחרים אלפים, שעושים שימוש יתר בטכניקות מבוססות תוכן, נוצר שלב חדש שבו גוגל חייב היה לשנות את הגישה. כך הגענו למצב ש"פרסום תוכן איכותי" או "עדכון שוטף של אתר" איבדו מחשיבותם כפרמטרים לדירוג בתוצאות החיפוש.
בגישת עולם קידום האתרים הישן מבוסס התוכן קיימות 4 טעויות מרכזיות:
פרסום תוכן לעיתים קרובות מידי – כפי שכבר ניתן היה להסיק מהדוגמא של האתר הנוכחי, עליה כתבתי קודם, לפרסום של תכנים בקצב מהיר יש כמעט אפס אפקט על טראפיק אורגני.
היום גוגל לא נותן עדיפות לאתרים המעדכנים את התכנים שלהם באופן שוטף. מנוע החיפוש פשוט רוצה להביא לגולש את התוצאה הטובה ביותר לשאילתה שלו גם אם התשובה הטובה ביותר נמצאת באתר שלא התעדכן אפילו שנה.
נשאלת השאלה האם פרסום באופן שוטף יכול לגרום לפגיעה בקידום של האתר שלי ?
לטעמי התשובה היא כן והסיבה לכך פשוטה – כאשר אנחנו נמצאים במרוץ של כתיבת והעלאת תכנים חדשים באופן קבוע לאתר שלנו, ברוב המקרים לא נותר לנו זמן להפיץ את התכנים כך שיגיעו למקשרים פוטנציאליים. הפצת התכנים ובניית קישורים לאתר הם תהליכים שגוזלים הרבה זמן והדרך הטובה ביותר לפנות זמן לעשותם תהיה פשוט להפסיק לפרסם תכנים חדשים כל כמה ימים. שלא תבינו אותי לא נכון, אם יש לכם אפשרות גם לכתוב כל שבוע וגם נותר לכם מספיק זמן להפצה ועבודת הקישורים, לכו על זה, אבל במידה ולא – תכתבו פחות!
מיקוד במילות מפתח זנב ארוך – בעבר, לקחת 100 מאמרים דומים ולקדם כל אחד מהם עבור וריאציה של מילת המפתח שלכם עבד מצוין, אבל היום השימוש בטכניקה הזאת לא יביא לתוצאות.
עדכון פנדה של גוגל היה המסמר הראשון בארון הקבורה של מילות הזנב הארוך. עדכון זה נתן דגש על איכות התכנים באתרים והסיר מהתוצאות בגוגל דפים ספאמיים – דפים בעלי מעט תוכן, חוות תכנים, אתרים בעלי תוכן לא איכותי ו/או משוכפל, אתרים עם יחס פרסומות גבוה (הרבה פרסומות על פני תוכן מקורי בדף).
פנדה לא היחיד שפגע באתרים ששמו דגש על ביטויי זנב ארוך; המסמר האחרון היה החיפוש הסמנטי הידוע בשם יונק הדבש. כאן למעשה לא מדובר בעדכון אלא בבנייה מחדש של מנוע החיפוש על מנת שיבין שפה טבעית ואת הכוונה של הגולש מאחורי מילת המפתח שחיפש.
לדוגמא החיפושים "קידום אתרים" ו-"מקדם אתרים" ייחשבו היום מבחינת גוגל כאותו החיפוש ולכן התוצאות לשני המונחים האלה דומות מאוד:
בתמונה למעלה: 5 תוצאות זהות בחיפוש של "קידום אתרים" ו-"מקדם אתרים": האתרים של דניאל זריהן, אייל רחמים (seolinks), שמוליק דורינבאום, נתן ליכטר ואלי סאסי.
בשורה התחתונה: ניתן לומר שגישת הזנב הארוך במידה רבה איבדה את כוחה לייצר טראפיק.
מוותרים על השגת קישורים באופן אקטיבי – הפרקטיקה המגוחכת ביותר בעיני של מקדמי אתרים היא השגת "קישורים טבעיים". כמה מכם באמת זכו לקבל "קישור טבעי" לאתר שאתם מקדמים ?
אם נחזור לרגע לדוגמא של מרקטינג אז לאחר השקעה מאסיבית בתכנים ובאיכות במשך 9 חודשים, מצורפת בהמשך תמונת המצב של הקישורים הנכנסים לאתר ע"פ מג'סטיק:
מתוך אותם 43 דומיינים מקשרים, אני יכול לספר לכם שבתקופת הוספת התכנים לאתר, נוספו רק 4 אתרים מקשרים אשר כל אחד מהם הוא כתוצאה מפניה אישית שלי לבעל האתר המקשר (בשניים מתוך הארבעה הוספת הקישור הייתה כרוכה בכתיבת מאמרי אורח מושקעים במיוחד).
אז ככה נראית התמונה לאחר יישום גישת השגת "קישורים טבעיים" ולעומת זאת למטה תוכלו לראות את תמונת הקישורים הנכנסים לאתר askpavel של פבל ישראלסקי, הפועל באופן אקטיבי לקידום הבלוג של חברת קידום האתרים בבעלותו:
כפי שניתן לראות קישורים טבעיים בעולם האמיתי הם נדירים ולא משנה כמה טוב זה נשמע בכנסים מקצועיים או בפוסטים של מומחי קידום אתרים שונים. בהתחשב בכמויות האדירות של תכנים שנוספים מידי יום לאינטרנט ניתן להשוות את הסיכוי, שדווקא המאמר שאתם כתבתכם יקבל קישור טבעי, לזכייה בלוטו.
מבצעים אופטימיזציית onpage בלבד – חשובה ככל שתהיה אופטימיזציית אונפייג' היא לא הדרך לקידום אתר. ביצוע אופטימיזציה לטייטלים, תגיות התיאור ושילוב מילות המפתח באלמנטים שונים בתוכן הוא פרקטיקה בסיסית שכל מקדם אתרים מתחיל מכיר ויודע לעשות.
מכיוון שכולם עושים זאת המשמעות היא שלא יהיה יתרון משמעותי לאף אחד.
עדכון פינגווין אחראי במידה מסוימת להתעסקות המוגזמת באונפייג' וזניחת כל שאר פעולות הקידום. מכיוון שמקדמי אתרים רבים פחדו לבנות קישורים לאחר השקת עדכון פינגווין, התחושה הייתה שהשליטה היחידה שנותרה בידנו היא לבצע אופטימיזציה לדפי האתר.
איך בכל זאת אפשר לקדם אתר בגוגל בשנת 2019?
אולי לפני שאדבר על איך, אביא דוגמא.
רובנו רגילים לקבל פחות טראפיק באתרי לקוחות בתקופות החגים. בפסח כולם עסוקים בהכנות לחג ופועל יוצא מכך הוא פחות חיפושים בגוגל או טראפיק באתרים.
בהמשך תוכלו לראות נתוני אנליטיקס של אחד מלקוחות החברה שדווקא בחודש החג ראה עלייה של 40.08% בטראפיק הנכנס לאתר שלו (ו- 34.52% יותר משתמשים חדשים) יחסית לשנה קודמת:
איך זה קרה ? בזכות דף תוכן אחד שבחמישה חודשים הפך מדף שלא היה קיים באתר לדף השלישי בחשיבותו (אחרי דף הבית ודף צור קשר) המזרים 13,786 גולשים בחודש אחד:
ההצלחה המהירה של דף התוכן מהדוגמא למעלה היא תוצאה של יישום גישת עולם קידום האתרים החדשה, שבאופן שונה לחלוטין מהגישה הישנה מתמקדת בשלושת השלבים הבאים:
- מציאת מקשרים פוטנציאליים
- מציאת תוכן רלוונטי לאותם מקשרים פוטנציאליים
- הפצת התוכן על מנת שיגיע אל קהל המטרה ובניית קישורים
בואו נפרט כל שלב:
מציאת מקשרים פוטנציאליים
עלינו לחפש את האנשים שיש להם יכולת לקשר ו/או לשתף את התוכן שלי. רוב האנשים מייצרים תוכן לקהל המטרה הלא הנכון ולעיתים אפילו תוכן שאינו מכוון לשום קהל מטרה.
כאשר אנחנו כותבים מאמר, שאינו פונה לקהל המטרה הרלוונטי, אנחנו למעשה פוגעים בסיכויים שלנו להצליח בתהליך קידום האתר. מצד שני, כאשר אנחנו כותבים מאמר המיועד אך ורק לאנשים בעלי היכולת לשתף – מקשרים פוטנציאליים – אנחנו נייצר עלייה משמעותית בשיתופים וקישורים לתוכן וכתוצאה מכך לעלייה בטראפיק הנכנס לאתר כולו (לא רק למאמר הספציפי, גם לדפים נוספים באתר).
לדוגמא, בשנת 2007 כאשר אתר נטוורקינג – מדריך קידום אתרים שהעליתי – היה קצת יותר משנה באינטרנט החלטתי להתחיל לקדם אותו בתחום. עד 2007 התכנים שהכיל האתר היו תכנים קצרים יחסית המיועדים לקהל המטרה של אנשים המעוניינים לבצע קידום לאתר שלהם (או אתר שהם מתכוונים לבנות).
קהל המטרה הזה היה הקהל הלא נכון!
לאף אחד מהקוראים שלי לא הייתה יכולת לקשר אלי; לרובם היה אתר לא רלוונטי לתחום שלי ולחלקם עדיין לא היה אפילו אתר. בבחינה יותר מדוקדקת של הנושא הגעתי למסקנה שמקדמי אתרים אחרים הם בעלי היכולת לקשר אלי ולכן הם למעשה קהל המטרה הנכון (אולי היום ההארה שקיבלתי בזמנו נראית מצחיקה, אבל לפני 11 שנים התעשייה שלנו הייתה במקום אחר).
ברוב המקרים תוכלו לזהות את קהל המטרה שלכם ע"י חיפוש בגוגל של מילות המפתח או בדיקת האתרים המקשרים למתחרים שלכם, אבל לעיתים זה לא אפשרי. לדוגמא אם הלקוח שלכם מוציא לשוק מוצר חדש שעוד לא היה כמותו. במקרה כזה מילות המפתח לא יהיו בהכרח ידועות לכם ומכיוון שעדיין אין מתחרים בשוק לא ניתן לבצע עליהם בדיקת קישורים.
במקרי הקצה האלה אני ממליץ לכם לייצר אווטאר של אדם, שמייצג את המקשר הפוטנציאלי שלכם. כאשר יש מולכם דמות (גם אם מדובר בדמות דמיונית) ואתם יודעים עליה פרטים רבים דוגמת מהם תחומי העניין שלה, מה היא עושה ביומיום, מהם הרצונות והפחדים שלה, לאן היא רוצה להגיע ועוד, יהיה לכם יותר קל למצוא את הקהל הרלוונטי ולהמשיך בתהליך.
בבניית אווטאר חשוב לרדת לפרטים ולדקויות וממש להיכנס לדמות ולא להסתפק במאפיינים בודדים. אם אתם שואלים למה זה חשוב כל כך, הדוגמא הבאה תעזור לכם.
הדמות שלי היא:
- גבר שנולד ב-1948 באנגליה,
- הוא התחתן פעם שנייה,
- את רוב זמנו הוא מעביר בלונדון,
- יש לו הרבה כסף.
האם לטעמכם פרטים אלו מספיקים על מנת למצוא קהל מטרה? ומה אם אגיד לכם שהפרטים הנ"ל מתארים במדויק גם את הנסיך צ'רלס וגם את הזמר אוזי אוסבורן?
מציאת תוכן רלוונטי לאותם מקשרים פוטנציאליים
לאחר שמצאנו את הקהל הנכון עלינו לחשוב על התוכן הנכון שיביא לנו קישורים, שיתופים ברשתות החברתיות והמלצות מפה לאוזן עבורנו ועבור העסק שלנו.
איך תמצאו תוכן עם פוטנציאל טוב להשגת קישורים ? אני נוהג לחפש בדרך כלל תכנים שהמקשרים הפוטנציאליים, אותם מצאנו בשלב הקודם, כתבו עליהם ותכנים שהם קישרו אליהם (או שיתפו) בעבר.
ניתן לעבור על הנושאים האחרונים באתרי המתחרים, מציאת העמודים שמייצרים הכי הרבה טראפיק באתרים שלהם, איתור הנושאים הפופולאריים (כמות צפיות ו/או כמות שיתופים) בבלוגים מובילים בתחום, מציאת סרטונים שקיבלו צפיות רבות ביוטיוב ואילו רק חלק קטן מאפשרויות העומדות בפניכם.
אם בחרתם בנושא שאתם הראשונים לכתוב עליו מדובר בהימור, אבל במידה ובאמת הבנתם את קהל המטרה שלכם והצרכים שלו זה בהחלט יכול להיות יתרון עבורכם. אם נחזור לדוגמא מלמעלה של אתר נטוורקינג, לאחר שהבנתי שאני צריך קישורים ממקדמי אתרים יצרתי בפעם הראשונה בישראל ראיון עם 5 מקדמי אתרים בכירים בתעשייה. הקונספט מאז נטחן עד דק ופורמטים שונים של ראיונות עם אנשי קידום מובילים יותר (וגם מובילים פחות) עלו באתרים שונים, אבל בזמנו קהל המטרה הגיב בפרגון רב ואתר נטוורקינג קפץ במיקומים עבור מאות מונחי חיפוש שונים.
הפצת התוכן על מנת שיגיע אל קהל המטרה ובניית קישורים
רוב המשווקים האינטרנטיים יודעים לכתוב תוכן מעולה, אבל עם כל הכבוד לאותם משווקים (ואני לא אומר זאת בזלזול כי תוכן מעולה כשמו כן הוא, מעולה) הסיכוי שיימצאו אותו הוא קלוש.
ב- 03.03.2017 דניאל זריהן ואני התמודדנו בעימות קידום אתרים בו הצגתי את הנתון הבא:
"…כל יום נוספים כמעט 2 מיליון פוסטים חדשים רק באתרי וורדפרס לרשת …". הנתון המדויק היה 1.81 מיליון פוסטים יומיים והיום, כ- 9 חודשים בלבד אחרי אותו עימות, מדובר על כמות יותר מכפולה – 3.79 מיליון פוסטים ביום:
מקור: http://www.internetlivestats.com/
זאת הסיבה שהסיכוי להיתקל בתוכן החדש שלכם שואף לאפס (לא משנה אם מדובר בתוכן הכי טוב בתחום) אם לא תעשו עבודה להפיץ ולפרסם אותו בפני קהל המטרה.
במידה ותעברו את שני השלבים הראשונים של התהליך בהצלחה – מציאת קהל המטרה הנכון ואת התוכן שידבר אליו – זה עדיין לא מספיק בשביל להשיג כמויות של קישורים איכותיים.
אני אישית חושב שביצוע scaling לתהליך של בניית קישורים מצריך זמן או משאבים.
הדרכים האפקטיביות ביותר לטעמי הן אלו שמכוונות דווקא לטווח הארוך:
- בניית רשימת דיוור מפולחת
- יצירת כלי/ אפליקציה לשוק בו אתם פועלים
- בניית קהילה
כאשר יש לכם אפשרות לשלוח מסרים לקהל רחב בלחיצת כפתור (קהילה, רשימת דיוור או משתמשים) ובעיקר אם מדובר בקהל מפרגן, ניתן לנצל זאת להשגת קישורים בהיקפים נרחבים יותר מאשר פנייה אישית למספר אנשים בנישה שלכם שיש לכם גישה אליהם.
יתרון שני הוא האפשרות לפנות לאותו הקהל גם עם דברים נוספים שיכולים לעניין אותו – מוצרים, שירותים או קורסים שאתם משווקים דרך תוכניות שותפים, מיזמים חדשים שאתם נכנסים אליהם ועוד.
לדוגמא, אצלנו בחברה פיתחנו עבור צרכים פנימיים שלנו את כליום – כלי בדיקת מיקום בגוגל. בזמן שאנחנו ממשיכים לפתח ולשדרג את המערכת עם כלים ויכולות נוספות, החלטנו להוציא לשוק את החלק של מעקב המיקומים בחינם. היום, שנתיים אחרי, המערכת משרתת קהל של אלפי מקדמי אתרים ועסקים. חשבו כמה קל יהיה לנו להפיץ את המאמר הנוכחי בקרב קהל המטרה של אתר מרקטינג – מקדמי אתרים. מספיק שאחוז בודד מהמשתמשים בכליום יחליט לקשר למאמר, מדובר בעשרות קישורים איכותיים.
מצד שני, לבניית רשימות דיוור, כלים או קהילה יש מחיר כבד שעלינו להתחשב בו. אם נמשיך לרגע עם הדוגמא מלמעלה של כליום – מחירים של הפיתוח, מחירי התחזוקה השוטפת או עלויות שלא צפינו (בפיתוח של כלים תמיד יש הפתעות) לא יתאימו לכל אחד, אבל לא לזה אני מתכוון.
הזמן הוא הבעיה האמיתית! אף לקוח לא יחכה שנתיים לתוצאות ראשונות ויש לקוחות רבים שגם לאחר שבועות ספורים ישאלו "איך זה שאני משקיע כל כך הרבה כסף בקידום ואני עוד לא עולה בדף הראשון?"
לכן אני ממליץ לצד פיתוח ועבודה על נכסים שייתנו פירות בעתיד להמשיך גם עם החלפת קישורים, שיתופי פעולה, כתיבה והפצת מאמרים ושימוש ברשתות החברתיות למתן מענה מהיר יותר לצורך האינסופי שלנו בקישורים נכנסים לאתרי הלקוחות.
כל מקדם או חברת קידום אתרים פיתחו עם הזמן טקטיקות לביצוע scaling של השגת קישורים, בהמשך תוכלו לקרוא איך עושים זאת 3 מקדמים מנוסים שמאחוריהם הרבה שנות ניסיון:
דניאל זריהן – מקדם בכיר, בלוגר ואיש שיווק מעל 11 שנים בתחומי האינטרנט
מרשה לעצמי להיות קצת פלצן ולצטט את ויקיפדיה בהקשר של "סילומיות" / "סְקֵילָבִּילִיוּת" (=על בסיס Scaling): "סקיילינג היא היכולת של מערכת, רשת או תהליך, להתמודד בצורה אלגנטית עם כמות הולכת וגדלה של עבודה, או היכולת לגדול כדי לתת מענה לגידול בכמות העבודה".
מי ששומע את הצירוף "סקיילינג לקישורים" עלול לחשוב בטעות שמדובר בשיטה להשיג המון קישורים בזמן קצר במטרה לקדם אתרים מהר יותר. אבל רובנו יודעים שזה לא ממש יעיל וכנראה גם לא יעבוד ברוב המקרים (להוציא תחומים ספאמיים במיוחד או שווקים קטנים ונישתיים מאד).
אבל בהתייחס להגדרה לעיל, אני יכול לשתף את הדרך שבה אני מתמודד עם כמות הולכת וגוברת של קישורים שצריך לבנות ללקוחות ובכלל לפרוייקטים שאני מקדם.
- בניית תשתית רחבה כמה שיותר של אתרים. ההגדרה לא מעניינת – תקראו לזה אתרי תמיכה, אתרי תשתית, או איציק. מה שיותר חשוב זה לדעת לעשות את זה נכון בצורה שזה באמת יעבוד ויהיה יעיל. את האתרים יש להקים ממוקדים לנישה מסוימת ועדיף שיהיו מספיק אתרים בשביל שיהיה מספיק גיוון לתת ללקוח קישורים מדומיינים שונים לאורך תקופה של שנה לפחות.
- תוספת לא פחות חשובה לתשתית היא אתרי לקוחות שיכולים לשמש אותנו גם להוצאת קישורים. כמובן, כל עוד זה מעוגן בחוזה עם הלקוח והוא מאשר את זה.
- לאחר שיש תשתית קיימת, כל מה שנשאר זה להעסיק אנשים (שכירים או פרילנסרים, ממש לא משנה) שיודעים להזין תוכן לאתרים, לייצר קישורים עם אנקורים מגוונים ולבצע בפועל את התהליך. אני אישית עובד כמעט בלעדית עם מאמרים וכמעט לא עם אינדקסים או פורומים למיניהם. מהניסיון שלי זאת השיטה היעילה ביותר להוצאת קישורים.אני יכול להגיד שאני עובד עם 2-3 פרילנסרים בעניין הקישורים שכל אחד מהם מפרסם 200-300 מאמרים בכל חודש, והם אפילו לא מתקרבים לחצי משרה, כך שיש עוד הרבה מקום לסקילבליות בתחום הזה
אייל רחמים – מנכ"ל חברת קידום אתרים, מומחה לשיווק עסקים באינטרנט עם ניסיון של מעל 10 שנים
כאשר אנו נדרשים לתכנן אסטרטגיה אגרסיבית יותר לבניית פרופיל קישורים, הנדרשת בתחומים תחרותיים, אנו מחלקים את האתרים שמהם ניתן להוציא קישור ל-4 קטגוריות (כמובן שישנם יוצאי דופן):
- אתרי יח"צ – הפצת תוכן ללקוח באתרים בעלי אופי חדשותי
- אתרי לקוחות רלוונטיים – בדרך כלל קישורים חזקים
- אתרי תמיכה – תוך כדי הקפדה על אתרים איכותיים בלבד
- שיתופי פעולה ואיתור נכסים דיגיטליים נוספים
מההיכרות שלי עם תחומים תחרותיים עדיפות תינתן לתמהיל קישורים שמקפיד לחזק את דף הבית ועמודי השירות/ המוצר הרלוונטיים ולכן אני מעסיק בחברה מחליפי קישורים המתמקדים בעיקר בהוספת קישורים לעמודים אלה.
בחודשים האחרונים אנחנו מקפידים לפזר את הקישורים בצורה טבעית ולעשות פחות שימוש באנקור טקסט מדויק. בנוסף, אנחנו מחפשים עמודים חזקים (כלומר בעלי דירוגים בעמוד הראשון בגוגל למילות המפתח שמעניינות אותנו) ומנסים להוציא קישור שיתאים לכוונת המשתמש המגיע אליהם.
דבר נוסף שאנחנו מקפידים עליו הוא להוציא קישורים עם שם המותג על מנת לחזק אותו או עם כתובת ה-URL של האתר.
אני ממליץ לכם לא להיות שמרנים מדי; כאשר אתם מזהים שמינון הקישורים שלכם לא מספיק, הגבירו קצב, אל תזלזלו בקישורים מאתרי תמיכה (במקרים רבים הם עושים את העבודה), כאשר האתר שממנו אתם מוציאים קישור הוא רלוונטי עבורכם נצלו אותו לאנקור טקסט מדויק, באתרים עם תכנים מגוונים (לא בהכרח בנישה של הלקוח שלכם) הוסיפו קישורים כלליים יותר.
שמוליק דורינבאום – מקדם מקצועי, מרצה קורס קידום אתרים ויועץ מעל 10 שנים
אחד הדברים הכי פחות מוערכים היום זה דווקא השת"פים האמיתיים בין חברות קידום אתרים לדעתי, כי בסופו של יום, מי מחפש קישורים חדשים? בעיקר חברות קידום אתרים, ואם אפשר, אז למה לא להפגיש בין אנשי ה"Offsite" של כל אחת מהחברות האלו, לסגור אותם בחדר לאיזה שעתיים שלוש ולתת להם לצאת רק אחרי שיש להם לפחות 15 החלפות. עשיתי את זה פעם או פעמיים וזה עבד לי מדהים, ללא ספק אני חוזר לדרך הזו, יעילה ואמינה יותר מאשר "היי, אני שמוליק, בן 36, נשוי לאשתי ואב לרעש קטן, מי רוצה להחליף קישורים על הביטוי "תעלות פח מחורצות"? "
אחרי לא מעט זמן שבוזבז על החלפות קישורים, אני חושב שהבנו סוף סוף שאין סוף להחלפות קישורים והדבר היחיד שחשוב למצוא כאן, זה אנשים אמינים וכלים טובים. לכן במסגרת החברה אנחנו עובדים על פרויקטים שונים (דוגמת קיווי, אקסראנק וכו') ומתכננים גם לפתח כלי פנימי לחברות רציניות לקידום אתרים, שהולך להיות מאוד יעיל בקרוב, תתכוננו, אנחנו בטח נעשה על זה לא מעט פוסטים, אבל בעיקר רעש בקבוצות. ללא ספק רעש.
עם כל הכבוד לתוכן ולקישורים קידום אתרים ב-2018 הוא הרבה מעבר לשני הסיגנלים הבאים ולכן אני מצרף "חם מהתנור" סרטון חדש על סיגנלים שכדאי לשים לב אליהם השנה ומיד אחריו 4 טיפים לניהול נכון של זמן בפרוייקט קידום אתרים.
4 טיפים חשובים לניהול זמן של Offsite:
- תמיד להתחיל מהלקוח שהכי "מפגר" בתוצאות ביום ראשון של החודש/השבוע.
- להתמקד בשעתיים של שליחת מיילים אבל לא להסתחרר מלענות למיילים אלא לענות עליהם בשעתיים אחרות שהוגדרו מראש בלו"ז, מינימום 3 ימים לאחר מכן. (לא להתפתות לפני על מנת לא לאבד ריכוז על משימות חשובות אחרות של אונסייט).
- תמיד לעבוד עם טבלאות מוכנות עם כמה שיותר טורים (טראסט, וותק וכו') לעשות חיים קלים על המחליפים.
- הכי חשוב: אם המיילים עוברות מעל ל-4 תכתובות – להרים טל' או להפסיק את ההתכתבות, אחרי 4 מיילים זה אומר שהתקשורת לא הייתה מספיק טובה. חבל על הזמן שלכם.
אם הגעתם עד לחלק הזה של המאמר כל הכבוד לכם ?
אשמח שתזרקו לנו כמה מילים בתגובות למטה.